Επίδειξη ενός ηλεκτρικού Volvo C30 μετά από crash-test


Η Volvo είναι η πρώτη εταιρεία που δείχνει στον κόσμο πως είναι ένα ασφαλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά από μία σύγκρουση.

  • 24/1/2011


Η Volvo είναι η πρώτη εταιρεία που δείχνει στον κόσμο πως είναι ένα ασφαλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά από μία σύγκρουση. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (Detroit Auto Show 2011) η Volvo Cars ρίχνει άπλετο φως στο σημαντικό θέμα της ασφάλειας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με ένα ασυνήθιστο, αλλά χαρακτηριστικό τρόπο. Στο περίπτερο της εταιρείας υπάρχει ένα Volvo C30 Electric που έχει υποβληθεί σε δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης με ταχύτητα 64 km/h (40 mph).

«Οι εκτενείς δοκιμές μας δείχνουν ότι είναι θέμα ζωτικής σημασίας να απομακρύνουμε τις μπαταρίες από τις ζώνες παραμόρφωσης του ηλεκτρικού αυτοκίνητου για να το κάνουμε τόσο ασφαλές όσο και ένα συμβατικό. Στο Ντιτρόιτ η Volvo γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που δείχνει στον κόσμο πώς είναι ένα πραγματικά ασφαλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά από μια σύγκρουση με μεγάλη ταχύτητα,» δηλώνει περήφανα ο Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars, Stefan Jacoby.

Και συνεχίζει χαρακτηριστικά: "Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λανσάρει ή βρίσκονται στη διαδικασία εισαγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά. Παρακολουθούμε με προσοχή την πρόοδό τους και σημειώνουμε ότι δεν προσεγγίζουν όλοι τις προκλήσεις στον τομέα της ασφάλειας με τον τρόπο που το κάνουμε εμείς. Αλλά για εμάς, στη Volvo, το θέμα αυτό είναι ξεκάθαρο. Ποτέ δεν κάνουμε συμβιβασμούς σχετικά με αυστηρές απαιτήσεις ασφάλειας που έχουμε εξ αρχής θέσει".
 
Με την κλιματική αλλαγή να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αυξηθεί σημαντικά. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι περίπου τέσσερις φορές πιο αποδοτικός από ενεργειακή άποψη, σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο επαναφορτίζεται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ουσιαστικά δεν εκπέμπει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα σε όλες τις ενεργειακές φάσεις που σχετίζονται με την κίνησή του.

«Το C30 Electric ικανοποιεί την αυξανόμενη απαίτηση των αγοραστών για ελαχιστοποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προκύψει εις βάρος άλλων χαρακτηριστικών που οι πελάτες περιμένουν από τα Volvo. Αυτός είναι ο λόγος που το ηλεκτρικό C30 είναι τόσο άνετο, τόσο χρηστικό, τόσο ευχάριστο στην οδήγηση μα και τόσο ασφαλές όσο και όλες οι άλλες παραλλαγές του C30,» εξηγεί ο Lennart Stegland, Διευθυντής του Τμήματος Ειδικών Οχημάτων της Volvo Cars.
 
Μπαταρίες και καλώδια παρέμειναν ανέπαφα
Το αυτοκίνητο που επιδεικνύεται στο περίπτερο της Volvo είναι ένα Volvo C30 Electric, που είχε μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία όταν υποβλήθηκε σε τεστ στο εργαστήριο δοκιμών πρόσκρουσης της Volvo Cars στις αρχές του Δεκεμβρίου του 2010. Η σύγκρουση ήταν τύπου «offset» κατά την οποία το 40% του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου κτυπά πάνω σε εμπόδιο με ταχύτητα 64 km/h.

«Τα αποτελέσματα της δοκιμής ήταν ακριβώς αυτά που περιμέναμε. Το C30 Electric προσφέρει ακριβώς τα ίδια υψηλά επίπεδα ασφάλειας με αυτά που προσφέρει και ένα C30 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το εμπρός τμήμα του παραμορφώθηκε και διένειμε την ενέργεια της σύγκρουσης όπως περιμέναμε. Τόσο οι μπαταρίες όσο και τα καλώδια που αποτελούν στοιχεία του ηλεκτρικού συστήματος παρέμειναν εντελώς ανέπαφα μετά τη σύγκρουση» ανέφερε ο Jan Ivarsson, Διευθυντής Στρατηγικής & Απαιτήσεων Ασφάλειας της Volvo Cars.
 
Μεγάλες μπαταρίες, μικρός ηλεκτροκινητήρας
Η δομή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαφέρει σημαντικά από αυτήν ενός συμβατικού αυτοκινήτου – και τα καινούρια εξαρτήματα θέτουν μια σειρά νέων προκλήσεων στον τομέα της ασφάλειας.
Προκειμένου να αποκτήσει το Volvo C30 Electric αυτονομία 150 χιλιομέτρων είναι απαραίτητο να εφοδιαστεί με μια συστοιχία μπαταριών που ζυγίζει περίπου 300 κιλά και αυτό απαιτεί πολύ περισσότερο χώρο απ’ ότι ένα συμβατικό ρεζερβουάρ καυσίμου. Κάτω από το εμπρός καπό, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει αντικατασταθεί από έναν πιο αποδοτικό και ελαφρύτερο ηλεκτρικό κινητήρα. Επιπλέον, το αυτοκίνητο έχει ένα ηλεκτρικό σύστημα υψηλής τάσης, 400 Volt.

«Η εκτεταμένη έρευνά μας ανέδειξε τη σημασία του διαχωρισμού των μπαταριών ιόντων λιθίου από τις ζώνες παραμόρφωσης του αυτοκινήτου και του χώρου επιβατών. Αυτή είναι η ίδια προσέγγιση σε σχέση με την ασφάλεια με την οποία αντιμετωπίζουμε και τη δεξαμενή καυσίμων σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Μια άλλη πρόκληση είναι να ενισχυθούν οι ζώνες παραμόρφωσης στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, όπου ο μικρότερος κινητήρας καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από το συνηθισμένο», προσθέτει ο Jan Ivarsson.

Καλά προστατευμένες μπαταρίες
Οι μπαταρίες στο C30 Electric είναι τοποθετημένες στη θέση που παραδοσιακά βρίσκεται ένα ρεζερβουάρ καυσίμου και στο τούνελ που διατρέχει το πάτωμα της καμπίνας του αυτοκίνητου, κατά μήκος. Οι μπαταρίες περιβάλλονται από ισχυρό περίβλημα. Δοκοί και άλλα τμήματα της δομής του αυτοκινήτου γύρω από τις μπαταρίες είναι ενισχυμένα. Όλα τα καλώδια διαθέτουν θωράκιση για μέγιστη προστασία. Ο αισθητήρας σύγκρουσης του αυτοκινήτου ελέγχει τις ασφάλειες - και η παροχή ρεύματος διακόπτεται σε 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου σε περίπτωση σύγκρουσης, με το ίδιο σήμα με το οποίο ενεργοποιούνται και οι αερόσακοι. Το σύστημα έχει αρκετές ασφάλειες που κόβουν άμεσα το ρεύμα εάν εντοπιστεί διαρροή, όπως στην περίπτωση που ένα φθαρμένο καλώδιο έρθει σε επαφή με το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βοηθά στην κατανομή των δυνάμεων της σύγκρουσης. Στο C30 Electric το έργο αυτό εκτελείται από την ενισχυμένη πρόσθια δομή που βοηθά επίσης στην απορρόφηση της αυξημένης ενέργειας σύγκρουσης που δημιουργείται ως αποτέλεσμα του μεγαλύτερου βάρους του αυτοκινήτου.
 
Ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών
Τα αυτοκίνητα που έχουν υποβληθεί σε δοκιμή πρόσκρουσης είναι μέρος ενός εντατικού ερευνητικού προγράμματος δοκιμών που περιλαμβάνει επίσης και ένα μεγάλο αριθμό εικονικών συγκρούσεων. Εκτός από τις μετωπικές δοκιμές πλήρους κλίμακας, το C30 Electric έχει υποβληθεί και σε άλλα σενάρια ατυχημάτων όπως οι πλευρικές και οι οπίσθιες συγκρούσεις. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης πρόσθιες και πλευρικές συγκρούσεις με ένα άκαμπτο κάθετο δοκό. Ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι το αυτοκίνητο προσφέρει την καλύτερη δυνατή προστασία στους επιβαίνοντες, στις περιπτώσεις εκείνων των συγκρούσεων που είναι πιο συχνές κατά την κυκλοφορία σε πραγματικές συνθήκες. «Για μας, η τεχνολογία πίσω από την ηλεκτρική ενέργεια είναι μία ακόμη συναρπαστική πρόκληση στην προσπάθειά μας να κατασκευάζουμε τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο», εξηγεί ο Ιαν Ivarsson.




ΥΓ: Nα υπενθυμίσουμε μόνο σε αυτό το σημείο, ότι για να δείτε τις φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης θα πρέπει να κάνετε... κλικ με το mouse στο μεγάλο «preview» του «Photo box» στο επάνω αριστερό μέρος στην αρχή του κάθε θέματος, αφού πρώτα επιλέξετε τη φωτογραφία που θέλετε από το πιο μικρό «preview».