Βγαίνουν ξανά στους δρόμους τα δίλιτρα - Καταργούνται τεκμήρια και φόρος πολυτελείας


Μαζί με την ενεργοποίηση του e-περιουσιολογίου οριστικοποιείται η κατάργηση του φόρου πολυτελείας και των τεκμηρίων και έτσι τα οχήματα μεγάλου κυβισμού... παίρνουν ξανά μπροστά!

  • 18/1/2023

Όλα δείχνουν ότι μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να έρθει η οριστική κατάργηση του φόρου πολυτελείας και των τεκμηρίων. Η συγκεκριμένη συζήτηση έχει ανοίξει καιρό και αναμένεται πως και πως από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι αδημονούν να βγάλουν από την ακινησία τα οχήματά τους.

Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη θα παίξει η επερχόμενη ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του περιουσιολογίου, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με το Κτηματολόγιο, το Χρηματιστήριο, τις τράπεζες και άλλους οργανισμούς, παρέχοντας άμεση πρόσβαση στα περιουσιακά στοιχεία των φορολογουμένων, καθώς στις οφειλές και στις δανειακές υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει από το Υπουργείο Οικονομικών οι απώλειες που θα προκύψουν στα έσοδα του δημοσίου από την κατάργηση των τεκμηρίων και του φόρου πολυτελείας θα αντισταθμιστούν από την άρση ακινησίας που έχουν ενεργοποιήσει χιλιάδες οδηγοί αλλά και από την αύξηση των πωλήσεων οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

Υπενθυμίζεται, ότι τα τεκμήρια για τα επιβατικά οχήματα είναι τα εξής:

  • Αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κ.εκ., τεκμήριο διαβίωσης 4.000 ευρώ
  • Αυτοκίνητα 1.200 κ.εκ. έως και 2.000 κ.εκ. παίρνουν προσαύξηση 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
  • Αυτοκίνητα 2.001 κ.εκ. έως και 3.000 κ.εκ. παίρνουν προσαύξηση 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
  • Αυτοκίνητα πάνω από 3.000 κ.εκ. - προσαύξηση 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Βέβαια, όσο πιο παλιό είναι ένα όχημα, τόσο μειώνεται και το σχετικό τεκμήριο. Για αυτοκίνητα 5ετίας ως 10ετίας, η μείωση είναι 30%, ενώ για οχήματα που κυκλοφορούν πάνω από 10 χρόνια, η σχετική ελάφρυνση φτάνει το 50%.

Όσο για τον φόρο πολυτελείας, σε αυτοκίνητα από 1.929 κ.εκ. μέχρι και 2.500 κ.εκ. υπολογίζεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης. Από εκεί και πάνω, για κινητήρες με περισσότερα κυβικά εκατοστά, το ποσοστό αγγίζει το 13% της δαπάνης.