H θρυλική BMW Isetta πάνω στην οποία «πάτησε» το Microlino (photos)


H μικροσκοπική BMW Isetta, με την ιδιαίτερη μπροστινή πόρτα, εμφανίστηκε μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και αποτέλεσε τον πρώτο σοβαρό ανταγωνιστή του Volkswagen Beetle.

  • 2/2/2023

Μόλις πριν από λίγες ώρες η Kosmocar ανακοίνωσε τη συμφωνία με την εταιρεία Micro ώστε να φέρει να φέρει στην Ελλάδα το Microlino και να το διαθέσει το δεύτερο τρίμηνο του 2023 μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της Kosmoride.

To ηλεκτρικό όχημα είναι το πρώτο της κατηγορίας  L7e που παράγεται με μονοκόκ πλαίσιο και στόχος του είναι να αρπάξει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας που θα «μαγειρέψει» η μικροκινητικότητα στην Ελλάδα, μπαίνοντας στην αγορά ως ένας δυνατός ανταγωνιστής του Citroen Ami που πολλοί το έχουν χαρακτηρίσει «2CV της νέας εποχής».

Σημαντικά όπλα για να το πετύχει είναι η αυτονομία των 230 km, η τελική ταχύτητα των 90 km/h αλλά και η ιδιαίτερη σχεδίαση που θυμίζει... αυγό και ξεκάθαρα έχει αντλήσει την έμπνευσή του από την θρυλική BMW Isetta. 

Η ιστορία της BMW Isetta

Το 1959, με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μόλις λίγα χρόνια πίσω, η BMW κινδύνευε να εξαγοραστεί και να εκκαθαριστεί από την μεγάλη της αντίπαλο, Daimler-Benz, η οποία ήταν σε πολύ καλύτερη οικονομική κατάσταση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων μετά το τέλος του πολέμου.

Η BMW είχε δημιουργήσει μερικά grand tourer και κάποια πολυτελή σεντάν, και φυσικά κατασκεύαζε και μοτοσικλέτες, με μεγάλο μέρος της παραγωγής τους να τα είχαν πάρει οι Σοβιετικοί στους πρώτους μεταπολεμικούς χρόνους. Το πρώτο δείγμα ενός σοβαρού ανταγωνιστή του Volkswagen Beetle από την εταιρεία από το Μόναχο ήταν αυτό το περίεργο όχημα, η Isetta 600.

Τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα που σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί και στην ουσία βασίστηκε στη διάταξη των επίπεδων δικύλινδρων κινητήρων των μοτοσικλετών της BMW. Η Isetta 600 διέθετε θέσεις για τέσσερις επιβάτες, έναν θερμαντήρα αερίου της Webasto που διατιθόταν προαιρετικά μαζί με ραδιόφωνο και προοριζόταν να έλθει αντιμέτωπο με το πανίσχυρο τότε εμπορικά VW Beetle και τους ανταγωνιστές του, τα Renault Dauphine και Fiat 600/1100.

Η Isetta 600 μπήκε στην αγορά των ΗΠΑ με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 1.500 δολάρια, όπως βλέπουμε από τις διαφημίσεις της εποχής. Η αρχική τιμή ήταν αρκετά χαμηλότερη μάλιστα από τον Σκαραβαίο, αλλά και τους υπόλοιπους αντιπάλους της, με τη διθέσια Isetta 300 να κοστίζει λίγο κάτω από τα 1.100 δολάρια.

Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο, με 4 ταχύτητες προς τα εμπρός και 1 όπισθεν και φυσικά την βολική στην είσοδο μπροστινή πόρτα, την οποία διαθέτει και το Microlino. Βέβαια, στην Αμερική δεν γνώρισε την ίδια επιτυχία και, αν και αγαπητό στην Ευρώπη, δεν κατάφερε να σώσει την BMW από το να φτάσει ένα βήμα πριν τη χρεωκοπία.

Η οικογένεια των χρηματοδοτών και ιδιοκτητών της γερμανικής εταιρείας, Quandt, έσωσε την BMW στο τέλος και το  αποτέλεσμα ήταν να δούμε τα Neue Klasse και 2002 που ακολούθησαν και οδήγησαν στα πρώτα σωστά εκτελεσμένα κλασικά κουπέ και σεντάν της BMW μετά από τον πόλεμο.