Όπως έγινε γνωστό, η απόφαση ελήφθη για δύο λόγους. Πρώτον για να περιοριστεί το επίπεδο εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα στην Ισπανική πρωτεύουσα και δεύτερον για να ενταχθεί η Μαδρίτη στην ομάδα των Ευρωπαϊκών πόλεων που έχουν κάνει το ίδιο, ως τώρα (Όσλο, Λονδίνο, Βερολίνο, Παρίσι).
Η απόφαση για την απαγόρευση κυκλοφορίας των παλιάς τεχνολογίας βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αφορά σε μια έκταση περίπου πέντε τετραγωνικών χιλιομέτρων, στο κέντρο της Μαδρίτης το οποίο είναι από τα πιο τουριστικά μέρη αυτής.
Ωστόσο, η έναρξη εφαρμογής του μέτρου από το τέλος Νοεμβρίου επέφερε προβλήματα. Δημιούργησε μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στις όμορες περιοχές και την οργή και την κριτική τόσο των κατοίκων όσο και των στελεχών της αντιπολίτευσης, οι οποίοι έκαναν λόγο για βιαστική και χωρίς πρότερο σχεδιασμό λήψη απόφασης. Μάλιστα, δήλωσαν ότι θα ασκήσουν ένσταση στο δικαστήριο εναντίον αυτής.
Βεβαίως, από την απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας παλαιών οχημάτων στη συγκεκριμένη περιοχή εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι αυτής, οι οποίοι μπορούν να εισέρχονται ανεξαρτήτως παλαιότητας τους οχήματός τους. Στο κέντρο της πόλης μπορούν να κυκλοφορούν οχήματα με θερμικό κινητήρα ο οποίος πληροί τα πρόσφατα θεσμοθετημένα πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και δίκυκλα.
Η κα Inés Sabanés, υπεύθυνη για το περιβάλλον και το κυκλοφοριακό στη Μαδρίτη, δήλωσε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν παρεμβάσεις στην εφαρμογή αποφάσεων για την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος.
Προς το παρόν, οι αστυνομικοί που ελέγχουν την είσοδο των οχημάτων στο κέντρο της Μαδρίτης κάνουν συστάσεις στους οδηγούς παλαιών αυτοκινήτων και δεν κόβουν κλήσεις. Εάν, τελικά, η απόφαση εφαρμοστεί οριστικά, η επιβολή προστίμων αναμένεται να αρχίσει από τον Μάρτιο του 2019.