Elon Musk: Σύντομα αυτονομία επιπέδου 5 για την Tesla


ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΔΡΑ ΤΗΣ TESLA, ELON MUSK, Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 5 ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ. ΕΝΑ ΟΧΗΜΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΔΗΓΟ.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 10/7/2020

Η ανακοίνωση αυτή έγινε στα πλαίσια των εγκαινίων του ετήσιου συνεδρίου WAIC (World Artificial Intelligence Conference) στη Σανγκάη. Ο ίδιος ο Musk ανέφερε συγκεκριμένα για την Tesla πως «είμαι εξαιρετικά σίγουρος πως το Επίπεδο 5 ή, ουσιαστικά, η πλήρης αυτονομία θα συμβεί και νομίζω ότι θα συμβεί πολύ γρήγορα. Παραμένω σίγουρος ότι θα έχουμε τη βασική λειτουργικότητα για την αυτονομία επιπέδου 5 αυτή τη χρονιά». Η δήλωση αυτή, αναμφίβολα προκάλεσε αίσθηση σε ένα συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης, έχει όμως ιδιαίτερη αξία γενικότερα για το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού δείχνει ότι η Tesla μάλλον βρίσκεται αρκετά μπροστά από τους υπολοίπους.

Βέβαια, μία σειρά από παράγοντες δεν θα επιτρέψουν άμεσα σε κάποιον ιδιώτη να μετακινείται άνετα, από το πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου του. Ναι μεν μοντέλα όπως τα Tesla 3 και Χ προσφέρουν υψηλού επιπέδου αυτονομία, ο δρόμος όμως προς το απόλυτο επίπεδο 5 είναι ακόμα μακρύς.

Καταρχήν, για την τελείως αυτόνομη οδήγηση δεν παίζει μόνο ρόλο το αυτοκίνητο και οι αισθητήρες που αυτό φέρει. Ένα σημαντικό κομμάτι είναι αυτό του V2X και των υποδομών οι οποίες υποστηρίζουν και αλληλεπιδρούν με τα αυτοκίνητα, μεταφέροντας συνεχώς πληροφορίες στο κάθε όχημα χωριστά, για την κατάσταση του δρόμου και οτιδήποτε μπορεί να συμβαίνει, σε πραγματικό χρόνο. Ένα άλλο κομμάτι είναι αυτό της ψηφιακής χαρτογράφησης υψηλής ακρίβειας, που δίνει τη δυνατότητα στο κάθε αυτοκίνητο όχι μόνο να γνωρίζει σε ποιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος βρίσκεται αλλά ακόμα και το που βρίσκονται τα όρια της ασφάλτου, σε σχέση με τη δεδομένη θέση του στο δρόμο.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας, είναι αυτός της εμπιστοσύνης. Αρκετοί παραδοσιακοί οδηγοί θα δυσκολευτούν να εμπιστευτούν έναν υπολογιστή να κάνει τη δουλειά τους. Σε ψυχολογικό επίπεδο, τα αντικειμενικά λίγα ατυχήματα που έχουν συμβεί -τα οποία είναι λογικά, αν αναλογιστεί κανείς το νεαρό της τεχνολογίας- έχουν προβληθεί αρκετά και αποτρέπουν πολλούς από το να χρησιμοποιήσουν ένα τέτοιο σύστημα. Στο τέλος, βέβαια, η εξέλιξη θα επικρατήσει. Και η Tesla, όπως δείχνει, κρατάει μια καλή θέση στις πρώτες σειρές.