Configurator: Επίλεξε το αυτοκίνητο σου με ένα "κλικ" μένοντας... σπίτι


Λίγο έως πολύ, αυτές τις ημέρες ζούμε όλοι σε μία λογική καραντίνας, για προληπτικούς κυρίως λόγους. Κατά πόσο όμως αυτή η κατάσταση μπορεί και πρέπει να επηρεάσει την αγορά του αυτοκινήτου;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/3/2020

Για να είμαστε ειλικρινείς, πιο επικίνδυνο είναι για τον αγοραστή και την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου το κλείσιμο των μονάδων παραγωγής των εταιριών, παρά η έξαρση της ασθένειας του Κορωνοϊού. Και εξηγούμαστε. Για κάθε πολίτη, η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου αποτελεί μια σχετικά χρονοβόρα διαδικασία. Συνήθως τα αρχικά στάδια περιλαμβάνουν την έρευνα αγοράς, ενώ κατόπιν περνάμε σε μία μικρή λίστα προτάσεων, επίσκεψη σε κάποια αντιπροσωπία, ένα test drive και, τέλος, τις σχετικές υπογραφές. Αυτά τουλάχιστον προβλέπονταν πριν από την ανακοίνωση των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Κορωνoϊού. Ας δούμε εάν σήμερα, μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει το διαδίκτυο και να παραγγείλει το αυτοκίνητο της αρεσκείας του.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή...

Πόσα από αυτά τα στάδια, πιστεύετε, μπορούν να επηρεάσουν την καθημερινότητά μας, αυτή την περίοδο; Ας τα δούμε αναλυτικά από την αρχή. Καταρχήν, έχουμε το πρώτο βήμα, την απόφαση της αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου. Με δεδομένο ότι δεν αλλάζουμε όχημα κάθε χρόνο, η κίνηση αυτή αποτελεί μία σοβαρή επιλογή, που θέλει μελέτη και χρόνο. Οι πληροφορίες που παίρνει ένας αγοραστής προέρχονται από τα περιοδικά και sites αυτοκινήτου, καθώς και από κουβέντες με φίλους που είναι πιο σχετικοί με το αντικείμενο και μπορούν να προτείνουν πράγματα.

Αυτή τη στιγμή -αλλά και στο μέλλον- όπως διακρίνεται, η ροή της πληροφορίας δεν πρόκειται να μειωθεί. Και πάλι ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να ενημερώνεται καθημερινά για ειδήσεις, να διαβάζει θέματα αγοραστικού ενδιαφέροντος και να σχηματίζει άποψη μέσα από τις δοκιμές του κάθε μοντέλου. Όσο για την φυσική επικοινωνία μεταξύ φίλων, αφενός γίνεται από το τηλέφωνο, αφετέρου δεν θα φτάσουμε εύκολα στο σημείο να ανησυχούμε για τις τετ α τετ επαφές σε ιδιωτικούς χώρους, μεταξύ 2-3 ατόμων.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πώς το φθηνό πετρέλαιο μπορεί να πλήξει ηλεκτροκίνηση και πράσινη ενέργεια

Δεύτερο στάδιο, αφού έχουμε κατασταλάξει με τα μοντέλα που πιθανά μας ενδιαφέρουν, να πάρουμε μία προσωπική γεύση. Εδώ υπάρχει πάντα η επίσκεψη στην αντιπροσωπεία, αντικειμενικά όμως, αυτό το βήμα μπορεί και να παραλειφθεί. Τα τελευταία χρόνια όλες οι εισαγωγικές εταιρίες αυτοκινήτων έχουν αναπτύξει τα sites τους σε τέτοιο βαθμό, που είναι αντικειμενικά δύσκολο να μην βρεις ό,τι χρειάζεσαι μέσα σε αυτά. Φωτογραφίες ικανής ανάλυσης ακόμα και σε μικρολεπτομέρειες, αναλύσεις των τεχνολογικών συστημάτων και του εξοπλισμού που φέρει το κάθε μοντέλο, ακόμα και configurators που βοηθάνε το χρήστη να αλλάξει χρώματα, να προσθέσει ζάντες και εξοπλισμό και τελικά να χτίσει το αυτοκίνητο ακριβώς όπως το θέλει.

Από τις πρώτες που πρόσφεραν τέτοιου είδους υπηρεσίες ήταν η BMW, η οποία μάλιστα διατηρεί ένα εξαιρετικό configurator για όλα τα μοντέλα της. Εκεί ο χρήστης μπορεί να προσθέσει εξοπλισμό από μία ατελείωτη λίστα και να βλέπει το αποτέλεσμα των αλλαγών του τόσο οπτικά, όσο και στη μεταβολή της τελικής τιμής. Αντίστοιχα καλά configurators προσφέρουν και άλλες εταιρίες, όπως η Mercedes, η Ford και η Volkswagen.

Περνώντας στο site της Toyota, πέρα από την αναλυτική παρουσίαση των μοντέλων της, έχει ξεχωριστές ενότητες για να διευκολύνει τόσο τους εταιρικούς πελάτες, όσο και τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της. Από εδώ κρατάμε τον εξαιρετικό μηχανισμό χρηματοδότησης, που δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να επιλέξει το μοντέλο που επιθυμεί, να βάλει προκαταβολές, δόσεις και ό,τι άλλο χρειάζεται και να πάρει την προσφορά, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του.

Αναφορικά με τη Nissan και τη Hyundai, διαθέτουν ίσως ένα από τα καλύτερα και πιο εύχρηστα site για περιήγηση από mobile συσκευές. Πλήρες και ολοκληρωμένο, με ό,τι μπορεί να ζητήσει ένας υποψήφιος αγοραστής. Το ίδιο ισχύει και για το site της Kia. Η τελευταία δείχνει να δίνει περισσότερη έμφαση στην επικοινωνία με το κοινό-και καλά κάνει. Μπαίνοντας στην πρώτη σελίδα θα βρείτε μία έρευνα για την ηλεκτροκίνηση στην οποία ζητάει τη γνώμη σας. Ακόμα σημαντικότερο, όμως, είναι ο μηχανισμός που ένας χρήστης μπορεί να επιλέξει το όχημα που τον ενδιαφέρει και να ζητήσει προσφορά, επιλέγοντας ακόμα και το πόσο άμεσα σκοπεύει να προχωρήσει στην αγορά!

Η Seat, μεταξύ άλλων, δίνει προσφορές online, ενώ αντίστοιχα online ραντεβού με το δίκτυο επισκευαστών μπορείτε να κλείσετε μέσα από τους ιστοτόπους των Opel, Citroen και Peugeot. Η τελευταία -όπως και οι περισσότεροι, βέβαια- δίνει έμφαση στις τεχνολογικές λύσεις που ενσωματώνουν τα μοντέλα της, αναλύοντας ξεχωριστά την κάθε μία από αυτές. Έτσι ο χρήστης μπορεί να σχηματίζει μία ολοκληρωμένη άποψη για το μοντέλο της επιλογής του.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο που διαθέτουν αρκετά sites, όπως αυτό της Renault, είναι η δυνατότητα 3d παρουσίασης της εξωτερικής εμφάνισης του κάθε αυτοκινήτου, ώστε ο χρήστης να μπορεί να το περιεργαστεί από κάθε οπτική γωνία, όπως ακριβώς θα έκανε και σε μία έκθεση. Η Honda, μεταξύ άλλων, έχει σύνδεσμο για να προχωρήσει κάποιος ηλεκτρονικά και εύκολα στην ασφάλιση του αυτοκινήτου του. Και βέβαια, Mazda, Mini, Volvo και σχεδόν όλες οι άλλες προσφέρουν τη δυνατότητα να κλείσει ο χρήστης ένα test drive, σε συγκεκριμένη αντιπροσωπεία, την ημερομηνία που τον βολεύει.

Ανακεφαλαιώνοντας, δεν υπάρχει τη σήμερον ημέρα site εταιρίας αυτοκινήτου που να μην προσφέρει όλα όσα περιμένει κανείς να βρει σε μία έκθεση. Εικόνες, πληροφορίες, λεπτομέρειες σε βάθος, διαθέσιμους καταλόγους, προσφορές, τα πάντα είναι διαθέσιμα online. Τι μένει; Πρακτικά ο μόνος λόγος για να εισέλθει κανείς, ως φυσική παρουσία, σε μία έκθεση, είναι για να οδηγήσει το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει. Το γνωστό test drive το οποίο, όπως προείπαμε, εννοείται μπορεί να κανονιστεί από το ίντερνετ ή τηλεφωνικά.  

Για εκείνο το προτελευταίο στάδιο, πριν την επικύρωση της παραγγελίας, ναι, θα χρειαστεί να πάει κάποιος στην έκθεση. Εάν θέλει να λάβει όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις, αρκεί να φορέσει μία μάσκα και να φροντίσει να περιορίσει τη φυσική επαφή με αντικείμενα. Να είσαστε σίγουροι ότι όλες οι εταιρίες παίρνουν παραπάνω από σοβαρά τη δουλειά τους και την όλη κατάσταση, φροντίζοντας να διαθέτουν όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας. Για μία, λοιπόν, επίσκεψη -και με δεδομένα όλα τα παραπάνω- μπορούμε να ισχυριστούμε ότι το να προχωρήσει κανείς στην αγορά ενός αυτοκινήτου είναι σκάλες πιο ασφαλές από το να πάει για ψώνια στο super market.

Εν κατακλείδι, εάν σκέφτεστε να προχωρήσετε σε αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να το αναβάλλετε. Κάντε την αναζήτησή σας μέσω internet, ρωτήστε φίλους και καταλήξτε στο μοντέλο της αρεσκείας σας. Εάν ξέρετε τον τρόπο, ο κίνδυνος ελαχιστοποιείται.

Διαβάστε ακόμη:

Κορονωϊός: Γεωπολιτικές ανακατατάξεις και θεωρίες συνωμοσίας

Κορωνοϊός και Αυτοκίνητο: 5 συν 1 συμβουλές για να αποφύγουμε τον κίνδυνο!

Κορωνοϊός: Πώς να απολυμάνεις το αυτοκίνητό σου