Αυτό είναι το νέο Toyota C-HR! Ταξιδέψαμε στο Αμβούργο για να το δούμε από κοντά (photos)


Το νέο C-HR έρχεται για να φέρει μια ανώτερη αισθητική, ένα φουτουριστικό concept και υπερ-αποδοτική υβριδική τεχνολογία. Κι εμείς, βρεθήκαμε σε κινηματογραφικά studio στα περίχωρα του Αμβούργου για να δούμε από κοντά τη δεύτερη γενιά ενός από τα πιο hot μοντέλα της Toyota. Όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα μοντέλο με έμφυτο… σταριλίκι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: TOYOTA
  • 26/6/2023

Όταν το C-HR παρουσιάστηκε στα τέλη του 2016 έφερε τα πάνω-κάτω στον κόσμο της Toyota και των απανταχού φίλων της. Ρηξικέλευθο σχήμα (και μάλλον συζητήσιμη πρακτικότητα) αλλά, συνάμα, κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά και πληθώρα κινητήριων συνόλων. Το αυτοκίνητο δεν άργησε να γίνει best-seller στα C-SUV και να δημιουργήσει μια νέα εικόνα για τη φίρμα. Τώρα, πλέον η νέα γενιά πάει το story λίγο παραπέρα. Η νέα γενιά Toyota C-HR έρχεται πλέον με ανώτερη ποιότητα μια σχεδίαση με ρίζες από το πρώτο μοντέλο στις αναλογίες αλλά με νέα σχεδιαστικά μοτίβα, προηγμένες τεχνολογίες και μία γκάμα πλήρως υβριδικών και plug-in κινητήρων με αυξημένη ισχύ, μεγαλύτερες δυνατότητες αμιγούς ηλεκτροκίνησης και μια υπόσχεση: ακόμη καλύτερη οδική συμπεριφορά από τον ούτως ή άλλως κορυφαίο προκάτοχό του.

Μετά το τέλος της παρουσίασης και σε μια φωτιστική πανδαισία ξεπρόβαλαν δύο C-HR σε διχρωμία, το χρυσαφί AWD-i και το ασημένιο GR Sport. Το εμπρός μέρος θυμίζει το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius με μεγάλες ακμές (diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος τις περιγράφει η Toyota), που αναδεικνύουν τις χωνευτές χειρολαβές των θυρών. Κοντοί πρόβολοι, coupe/liftback αναλογίες και 20άρες ζάντες και να, ένα σούπερ αθλητικό C-SUV το οποίο δείχνει πιο μίνιμαλ από τον προκάτοχό του αλλά έχοντας συνάμα μια πολύ ισχυρή ταυτότητα (πρέπει να το δείτε να παίζει τις λεντοταινίες του το βράδυ!). Σε αυτό το σκηνικό προσθέστε και τη διχρωμία αμαξώματος που κάνει το πίσω μέρος να δείχνει ακόμα πιο… badass. Σημειώστε και την άριστη αεροδυναμική του νέου αυτοκινήτου που βοηθά στην αποδοτικότητα και την καλύτερη ποιότητα κύλισης. Για την ιστορία, οι διαστάσεις του νέου C-HR είναι 4,36 m μήκος, 1,83 m και 1,56 m ύψος, με μεταξόνιο στα 2,64 m. 

To εσωτερικό είναι όσο οδηγοκεντρικό μπορείς να περιμένεις από ένα σπορ μοντέλο αλλά με έναν πιο premium αέρα, δοσμένο μέσα από πολλά υλικά προερχόμενα από ανακύκλωση! Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο C-HR έχει διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών - που χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 100 διαφορετικά εξαρτήματα. Μεταξύ αυτών είναι ένα νέο ύφασμα για την επένδυση των καθισμάτων που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. Η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης και ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι η καμπίνα τους αγκαλιάζει, ενισχύοντας την αίσθηση της άνεσης. Παράλληλα όμως, όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχει και μια πρακτική παραφωνία στην κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού, ένα πλαστικό… τείχος στο οποίο η λειτουργικότητα δεν ακολούθησε το design.

Πίσω στα… δικά μας, το σαλόνι περιλαμβάνει έναν νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 8” ή 12,3” με γραφικά υψηλής ανάλυσης ενώ οι πληροφορίες είναι ξεκάθαρες και άμεσα αντιληπτές. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του user experience διατίθεται το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect με ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Όπως μας ανέφερε η Fiona Coulter, υπεύθυνη του προγράμματος Vehicle Performance Evaluation, η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή το είδος της διαδρομής που πραγματοποιεί, για παράδειγμα, εμφανίζοντας τις πληροφορίες των συστημάτων ασφαλείας ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν τρεις προκαθορισμένες διατάξεις, οι οποίες μπορούν να εξατομικευτούν μέσω διακοπτών στο τιμόνι.

Η ποιότητα και η ευκολία χρήσης ενισχύονται από τη συνεπή χρήση χρωμάτων και γραμματοσειρών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων, ενώ λεντοταινίες στο εσωτερικό (στις πόρτες και το ταμπλό) αναλαμβάνουν να προσδώσουν εκτός από ατμοσφαιρικό φωτισμό, την λειτουργικότητα σημάτων προειδοποίησης αν ανιχνευθεί κίνδυνος (το έχουμε δει και σε luxury μοντέλα αυτό, την τελευταία διετία). Πιο συγκεκριμένα, οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω. Το Toyota C-HR είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από αυτή την επέκταση της λειτουργικότητας του φωτισμού περιβάλλοντος. Το δε σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρει μια γκάμα έως και 64 χρωμάτων, εισάγοντας επιλογές για άμεσο και έμμεσο φωτισμό στο εσωτερικό. 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ.  Στα των συστημάτων διακρίνουμε επίσης τη μοναδική στην κατηγορία λειτουργία αυτόματης στάθμευσης. Μέσω εφαρμογής θα είναι δυνατή η πλήρως ελεγχόμενη από απόσταση διαδικασία στάθμευσης, με τον οδηγό εκτός του οχήματος, δίνοντας τη δυνατότητα για ακόμα πιο ακριβείς ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους.

ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΟΔΗΓΟΥ

Όπως μαθαίνουμε επίσης το νέο C-HR θα έχει την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, του Toyota Safety Sense με τη νέα λειτουργία Acceleration Suppression που επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Επίσης, το νέο σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή.

Παρέχει επίσης Υποβοήθηση Διεύθυνσης (Steering Assist), που αναγνωρίζει μία επερχόμενη στροφή μπροστά και προσαρμόζει την αίσθηση του τιμονιού για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά. Επίσης υπάρχουν τα … κλασικά Lane Change Assist με Front Cross Traffic Alert, Κάμερα Παρακολούθησης Οδηγού (Driver Monitor Camera) που ενισχύει την απόδοση του EDSS, Αυτόματο Σύστημα Μεγάλης Σκάλας Φώτων (Automatic High-Beam System) με έλεγχο της κάμερας για την προσαρμογή της κατανομής του φωτός και, όπου το επιτρέπουν οι τοπικοί κανονισμοί, hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις. Τέλος η σταθερή πανοραμική οροφή διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό. Έτσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 kg βάρους, βελτιώνοντας τον χώρο για το κεφάλι κατά 3 cm και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του κλιματισμού. Δοκιμάσαμε του λόγου το αληθές αλλά μένει στο… ελληνικό καλοκαίρι να μας πει αν συμφωνεί!

ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΑ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΟΛΑ

Το νέο C-HR θα λανσαριστεί με τέσσερα σύνολα κίνησης. Τις υβριδικές (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 λίτρων, με ονομασίες Hybrid 140 για τον κινητήρα 1,8 (διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla), Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220 με δίλιτρα μοτέρ. Όλες κάνουν χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου και σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i). Η εφαρμοζόμενη υβριδική τεχνολογία είναι η πέμπτης γενιάς της Toyota, με επανασχεδιασμένα βασικά εξαρτήματα με στόχο τη μείωση του μεγέθους και του βάρους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διαφορικού, μιας νέας μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) καθώς και μιας ισχυρότερης μπαταρίας υψηλής τάσης. Το σύστημα κίνησης Hybrid 140, που επίσης διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla, εστιάζει στις οικολογικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,9 sec, τελική 170 km/h, μέση κατανάλωση 4,8 L/100 km). Το Hybrid 200 είναι μια ακόμη ισχυρότερη πρόταση, με την αυξημένη ισχύ του (0-100 km/h σε 8,1 sec, τελική 180 km/h, μέση κατανάλωση 4,8 L/100 km). Προφανώς οι αριθμοί των εκδόσεων δεν αντιστοιχούν ακριβώς στην ισχύ καθώς το δίλιτρο HEV είναι στους 198 PS και το PHEV στους 223 PS.

Το κορυφαίο Plug-in Hybrid 220 (0-100 km/h σε 7,4 sec, τελική 180 km/h, μέση κατανάλωση 0,9 L/100 km) προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 66 km και “one pedal” driving - με τρία επίπεδα λειτουργίας. Επίσης, και όπως ισχύει και στο νέο Prius το πρόγραμμα Predictive Efficient Drive ρυθμίζει αυτόματα το προφίλ οδήγησης για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις απαιτήσεις της διαδρομής μέσω geofencing. Τέλος, η τετρακίνητη AWD-i έκδοση (0-100 km/h σε 7,9 sec, τελική 180 km/h, μέση κατανάλωση 5,1 L/100 km) διατίθεται με το Hybrid 200 μέσω ενός συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα ισχύος 41 PS στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Για το τέλος αφήσαμε τις αναφορές των μηχανικών της Toyota ότι έχουν βελτιωθεί η ανάρτηση, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης για να παραμείνει κορυφαίο το αυτοκίνητο σε αυτόν τον τομέα, όπως επίσης και το κιβώτιο που προσφέρει σταθερή και γρήγορη απόδοση της ροπής για να μην κρεμάει το αυτοκίνητο πχ. στην είσοδο μιας στροφής.

Το νέο Toyota C-HR θα λανσαριστεί με δύο ειδικά μοντέλα Premiere Edition. Η έκδοση GR SPORT Premiere Edition θα προσθέσει λεπτομέρειες τύπου Gazoo Racing, όπως μοτίβο G-mesh στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου 20” νέας σχεδίασης, σήματα GR, διακοσμητικά στην κεντρική κονσόλα και σπορ εμπρός καθίσματα με το λογότυπο GR ανάγλυφο στα προσκέφαλα. Το χρώμα είναι το Precious Silver στη νέα διχρωμία που επεκτείνει το μαύρο φινίρισμα από την οροφή σε όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Θα είναι διαθέσιμες και άλλες χρωματικές επιλογές.

Η λίστα εξοπλισμού περιλαμβάνει head-up display, ηχοσύστημα JBL και πανοραμική οροφή. Η έκδοση High Premiere Edition έχει ένα επίσης δίχρωμο εξωτερικό Sulphur – θα διατίθενται όμως και με άλλα χρώματα. Αξιοσημείωτα στοιχεία είναι τα περφορέ δερμάτινα καθίσματα με εμφανείς ραφές, το σύστημα (head-up display), η πανοραμική οροφή και το ηχοσύστημα της JBL. Οι παραγγελίες για το νέο Toyota C-HR για τη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου, με τις πρώτες παραδόσεις πελατών να πραγματοποιούνται στο τέλος του έτους ενώ όλες οι εκδόσεις απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας χάρη στις χαμηλές εκπομπές CO2.