Έρευνα: Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοικτά παράθυρα


Ο αόρατος εχθρός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης χτυπά εκείνους που οδηγούν το αυτοκίνητό τους με ανοιχτά τα παράθυρα.

  • 17/8/2020

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας κάθε χρόνο περισσότεροι από επτά εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ρύπανση η οποία δεν… προσπερνά εκείνους που επιλέγουν το αυτοκίνητο για την καθημερινή μετακίνησή τους, από τη στιγμή μάλιστα που διατηρούν τη μάλλον κακή συνήθεια να κρατούν τα παράθυρά τους ανοιχτά.

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει έρευνα η οποία διεξήχθη στις πλέον επιβαρυμένες πόλεις του πλανήτη, εστιάζοντας στα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που εντοπίζονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν αυτό κινείται σε ώρες αιχμής με τα παράθυρα ανοιχτά.

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων είναι ενδεικτικά τις επιβάρυνσης που δέχονται όσοι επιλέγουν να κινηθούν με αυτόν τον τρόπο σε σχέση τουλάχιστον με εκείνους που επιλέγουν την ακριβώς αντίθετη πρακτική, εμπιστευόμενοι το σύστημα κλιματισμού του οχήματος.

Και αυτό γιατί κρατώντας τα παράθυρα ανοιχτά, εκθέτουμε τον θάλαμο επιβατών στις πηγές από τις οποίες εκλύονται οι ρύποι, κάτι που σύμφωνα με την έρευνα συμβαίνει τουλάχιστον στο 1/3 της συνολικής διαδρομής.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που επιλέξουμε να κλείσουμε τα παράθυρα κατά την κίνησή μας στην πόλη και επιλέξουμε την επανακυκλοφορία του αέρα, τότε τα μικροσωματίδια μειώνονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κατά 80%.

Μάλιστα, το ποσοστό αυτό αυξάνεται περαιτέρω στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει φίλτρα καμπίνας τα οποία είναι ικανά να «καθαρίσουν», όσο αυτό είναι εφικτό, την ατμόσφαιρα.

Σημαντικά χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των αιωρούμενων μικροσωματιδίων τις ώρες που δεν παρουσιάζεται κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους, με τη ρύπανση του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να μειώνεται κατά 91% στην περίπτωση που διατηρούμε τα παράθυρα ανοικτά και κατά 41% όταν έχουμε κλειστά τα παράθυρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετείχαν 10 διαφορετικές πόλεις οι οποίες δεν φημίζονται για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα, όπως το Κάιρο, το Σάο Πάολο και η Τσενάι της Κίνας.