Επιβεβαίωση της PSA ότι η συνένωση με την FCA δεν κινδυνεύει


Γαλλικά δημοσιεύματα που ήθελαν τη συνένωση των δύο ομίλων να βρίσκεται σε κίνδυνο, λόγω της κρίσης που έχει δημιουργήσει ο Κορωνοϊός, διέψευσε η PSA.

  • ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ
  • 27/3/2020

Η πανδημία του Κορωνοϊού μπορεί να αποτελεί μία ανθρωπιστική, κυρίως κρίση, δεν παύει όμως να έχει και σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Τα χρηματιστήρια κάνουν βουτιές, πολλές εταιρίες βάζουν λουκέτο στα εργοστάσιά τους και, γενικότερα, η αγορά χαμογελά μόνο για όσους παρασκευάζουν φάρμακα και μάσκες. Το φαινόμενο αυτό, προφανώς, είναι παροδικό. Μπορεί να υπάρξουν κλυδωνισμοί αλλά σίγουρα κανένας μεγάλος παίκτης δεν πρόκειται να καταστραφεί. Παρόλα αυτά, συμφωνίες μπορεί να κινδυνεύσουν.

Με αυτό το σκεπτικό, ορισμένα γαλλικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο για ενδεχόμενο αποτυχίας στη συνένωση μεταξύ των ομίλων PSA των Peugeot-Citroen και FCA, των Fiat-Chrysler. To memorandum of understanding υπογράφηκε από τους δύο εταίρους τον περασμένο Δεκέμβριο, θα απαιτηθεί όμως διάστημα τουλάχιστον 12-18 μηνών ώστε να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία, η οποία προβλέπει τη μεταφορά σημαντικών κεφαλαίων προς τους μετόχους.

«Εάν η PSA ή η FCA απευθύνουν έκκληση βοήθειας προς το κράτος, πώς θα δικαιολογούσαν το να ζητούν από τους φορολογούμενους δισεκατομμύρια και ταυτόχρονα να διανέμουν δισεκατομμύρια στους μετόχους τους;» ήταν το εύλογο ερώτημα του Gregori Volokhine από την Meeschaert Financial Services προς το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων.

Η FCA δεν πρόκειται να λάβει θέση απέναντι σε αυτά τα δημοσιεύματα, το έκανε όμως η PSA. Οι υπεύθυνοι του ομίλου δήλωσαν ότι δεν είναι πρέπον να υπάρχουν εικασίες για τροποποιήσεις των όρων της συμφωνίας. Αυτή τη στιγμή είναι όλοι απολύτως επικεντρωμένοι στην προστασία των εργαζομένων και της εταιρείας. Παρόλα αυτά θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη αειφορία. Μάλιστα τώρα, περισσότερο από ποτέ, βγάζει νόημα αυτή η συνένωση, αφού θα οδηγήσει στη δημιουργία του τέταρτου μεγαλύτερου ομίλου στον κόσμο. Αυτό θα εξασφαλίσει οικονομίες κλίμακας και θα μοιράσει το κόστος της εξέλιξης των ακριβών νέων τεχνολογιών.