Επισκεφθήκαμε τη μεγάλη γιορτή του Σκαραβαίου στην «καρδιά» της Θεσσαλονίκης (photos)


Δεκάδες σκαραβαίοι συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Αριστοτέλους για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Σκαραβαίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 23/6/2023

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η Λέσχη Σκαραβαίου Θεσσαλονίκης γιόρτασε με τον πιο κατάλληλο τρόπο την Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου. Δεκάδες σκαραβαίοι βρέθηκαν στην Πλατεία Αριστοτέλους για μία στατική έκθεση, η οποία γέμισε με χρώμα και ιστορία ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης.

Ο σκαραβαίος δημιουργήθηκε από τον Ferdinand Porsche και την ομάδα μηχανικών του, μετά από την προτροπή του ηγέτη της Ναζιστικής Γερμανίας, Αδόλφου Χίτλερ. Η ανάγκη για ένα αυτοκίνητο με προσιτή τιμή και χαρακτηριστικά που το τοποθετούσαν δίπλα στον λαό, ήταν μεγάλη.

Το «σκαθάρι» της Volkswagen, επίσημα Volkswagen Type 1, αγαπήθηκε από το κοινό της αυτοκίνησης παγκοσμίως. Αποτέλεσε το μοντέλο με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραγωγής, από το 1938 μέχρι το 2003, αλλά κι αυτό με τις περισσότερες μονάδες που έχουν κατασκευαστεί στην ιστορία του, με 21.529.464 οχήματα να έχουν εξέλθει από τα εργοστάσια της VW.

Στην Πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης έδωσαν το «παρών» μοντέλα κι ιδιοκτήτες κάθε γενιάς, που κρύβουν μεγάλες ιστορίες. Σκαραβαίοι ταξί, σκαραβαίοι κάμπριο, σκαραβαίοι που έχουν υποστεί τροποποιήσεις ώστε να ταιριάζουν περισσότερο στον κάθε οδηγό.

Η άριστη μηχανική κι η ανθεκτική τους κατασκευή είναι στοιχεία που διευκολύνουν την συντήρησή τους, και πράγματι όλα τα οχήματα που βρέθηκαν στη συνάντηση στις 22 Ιουνίου ήταν σε εξαιρετική κατάσταση.

Ως σύμβολο του λαού, ο σκαραβαίος συνεχίζει να φέρνει τον κόσμο πιο κοντά. Για τη γιορτή του σκαραβαίου στη Θεσσαλονίκη έσπευσαν ιδιοκτήτες από όλα τα Βαλκάνια, κι ένας από αυτούς μοιράστηκε την ιστορία του:

«Ονομάζομαι Tiberie Kirijas και είμαι ο πρόεδρος της Λέσχης Σκαραβαίων της Β. Μακεδονίας. Ο δικός μου Σκαραβαίος βρίσκεται στην οικογένειά μου εδώ και 3 γενιές. Τον αγόρασε ο παππούς μου το 1967 κι ελπίζω τα παιδιά μου να συνεχίσουν την παράδοση και να το οδηγούν όταν μεγαλώσουν. Είναι η έκδοση Sparkafer, δηλαδή η βασική έκδοση που κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.200 cc και αποδίδει 34 PS, μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο όμως με πηγαίνει από το ένα σημείο στο άλλο και μου αρέσει πολύ να το οδηγώ. Το χρησιμοποιώ κυρίως σε ταξίδια, είναι πραγματικά εξαιρετική εμπειρία, προσπαθώ να ταξιδεύω με αυτό όσο περισσότερο μπορώ.

«Από κάθε συνάντηση αερόψυκτων VW ή σκαραβαίων που πηγαίνω μαζεύω κι ένα αυτοκόλλητο. Το πιο ιδιαίτερο για εμένα είναι αυτό από την πρώτη συνάντηση αερόψυκτων μοντέλων που παρευρέθηκα εκτός Β. Μακεδονίας, η οποία ήταν το 2019 στο Βελιγράδι. Κατάφερα να οδηγήσω 500 km με τον σκαραβαίο μου, με ελαστικά 14 ετών, ήταν ένα αξέχαστο ταξίδι και σημαίνει πολλά για εμένα.»

Φυσικά, το παρών έδωσε κι ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος μίλησε με τη σειρά του για τη δική του εμπειρία με τον εμβληματικό σκαραβαίο, λέγοντας ότι είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το όχημα ενός φίλου του, όταν ήταν φοιτητής. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «θυμάμαι ακόμα τη μυρωδιά του αυτοκινήτου και τον γλυκό ήχο του αερόψυκτου κινητήρα. Έζησα κι εγώ τη μαγεία του σκαραβαίου στα νιάτα μου.»

Στο πλευρό του βρέθηκε κι η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και Χρυσή Ολυμπιονίκης στα 100m, Βούλα Πατουλίδου, δηλώνοντας fan της αυτοκίνησης κι εκφράζοντας την ιδιαίτερη αγάπη της για το αυτοκίνητο ως μέσο μεταφοράς, έκφρασης κι απόλυτης ελευθερίας.