Donkervoort D8 GTO Roadster: Η τελευταία πτήση για τον "Ιπτάμενο Ολλανδό"!


Η «ανοικτή» έκδοση ενός μοντέλου που πέφτει θύμα της ηλεκτροκίνησης και των νέων πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων είναι και η καλύτερη!

  • 10/9/2021

Μετά την έκδοση Bilsterberg, το GTO-40 και το πρόσφατο JD70, η Donkervoort λανσάρει για άλλη μια φορά μια ειδική έκδοση του D8 GTO, που ονομάζει Individual Series. Έρχεται ακριβώς δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου GTO, αλλά σηματοδοτεί και το τέλος της παραγωγής του.

Λίγο πριν το D8 GTO περάσει στην ιστορία, ο η Donkervoot, ο Ολλανδική καροσερία σπορ αυτοκινήτων θα κατασκευάσει μια εντυπωσιακή roadster εκδοχή του. Πρόκειται για μια έκδοση με αφορμή τα τεσσαρακοστά γενέθλια του κατασκευαστή και τα εβδομηκοστά του ιδρυτή της εταιρίας, Joop, καθώς δεν υπάρχει πλέον κάποιο άλλο σημαντικό  εορταστικό γεγονός για την Donkervoot.

Οι μηχανικοί από το Lelystad κατασκευάζουν μια γρηγορότερη και πιο ισχυρή έκδοση, χωρίς να εστιάσουν στην απόδοση του D8 GTO. Ο Denis και η ομάδα του δίνουν έμφαση στις δυνατότητες εξατομίκευσης του supercar.

Η εξατομίκευση στο επίκεντρο

Όπως και να ΄χει, το Donkervoort είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσφέρει απεριόριστες λύσεις εξατομίκευσης. Τα χειροποίητα roadster κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου σε συνεννόηση με τους ενθουσιώδεις αγοραστές, και στην συνέχεια μια πλακέτα τοποθετείται στο εσωτερικό με το όνομα του αγοραστή. Για την έκδοση Individual Series του D8 GTO, η μάρκα προχωρά ένα βήμα παραπέρα. Διαθέτει προς επιλογή όλα τα καθιερωμένα πακέτα εξοπλισμού και επιτρέπει στον πελάτη να επιλέξει λεπτομερώς τη διακόσμηση του νέου αυτοκινήτου του.

«Κάθε οδηγός Donkervoort έχει μια εξαιρετικά ατομική προσέγγιση στο όχημα του, έτσι έχουμε αναπτύξει ένα μοντέλο που προσφέρει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Προσφέραμε πάντα πακέτα εξοπλισμού για αυτοκίνητα δρόμου και αυτοκίνητα πίστας, και εξακολουθούμε να το κάνουμε, αλλά πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα να αφήσουμε τους ανθρώπους να αποφασίσουν μόνοι τους πόση ταχύτητα, άνεση, σχεδιασμό και στυλ χρειάζονται », εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Donkervoort, Denis Donkervoort.

Οι επιλογές περιλαμβάνουν σπορ καθίσματα με ενσωματωμένο σύστημα θέρμανσης, για τα οποία ο κατασκευαστής προσφέρει διαφορετικά χρώματα, σχέδια και υλικά. Περιλαμβάνει επίσης επιλογές όπως ένα ρυθμιζόμενο σύστημα ηλεκτρονικής υποβοήθησης και επιπλέον μόνωση. Για όσους οδηγούν το D8 GTO σχεδόν καθημερινά, μπορούν να παραγγείλουν μια κάμερα οπισθοπορείας, έναν ανιχνευτή ραντάρ, ηλεκτρονικό κλιματισμό και μια θήκη τηλεφώνου.

Το εξωτερικό της D8 GTO Individual Series έχει γίνει πιο άγριο, δίνοντας στην έκδοση μια αναγνωρίσιμη και μοναδική εμφάνιση. Για παράδειγμα, οι «κώνοι» στη μύτη και οι περσίδες του καπό έχουν αφαιρεθεί και το λογότυπο της Donkervoort βρίσκεται πάνω στην εμπρός γρίλια. Αλλά αν ο πελάτης το ζητήσει, η Donkervoort μπορεί να το αλλάξει.

Η Donkervoort διαθέτει επίσης συγκεκριμένα αξεσουάρ για τον οδηγό, όπως αγωνιστική φόρμα στο χρώμα του αυτοκινήτου και εξατομικευμένο κράνος. Υπάρχουν ακόμη και ειδικές αποσκευές στον τιμοκατάλογο.

Το D8 GTO διαθέτει μέγιστη ισχύ 435 ίππους και ροπή 570 Nm. Η υψηλότερη απόδοση του κινητήρα είναι το αποτέλεσμα μιας βαθύτερης συνεργασίας με την εταιρεία βελτιώσεων με εμπειρία από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ABT, η οποία έχει κατασκευάσει τον πεντακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων για το Donkervoort. Με την παραπάνω ισχύ, το Donkervoort κατάφερε να αναπτύξει 11km/h παραπάνω στην ευθεία στην πίστα Spa-Francorchamps και να κατεβάσει κατά 1,4 δευτερόλεπτα τον ταχύτερο γύρου στην βέλγικη πίστα, συγκριτικά με το JD70.

Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι οι 435 ίπποι είναι το μέγιστο που μπορεί να αποδώσει ο πεντακύλινδρος αυτός κινητήρας. Η επιπλέον ιπποδύναμη προέρχεται από την εγκατάσταση του συστήματος ψύξης, από ένα βελτιωμένο intercooler, από τα νέα μπεκ ψεκασμού καυσίμου και από ένα νέο προγραμματισμό στον κινητήρα.