Bugatti: Μια ιστορία γραμμένη από ρεκόρ


Το πρόσφατο ρεκόρ ταχύτητας της Bugatti Chiron Super Sport έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει τη φυσική ροπή της γαλλικής φίρμας προς το εξεζητημένο και το υπερφυσικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 2/10/2019

Η περήφανη ιστορία της Bugatti ξεκινά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, ωστόσο, αρκεί να ακολουθήσει κανείς την πορεία της γαλλικής φίρμας τα τελευταία τριάντα χρόνια ώστε να πειστεί για τη φυσική ροπής της προς το εξεζητημένο και το υπερφυσικό.

Για εκείνους που ανδρώθηκαν τη δεκαετία του 1990, η Bugatti ΕΒ110 αποτέλεσε το απόλυτο σύμβολο της ταχύτητας. Όχι άδικα, καθώς στην έκδοση SS, η εμβληματική Bugatti η οποία ακόμα και σήμερα στοιχειώνει τα όνειρά μας κατάφερε να καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Εν έτει 1993 η Bugatti ΕΒ110 SS έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του πλανήτη ολοκληρώνοντας τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,26 δευτερόλεπτα και αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 351 χλμ./ώρα.

Έναν χρόνο αργότερα κατέρριψε το ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία των οχημάτων φυσικού αερίου φτάνοντας τα 344,7 χλμ./ώρα, ενώ έγινε και το ταχύτερο όχημα πάνω σε πάγο καθώς κατάφερε να αναπτύξει την ταχύτητα των 296,34 χλμ./ώρα.

Το 2005 η Bugatti αλλάζει σελίδα, περνώντας στην παραγωγή την επιβλητική Veyron. Το νέο supercar της γαλλικής φίρμας εφοδιάζεται με έναν δεκαεξακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 8,0 λίτρων ο οποίος ξεπερνά σε απόδοση τους 1.000 ίππους.

Η Veyron θα σπάσει το φράγμα των 400 χλμ./ώρα τον Μάιο του 2005, ωστόσο, η έκδοση Super Sport των 1.200 ίππων είναι εκείνη που θα έχει τον τελευταίο λόγο, φτάνοντας πέντε χρόνια αργότερα έως τα 431 χλμ./ώρα.

Στην cabrio εκδοχή της (βλέπε Vitesse), η Veyron θα γίνει το ταχύτερο roadster παραγωγής, σημειώνοντας τον Απρίλιο του 2013 το ρεκόρ των 408 χλμ./ώρα.

Επιστρέφοντας στο σήμερα και στη Chiron των 1.500 ίππων και των 1.600 Nm ροπής, τα ρεκόρ που σημείωσε τους τελευταίους μήνες η δεκαεξακύλινδρη Bugatti μοιάζουν ακατάρριπτα.

Ειδικότερα, τον Ιούλιο του 2019 η Chiron έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 300 μιλίων ανά ώρα (480 χλμ./ώρα), αγγίζοντας στην έκδοση Super Sport 300 τα 490,484 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τον S. Winkelmann, αυτή ήταν και η τελευταία φορά που η Bugatti επιχείρησε να καταρρίψει κάποιο ρεκόρ ταχύτητας. Όχι, οι προτάσεις της δεν θα χάσουν από τη μία ημέρα στην άλλα τις εξεζητημένες προδιαγραφές του, οι καιροί όμως αλλάζουν και μαζί τους οι προτεραιότητες για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Bugatti.