Ένα ξεχασμένο σχέδιο που έμεινε για 50 χρόνια στο συρτάρι, περνάει στην παραγωγή (photos)


Η Lotus φέρνει στη «ζωή» την Type 66 από τη δεκαετία του '70, που είχε σχεδιαστεί από τον Colin Chapman και είχε μείνει στα χαρτιά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: LOTUS
  • 24/8/2023

Η Lotus αποκάλυψε στην εβδομάδα αυτοκινήτου του Monterey ένα πολύ ιδιαίτερο δημιούργημα. Πρόκειται για την Type 66, η οποία «κουβαλά» μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, όσον αφορά στην σύλληψη της ιδέας.

Τη δεκαετία του '70, ο Colin Chapman, ιδρυτής και τότε CEO της εταιρείας, είχε σχεδιάσει ένα concept car ονόματι Type 66, εξερευνώντας τη δημιουργία ενός Can-Am αγωνιστικού. Βέβαια, το ενδιαφέρον του Chapman ήταν στραμμένο κυρίως στη Formula 1, κι έτσι το πρότζεκτ δεν προχώρησε πέρα από τα σκίτσα και τα μοντέλα σε κλίμακα.

Τώρα, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει επιτέλους στη «ζωή» την Type 66, η οποία όχι μόνο έχει διατηρήσει την ονομασία της, αλλά φέρει και πολλά από τα αρχικά της χαρακτηριστικά. Μόλις 10 μονάδες θα κατασκευαστούν, όπου η καθεμιά θα κοστίζει περίπου 1,3 εκατ. δολάρια (~1,2 εκατ. ευρώ)

Tο νέο μοντέλο συνδυάζει την αγωνιστική κληρονομιά της Lotus με τα υπερσύγχρονα συστήματα τεχνολογίας, αποτελώντας μια μοναδική προσθήκη στη συλλογή κάθε συλλέκτη. Τα χρώματα της εμφάνισης της Type 66 αντιγράφουν το livery της ομάδας στη Formula 1, και συγκεκριμένα της Lotus Type 72, αφού είναι βαμμένη σε κόκκινους, λευκούς και χρυσούς χρωματισμούς.

Φέρει έναν pushrod κινητήρα V8 με εξαγωγές αέρα εμπνευσμένες από την Can-Am, με τη Lotus να εκτοξεύει την ισχύ στους 830 PS και 719 Nm ροπής. Φυσικά, έχουν προστεθεί μέρη που διαθέτουν τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα έναν σφυρήλατο στρόφαλο.

Το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα, ενώ το σασί είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο. Τον V8 συνοδεύει ένα σειριακό αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα ABS και φυσικά εξοπλισμός ασφαλείας.

Για να περάσει το σχέδιο από το χαρτί στη ζωή, οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Lotus χρησιμοποίησαν ειδικό λογισμικό για να εκτυπώσουν σε τρισδιάστατη μορφή το μοντέλο, φυσικά σε μικρότερη κλίμακα. Χρησιμοποίησαν επίσης τις σημειώσεις και ιδέες του ίδιου του Chapman, βελτιώνοντας τη ροή του αέρα στην πίσω αεροτομή.