ΕΛΠΑ: Στοιχεία για τα τροχαία του 2002


Αυξημένα κατά 15,8% σε σχέση με τον περασμένο Φεβρουάριο (1.439 έναντι 1.242), αλλά μειωμένα κατά 17,5% και με σημαντική μείωση στις επιπτώσεις τους σε σχέση με το Μάρτιο του 2001 (1.746), ήταν τα τροχαία ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα το μήνα Μάρτιο του 2002, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΠΑ.
  • 15/5/2002
&00 Αυξημένα κατά 15,8% σε σχέση με τον περασμένο Φεβρουάριο (1.439 έναντι 1.242), αλλά μειωμένα κατά 17,5% και με σημαντική μείωση στις επιπτώσεις τους σε σχέση με το Μάρτιο του 2001 (1.746), ήταν τα τροχαία ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα το μήνα Μάρτιο του 2002, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΠΑ. Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΠΑ (επεξεργασία "Τροχογνώμων"):

-Τον περασμένο Μάρτιο σημειώθηκαν σε όλη τη χώρα 1.439 ατυχήματα με θανάτους και τραυματισμούς (έναντι 1.075 τον Ιανουάριο και 1.242 το Φεβρουάριο 2002), εκ των οποίων:

-Τα 119 ήταν θανατηφόρα (79 τον Ιαν. 02 - 83 το Φεβρ. 02),
-Τα 166 σοβαρά (από 118 τον Ιαν. 02 - 165 το Φεβρ. 02), και
-Τα 1.154 ελαφρά (από 878 τον Ιαν. 02 - 994 το Φεβρ. 02)

Οι παθόντες των ατυχημάτων, ήταν:
-129 νεκροί (6,21%), 223 βαρειά τραυματίες (10,73%) και 1.726 ελαφρά τραυματίες (83,06%).
Οι παθόντες στους μήνες Φεβρουάριο 02 και Μάρτιο 01 αντίστοιχα, είναι:
-Φεβρουάριος 2002 :1.603 ατυχήματα με 85 θάνατους,182 σοβαρά και 1.336 ελαφρά τραυματίες.
-Μάρτιος 2001: 2.342 ατυχήματα με 126 θάνατους, 262 βαρειά και 1.954 ελαφρά τραυματίες.

Μέρες και ώρες
Ως προς τα υπόλοιπα στατιστικά στοιχεία των ατυχημάτων που αναλύθηκαν (285 θανατηφόρα & σοβαρά) στο περασμένο Μάρτιο, προκύπτει:
· Τα περισσότερα (17ατυχ. - 6%) έγιναν την 3η.3.02 και τα λιγότερα (4 ατυχ. - 1% ) στις 14η.3.02.
· Τα περισσότερα (41 ατυχ- 14%) έγιναν στις ώρες 16.00'-18.00' και τα λιγότερα (12 ατυχ. - 4%) στις ώρες 08.00'-10.00'.
· Η πιο επικίνδυνη ημέρα ήταν η Παρασκευή με 58 ατυχήματα-20%, ενώ η λιγότερο επικίνδυνη με 30 ατυχ.- 11%, η Τρίτη.
· Στο είδος των ατυχημάτων, το 44% -124 ατυχ. ήταν συγκρούσεις εκ των οποίων με θανάτους τα 44 -15% και σοβαρούς τραυματισμούς τα 80 ατυχ. - 28%, ακολούθησαν οι εκτροπές 79 ατυχ. -28%, και οι παρασύρσεις πεζών 60 ατυχ. -21%.

Οδοί - περιοχές:

· Τα περισσότερα ατυχήματα (159 ή 56%) έγιναν σε δημοτικούς και κοινοτικούς δρόμους, ακολουθούν σε ποσοστό 33% οι Εθνικές Οδοί (95 ατυχήματα) και με 11% οι επαρχιακοί (30 ατυχήματα).
· Ως προς τη γεωγραφική κατανομή η Αττική διατήρησε τα "πρωτεία" με 95 ατυχήματα (33,3%), ακολουθούν η Μακεδονία (68 ατυχ.-23,86%), η Πελοπόννησος με 31 ατυχήματα (10,88%), η Στ. Ελλάδα (28 ατυχ.-9,82%) κ.ά.

Τα αίτια

Στα αίτια των ατυχημάτων καταγράφηκαν:
1) Η απροσεξία των οδηγών (για 72 ατυχήματα -ποσοστό 25%)
2) Η υπερβολική ταχύτητα (για 62 ατυχήματα - 22%)
3) Η αντικανονική κίνηση (για 44 ατυχήματα -15%).

Τέλος, στις κατηγορίες παθόντων καταγράφηκαν:

· Οδηγοί αυτοκινήτων (152 ή 43%)
· Οδηγοί ή επιβάτες μοτοσυκλετών (75 ή 21%),
· Πεζοί (61 ή 17%), και
· Οδηγοί ή επιβάτες μοτοποδηλάτων (22 ή 6%).

H ΕΛΠΑ υπενθυμίζει στους οδηγούς ότι, με την ευγενική και αμυντική οδήγηση, με την τήρηση των κανόνων του ΚΟΚ, την σωστή κατάσταση του οχήματος και τη χρήση ζωνών στο αυτοκίνητο και κράνους στις μοτοσυκλέτες, τα ατυχήματα στους δρόμους όσο και οι επιπτώσεις τους, μπορούν να μειωθούν ακόμη περισσότερο.