Επέτειος για τις Εγκαταστάσεις Crash-Test της Volvo


Η Volvo γιορτάζει τα 10 χρόνια λειτουργίας των Εγκαταστάσεων Crash-Test της εταιρείας, στην Torslanda της Σουηδίας.
  • 18/5/2010

Η Volvo γιορτάζει τα 10 χρόνια λειτουργίας των Εγκαταστάσεων Crash-Test της εταιρείας, στην Torslanda της Σουηδίας. Πρόκειται για τις πλέον προηγμένες ίσως εγκαταστάσεις αυτού του τύπου στον κόσμο, με σχεδόν 3.000 crash-test σε πλήρη κλίμακα στο ενεργητικό τους. "Η Volvo έχει θέσει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε καινούριο αυτοκίνητο Volvo μέχρι το 2020 και αυτές οι εγκαταστάσεις είναι το σημαντικότερο εργαλείο που έχουμε ώστε να τον επιτύχουμε", λέει ο Thomas Broberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Volvo σε θέματα ασφάλειας. "Μπορούμε και αναπαριστούμε τα περισσότερα περιστατικά και ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους. Με την ανάλυσή τους και την αδιάκοπη δοκιμή και έλεγχο πρωτοπόρων τεχνολογιών μπορούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τα επίπεδα ασφαλείας των αυτοκινήτων μας, κάνοντάς τα ακόμα πιο ασφαλή στις πραγματικές οδικές συνθήκες", συνέχισε.

Όταν ο βασιλιάς της Σουηδίας Κάρολος Γουσταύος ο XVI εγκαινίασε το κέντρο ασφαλείας το 2000, ήταν ένα από τα πλέον προηγμένα στην αυτοκινητοβιομηχανία - μια θέση που διατήρησε όλα αυτά τα χρόνια χάρη στη συνεχή ανανέωση με σύγχρονο εξοπλισμό και την εφαρμογή νέων μεθόδων δοκιμών. Η τελευταία τεχνολογική προσθήκη είναι μια σειρά από ψηφιακές κάμερες υψηλής ταχύτητας που μπορούν να τραβήξουν 200.000 καρέ το δευτερόλεπτο. "Οι νέες κάμερες μας προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες για τη μελέτη των συγκρούσεων μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Επιπλέον, διαθέτουμε μια σειρά από μικροσκοπικές κάμερες οι οποίες τοποθετούνται μέσα στα αυτοκίνητα και αποθανατίζουν όλα όσα συμβαίνουν σε βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου", λέει ο Thomas Broberg.

Σταθερή και μεταβλητή πίστα

Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test διαθέτουν μία σταθερή και μία μεταβλητή πίστα δοκιμών. Η θέση της μεταβλητής πίστας μπορεί να ρυθμιστεί από 0 έως 90 μοίρες ως προς τη σταθερή. Αυτό επιτρέπει τη διενέργεια δοκιμών για πολλά διαφορετικά σενάρια περιστατικών και ατυχημάτων, από μετωπικές συγκρούσεις μέχρι πλευρικές συγκρούσεις, ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα τα οποία συγκρούονται με διαφορετικές ταχύτητες και σε διαφορετικές γωνίες. Επιπλέον, μπορεί να ελεγχθεί η δυνατότητα αποφυγής και αποτροπής μιας σύγκρουσης. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τη διενέργεια 400 και πλέον crash-test πλήρους κλίμακας ετησίως.

Οι δύο πίστες συναντώνται πάνω από μία τάφρο βάθους έξι μέτρων, καλυμμένη με plexiglas, η οποία χρησιμοποιείται για να κινηματογραφούνται οι δοκιμαστικές συγκρούσεις από την κάτω πλευρά. Όλα αυτά τα χρόνια, η συγκεκριμένη κατασκευή έχει καταγράψει πολλά αξιοσημείωτα crash-test.  Για παράδειγμα, το 2003 η Volvo έκανε μια επίδειξη του συστήματος προστασίας από πλευρική σύγκρουση του Volvo S40 σε προσκεκλημένους εκπροσώπους του τύπου, κατά την οποία αυτό το μοντέλο μεσαίου σεντάν χτυπήθηκε από ένα κατά πολύ μεγαλύτερο XC90 το οποίο κινείτο με ταχύτητα 50 km/h. "Ο βαθμός της ακρίβειας σε μια δοκιμή κατά την οποία δύο κινούμενα αυτοκίνητα συγκρούονται με ταχύτητα 50 km/h είναι 2,5 εκατοστά. Αυτό αντιστοιχεί σε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τη σύγκριση, ένας άνθρωπος ανοιγοκλείνει τα μάτια του σε 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι κάτι που λέει πολλά για την ακρίβεια των εγκαταστάσεων", λέει ο Thomas Broberg.

Crash-test στην αντίθετη κατεύθυνση

Αξίζει να σημειωθεί ότι crash-test και στις δύο πίστες μπορούν να γίνουν και στην αντίθετη κατεύθυνση. Στο τέλος της σταθερής πίστας είναι τοποθετημένη μια πλάκα από σκυρόδεμα (μπλοκ πρόσκρουσης), η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες δοκιμές, όπως δοκιμές ανατροπής και αποφυγής ή αποτροπής σύγκρουσης. Στο τέλος της μεταβλητής πίστας, ο περιβάλλων χώρος λειτουργεί ως αναπόσπαστο μέρος των εγκαταστάσεων. Εδώ εκτελούνται crash-test πάνω σε διάφορα αντικείμενα που μπορούν να βρεθούν στο περιβάλλον ενός κινούμενου αυτοκινήτου. Το μπλοκ πρόσκρουσης των εγκαταστάσεων ζυγίζει 850 τόνους. Μετακινείται με τη βοήθεια αεροστρωμάτων. Επιπλέον, υπάρχουν περίπου άλλα 20 σταθερά και κινητά εμπόδια, τα οποία εκτός από τις θεσμοθετημένες απαιτήσεις διαφόρων επίσημων ελεγκτικών οργανισμών καλύπτουν και τις ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές ελέγχων της ίδιας της Volvo.

Οι μόνιμοι υπάλληλοι των εγκαταστάσεων πλαισιώνονται από μια ομάδα που απαρτίζεται από 100 περίπου "σιωπηλά" και υπάκουα μέλη, που είναι εξίσου ? αν όχι περισσότερο ? σημαντικά για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων: πρόκειται για τα διάφορα ανδρείκελα (dummies), ειδικά κατασκευασμένα για crash-test. Άνδρες, γυναίκες και παιδιά, διαφορετικού αναστήματος και ηλικίας, στην πραγματικότητα προηγμένα όργανα μετρήσεων τα ίδια, σε διάφορα σχέδια και διαμορφώσεις, για διαφορετικές περιπτώσεις ατυχημάτων.

"Για να προσφέρουμε στα αυτοκίνητά μας απόλυτα κορυφαία επίπεδα ασφαλείας, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι τα συστήματα ασφαλείας μας είναι κατάλληλα για διαφορετικά αναστήματα, σε μια μεγάλη γκάμα ταχυτήτων και σε διαφορετικές κυκλοφοριακές συνθήκες. Είναι αυτή η ικανότητα αναπαράστασης ατυχημάτων από πραγματικά τροχαία περιστατικά, που κάνει τη δουλειά μας τόσο ιδιαίτερη. Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην πιστοποίηση της αποτελεσματικότητας τεχνολογιών αποφυγής σύγκρουσης", λέει ο Thomas Broberg.