Έρευνα: Οι νέοι, ενδιαφέρονται για τα κλασικά οχήματα;


Ποιο είναι το μέλλον αναφορικά με την αγορά και διατήρηση κλασικών αυτοκινήτων από τους νέους σε ηλικία ανθρώπους; Υπάρχει προοπτική ή πρόκειται να δούμε να μειώνεται το ενδιαφέρον; Η έρευνα της βρετανικής εταιρείας «Footman James» προσπάθησε να βρει τις απαντήσεις στα ερωτήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 19/5/2022

Ο τομέας της συλλογής παλαιών και ιστορικών αυτοκινήτων παρουσιάζει άνθηση την τελευταία εικοσαετία, σε σχέση με ό,τι ίσχυε παλιότερα. Οι ενδιαφερόμενοι είναι… «μιας κάποιας ηλικίας», έχουν το ενδιαφέρον και την οικονομική άνεση να αποκτήσουν ένα κλασικό αυτοκίνητο (ή όσα μπορούν) και να το διατηρήσουν.

Η συγκεκριμένη αγορά έχει και επιχειρηματικό ενδιαφέρον, καθώς τα ποσά που δαπανώνται είναι σημαντικά. Για παράδειγμα, μόνο στη Βρετανία υπολογίζεται ότι ο κλάδος για την αγορά, κατοχή και συντήρηση κλασικών αυτοκινήτων έχει συνολική αξία που φτάνει τα 18,3 δισεκατομμύρια λίρες στερλίνες (περίπου 21,6 δις ευρώ, τρέχουσα ισοτιμία) και σε αυτόν απασχολούνται περίπου 113.00 άτομα, σε όλες τις απαιτούμενες δραστηριότητες. 

Τα ενδιαφέρον γι’ αυτά υπάρχει ωστόσο ο συγκεκριμένος κλάδος πρέπει να διερευνήσει τι θα πράξει και στο μέλλον, για να εξασφαλιστεί ότι θα μπορέσει να διατηρήσει ακμαία τη δραστηριότητά του. Για τον λόγο αυτό, η  «Footman James», μια βρετανική ασφαλιστική εταιρεία, διεξήγαγε έρευνα για να διαπιστώσει κατά πόσο οι νεότερες γενιές προτίθενται να έχουν κατοχή τους κάποιο ιστορικό ή κλασικό όχημα στο μέλλον.

Τα αποτελέσματα αυτής έδειξαν ότι όσοι ανήκουν ηλικιακά στη λεγόμενη γενιά «Generation Z» (δηλαδή, γεννημένοι μεταξύ 1997-2012) θα σκεφτόντουσαν να αποκτήσουν ένα κλασικό όχημα σε ποσοστό 49% επί των ερωτηθέντων. Όσοι ανήκουν στην ακριβώς προηγούμενη γενιά, οι ονομαζόμενοι «Millennials» (δηλαδή οι γεννημένοι μεταξύ 1981-1996), απάντησαν ότι θα σκεφτόντουσαν να αποκτήσουν ένα τέτοιο όχημα σε ποσοστό 51%.

Τα ποσοστά δεν είναι ενθαρρυντικά αναφορικά με το μέλλον ιδιοκτησίας κλασικών και ιστορικών αυτοκινήτων, όπως αναλύεται στην έκθεση. Για τον λόγο αυτό προτείνεται να μελετηθεί περισσότερο το φαινόμενο και να ληφθούν υπόψη οι καινούργιες τάσεις και τα ενδιαφέροντα των νέων ανθρώπων.

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να εξαχθούν ασφαλέστερα συμπεράσματα που να αφορούν στο τι πρέπει να γίνει για να συνεχίσει να υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιου είδους οχήματα και στις επόμενες δεκαετίες. Ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από την τεράστια ιστορική σημασία που έχει η διατήρηση των παλαιών αυτοκινήτων, ο κλάδος έχει μετατραπεί και σε μια «βιομηχανία» η οποία δίνει την ευκαιρία για αύξηση του τζίρου και του κέρδους, παγκοσμίως.

Ο κ. David Bond, Διεθύνων Σύμβουλος της Footman James, δήλωσε μετά τη δημοσίευση της έρευνας: «Η αλλαγή κάνει καλό στην κοινότητά μας. Από πολλές απόψεις, όπως υπογραμμίζει αυτή η έκθεση, έχουμε αλλάξει και εξελιχθεί ως κλάδος κλασικού αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και τις σχέσεις των κοινοτήτων μας σε περιόδους ανάγκης. Αλλά, αν κοιτάξουμε γύρω μας, είναι σαφές ότι ο κλάδος μας δεν κάνει αρκετά για να αλλάξει αρκετά γρήγορα, ειδικά σε ό,τι αφορά στο φύλο και στην ηλικία όσων ζηλωτών αυτών των οχημάτων.

»Μιλώντας με τους πελάτες μας –και μάλιστα στο κοινό για τα κλασικά και συλλεκτικά αυτοκίνητα–, ως κοινότητα θεωρούμαστε τόσο παλιά όσο και τα αυτοκίνητά μας. Πρέπει να ακούσουμε αυτή την κριτική και να γίνουμε πιο ελκυστικοί, περιεκτικοί και φιλόξενοι. Εξάλλου, χωρίς αλλαγή, δεν θα είχαμε αναπτύξει τον τομέα κλασικών οχημάτων ως εδώ που έχουμε φτάσει».