Επίσημα αποκαλυπτήρια για την Mercedes-Benz GLB


Αυτό είναι το όγδοο μοντέλο της κόμπακτ σειράς που παρουσιάζει η γερμανική εταιρία και που τοποθετείται πάνω από την GLA. Διαθέσιμο από τα τέλη του έτους.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/6/2019

H GLB χαρακτηρίζεται ως κόμπακτ για έναν βασικό λόγο. Επειδή βασίζεται στην κατά βάση προσθιοκίνητη πλατφόρμα MFA II και όχι επειδή το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,63 m. Μιλάμε για ένα SUV αρκετά μεγαλύτερο από την GLA και που τοποθετείται απέναντι στα Audi Q3 και BMW X1.

Σχεδιαστικά τις εντυπώσεις κερδίζει η γνωστή άποψη της μάρκας αλλά με μια πιο εμφανή εκτός δρόμου διάθεση. Μπροστά ξεχωρίζει η κάθετη μάσκα ενώ προς τα πίσω η οροφή δεν σβήνει απότομα για λόγους πρακτικότητας, ενώ πολύ όμορφοι είναι οι τονισμένοι ώμοι θυμίζοντας ως ένα σημείο την μεγαλύτερη GLC.

Στο εσωτερικό θα ήταν αδύνατο να μην είχε υιοθετηθεί το εντυπωσιακό MBUX με τις δύο οθόνες 10,25’’ στην top εκδοχή του και το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων με την ψηφιακή βοηθό «Hey Mercedes». Από εκεί και πέρα το ενδιαφέρον επικεντρώνονται και στο γεγονός πως η GLB είναι το πρώτο SUV της κατηγορίας που θα προσφέρεται και με 3η σειρά καθισμάτων.

Για να χωρέσει το μεταξόνιο φτάνει τα 2.829 mm και σύμφωνα με την Mercedes στα δύο τελευταία καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν δύο άτομα με ανάστημα έως 1,68 m. Υπάρχουν πολλές πρακτικές διευκολύνσεις, θύρες για συνδεσιμότητα, θήκες για αντικείμενα και άλλα πολυχρηστικά χαρακτηριστικά όπως η μετακίνηση της μεσαίας σειράς καθισμάτων κατά τον διαμήκη άξονα και κατά 140 mm (όταν είναι τέρμα μπροστά δημιουργούνται 159 lt στο πορτμπαγκάζ. Ο χώρος για τις αποσκευές ξεκινά από 560 lt και φτάνει έως τα 1.755 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει αρχικά τέσσερις εκδόσεις κινητήρων. Από πλευράς βενζίνης υπάρχει η προσθιοκίνητη GLB 200 (με τετρακύλινδρο 1.332 cc και 135 PS) και η GLB 250 4MATIC (με δίλιτρο μοτέρ 150 PS). Υπάρχει και diesel (ω, ναι!) στις εκδόσεις GLB 200d και 220d 4MATIC με 150 PS και 190 PS, αντίστοιχα. Αρχικά θα υπάρχουν μόνο αυτόματα κιβώτια (διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις ή με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις).

Το σύστημα τετρακίνησης έχει τρεις ρυθμίσεις κατά κατανομής της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα. Την Eco/ Comfort (σε αναλογία 80:20), την Sport (70:30) και την off-road (50:50). Αυτές επιλέγονται μέσω του Drive Select (με πέντε προγράμματα παραμετροποίησης) όπως και η επιλογή «σασί» με την ανάρτηση να μπορεί να έχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Στο πακέτο off-road η χαρτογράφηση του μοτέρ, η ρύθμιση των ηλεκτρονικών και το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζονται ανάλογα, ενώ στις οθόνες απεικονίζονται σχετικές πληροφορίες (π.χ. κλίση αμαξώματος, περιμετρικός έλεγχος, ελεγχόμενη κατάβαση κ.α.).