BMW: Compact sedan, σπορ SUV και... υδρογόνο για το 2025!


Οι Βαυαροί φέρνουν 2 νέα EV μοντέλα και τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BMW
  • 4/8/2022

H νέα πλατφόρμα «NEUE KLASSE» της BMW, που θα είναι έτοιμη το 2025 για κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα «φέρει» μαζί της δύο νέα μοντέλα αλλά και την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με υδρογόνο!

«Από το 2025, θα κάνουμε το μεγάλο άλμα με την NEUE KLASSE. Αυτή καθορίζει τι αντιπροσωπεύει ο Όμιλος BMW στο μέλλον. Στην αρχή, σχεδιάζουμε ένα compact σεντάν στην κατηγορία της σειράς 3 και ένα σπορ SUV. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η NEUE KLASSE αναμένεται να αντιπροσωπεύει πάνω από το μισό των πωλήσεών μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρίας, Oliver Zipse.

Η είδηση ότι το πρώτο αυτοκίνητο που θα παραχθεί με τη νέα πλατφόρμα θα ήταν ένα μοντέλο της σειράς 3, ήταν λίγο-πολύ γνωστή. Ωστόσο, δεν είχε ξεκαθαριστεί αν θα ήταν sedan ή crossover. Παρόλα αυτά, το πιο σημαντικό που βγήκε από τα χείλη του Zipse ήταν η σοβαρή πιθανότητα που υπάρχει για χρήση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου στη νέα πλατφόρμα!

«Κατά την άποψή μας, το υδρογόνο είναι το κομμάτι του παζλ που λείπει και μπορεί να συμπληρώσει μέρη ηλεκτροκίνησης όπου τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία δεν μπορούν να κερδίσουν πρόσφυση», ανέφερε στη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης μελών της εταιρίας την Τετάρτη (3/8). Και πρόσθεσε: «Θα μπορούσαμε να φανταστούμε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με υδρογόνο για τη νέα γενιά οχημάτων του 2025».

Στο τέλος του τρέχοντος έτους, η BMW θα ξεκινήσει περιορισμένη παραγωγή μιας έκδοσης της X5με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, που ονομάζεται iX5 Hydrogen. Από το 2021, άλλωστε, είχε αποκαλύψει το πρωτότυπο iX5 Hydrogen στην έκθεση κινητικότητας IAA στο Μόναχο.

Το αυτοκίνητο συνδυάζει μια κυψέλη καυσίμου με μια μπαταρία, που αποδίδουν μαζί 374 PS. Το γέμισμα των ρεζερβουάρ διαρκεί τρία έως τέσσερα λεπτά, σύμφωνα με τους Βαυαρούς.

Η πλατφόρμα NEUE KLASSE μπαίνει στην παραγωγή το 2025 στο νέο εργοστάσιο της ΒMW στο Debrecen της Ουγγαρίας. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης και στο εργοστάσιο του Μονάχου, το οποίο θα παράγει οχήματα με βάση αυτήν από το 2026.

Ο Zipse δεσμεύτηκε ότι η BMW θα δώσει μια «πρώτη γεύση» ενός μελλοντικού οχήματος NEUE KLASSE στην επόμενη εκδήλωση IAA Mobility, που έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο του 2023 στο Μόναχο. «Θα προσφέρουμε μια θεαματική ψηφιακή εμπειρία για τους πελάτες μας», ήταν η υπόσχεσή του.

Υδρογόνο... και SUV

Η BMW αποτελεί το μεγαλύτερο υποστηρικτή χρήσης υδρογόνου μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, στοχεύοντας σε μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές ήταν πιο επιφυλακτικοί για την τεχνολογία κυψελών καυσίμων λόγω του υψηλού κόστους της αλλά και της περιορισμένης, αυτή την εποχή, υποδομής ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Το 2020 η Daimler γνωστοποίησε ότι θα σταματήσει την ανάπτυξη του SUV GLC F-Cell που θα χρησιμοποιούσε κυψέλες καυσίμου.

Οι υποστηρικτές της τεχνολογίας επισημαίνουν ότι «ταιριάζει γάντι» σε βαρύτερα οχήματα, όπως τα SUV, που χρησιμοποιούνται συχνά για μακρινά ταξίδια και θα χρειαζόταν μια μεγάλη και ακριβή μπαταρία για να έχουν αυτονομία ανάλογη με αυτή των μικρότερων EV.