Drag race, τέσσερις γενιές Nissan GT-R!


To Nissan GT-R, ο θρυλικός «Godzilla», δεν είναι απλά ένα επιθυμητό sports car αλλά ένας μύθος της σύγχρονης αυτοκίνησης. Η συνύπαρξη τεσσάρων γενιών του σε μια πίστα είναι μια σπάνια ευκαιρία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 23/5/2022

Οι συντελεστές της ιστοσελίδας «carwow» είχαν την ευκαιρία να συγκεντρώσουν τρεις γενιές του Skyline GT-R, τις R32, R33 και R34 των 280 PS, καθώς και το GT-R (R35) στο οποίο η Nissan έπαψε να χρησιμοποιεί το όνομα Skyline. 

Τα πρώτα τρία οχήματα έχουν τον εκπληκτικό εξακύλινδρο σε σειρά twin-turbo κινητήρα, χωρητικότητας 2,6 λίτρων, με την κωδική ονομασία «RB26DETT» ο οποίος απέδιδε 280 PS, όπως ήταν η ιπποδύναμη που ανακοίνωνε επίσημα η Nissan.

Βάσει της νομοθεσίας που ίσχυε στην Ιαπωνία, αλλά και λόγω της συμφωνίας Κυρίων που είχαν συνάψει οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, η επίσημη μέγιστη ισχύς των οχημάτων επιδόσεων που έβγαιναν από τα εργοστάσιά τους δεν έπρεπε να ξεπερνά τους 280 PS.

Ως γνωστόν, αυτό δεν διαρκούσε πολύ καθώς ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε τόσες δυνατότητες απόδοσης που οι βελτιωτές έκαναν ό,τι μπορούσαν για να αποκτήσουν τη φήμη του καλύτερου. Έτσι, η μέγιστη δύναμή του μετατρεπόταν σε πολλαπλάσια, ξεπερνώντας (κατά πολύ σε κάποιες) περιπτώσεις και τους 1.000 PS!

Όμως τα συγκεκριμένα οχήματα που μπορούμε να δούμε στο παρακάτω βίντεο δεν είχαν δεχτεί ουσιαστικές βελτιώσεις αναφορικά με την απόδοση του κινητήρα τους.

Στο GT-R (R35), ο κινητήρας του απέδιδε 600 ίππους, όπως αναφέρεται. Θυμίζουμε ότι όταν πρωτοπαρουσιάστηκε αυτή η γενιά του μοντέλου (2007) ο χωρητικότητας 3,8 λίτρων V6 biturbo κινητήρας απέδιδε (επίσημα) 480 PS. 

Οι συντελεστές του «carwow» υπέβαλαν τις τέσσερις γενιές του GT-R σε διαδικασία επιτάχυνσης τόσο από στάση όσο και εν κινήσει («rolling start») για τα 0-400 m, καθώς και σε φρενάρισμα. Ας δούμε πόσο επίκαιρα παραμένουν μεταξύ τους.