Έρευνα: Ποια σημεία σε ένα αυτοκίνητο κοιτούν πρώτα οι υποψήφιοι αγοραστές


Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης για να εντοπίστουν τα σημεία του αυτοκινήτου που μαγνητίζουν το ανθρώπινο βλέμμα.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, VANARAMA
  • 27/2/2024

Όσοι αγαπούν τα αυτοκίνητα, είτε πρόκειται για κάποιο μοντέλο πόλης, είτε για κάποιο ακραίο hypercar, τα αντιλαμβάνονται σαν κάτι πολύ περισσότερο από μέσα μεταφοράς. Ο οδηγός βλέπει το όχημα σαν έργο τέχνης, θαυμάζοντας τα πάντα σε αυτό, από τον τρόπο που κινείται και τον θόρυβο που (δεν) παράγει, μέχρι τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τις λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει.

Ποιο είναι όμως το μέρος του αυτοκινήτου που «μαγνητίζει» περισσότερο τα βλέμματα; Σε αυτήν την ερώτηση έρχεται να απαντήσει η Vanarama, εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων, η οποία διεξήγε έρευνα προσπαθώντας να αναδείξει το σημείο ενός αυτοκιήτου που εστιάζει πρώτα και για περισσότερη ώρα το μάτι ενός ανθρώπου.

Για την έρευνα, η εταιρεία χρησιμοποίησε αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που καταγράφουν την κίνηση του ματιού, δοκιμάζοντάς τους στα 100 καλύτερα σε πωλήσεις αυτοκίνητα παγκοσμίως. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το βλέμμα ενός ανθρώπου «κολλάει» περισσότερο στα πίσω φώτα. Συγκεκριμένα, αν υποθέσουμε ότι η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου αντιστοιχεί στο 100% του οπτικού πεδίου ενός ατόμου, τότε οι πίσω προβολείς έχουν ποσοστό 27,3%.

Ακολούθησε η περιοχή του πίσω παρμπρίζ και του πορτπαγκάζ με 20,5%, ενώ η γρίλια στο μπροστινό μέρος έρχεται τρίτη, με 19,7%, ξεπερνώντας τους τροχούς για μόλις 0,2%. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα «τερμάτισαν» στην πέμπτη θέση με 18,2%.

Αντίστοιχα, χρησιμοποιώντας το ίδιο λογισμικό, το Hyundai i20 ήταν εκείνο που πάτησε κορυφή, με βαθμολογία 186,4%. Το μικρότερο «μικρό» της Hyundai, i10, ήρθε δεύτερο με βαθμολογία 179,8%, λίγο πάνω από το Kia Soul, που κατετάγη τρίτο με 172,8%.

Θέση

Καλύτερο Συνολικά

Καλύτεροι Μπροστινοί Προβολείς

Καλύτερη Γρίλια

Καλύτεροι Τροχοί

Καλύτερα Πίσω Φώτα

1

Hyundai i20 (186.4%)

Renault Captur (43.4%)

VW Tiguan Allspace (34.7%)

VW I.D.3 (30.5%)

Kia Soul (52.8%)

2

Hyundai i10 (179.8%)

Hyundai i10 (41.6%)

Skoda Kodiaq (31.4%)

Hyundai IONIQ 5 (30.0%)

Hyundai i20 (51.2%)

3

Kia Soul (172.8%)

Suzuki Ignis (41.2%)

Jeep Compass (31.4%)

Ford Mustang Mach-E (29.9%)

Honda HR-V (45.3%)

Στον αντίποδα, τα αυτοκίνητα με της χαμηλότερη βαθμολογία, άρα κι εκείνα με τη λιγότερο ελκυστική εμφάνιση, σύμφωνα με την τεχνητή νοημοσύνη, ήταν τα Tesla Model 3, με 93,5%, Jeep Wrangler, με 96,2% και Skoda Karoq, με 101,3%.

Θέση

Χειρότερο Συνολικά

Χειρότεροι Προβολείς

Χειρότερη Γρίλια

Χειρότεροι Τροχοί

Χειρότερα Πίσω Φώτα

1

Tesla Model 3 (93.5%)

Dacia Duster (4.3%)

Hyundai Kona (4.2%)

Jeep Renegade (8.1%)

Nissan X-Trail (10.1%)

2

Jeep Wrangler (96.2%)

Tesla Model 3 (5.8%)

Citroen C3 (7.4%)

Ford EcoSport (8.9%)

Toyota RAV4 (11.8%)

3

Skoda Karoq (101.3%)

Audi Q3 (6.0%)

Tesla Model 3 (9.2%)

Kia Picanto (8.9%)

Toyota Aygo (12.1%)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τα μαθηματικά μίλησαν! Αυτά είναι τα πιο άσχημα αυτοκίνητα στον κόσμο

Αυτά ήταν τα 10 πιο εντυπωσιακά χρώματα αυτοκινήτων του 2023 (photos)

Έρευνα: Ποια εταιρεία κάνει τα καλύτερα και ποια τα χειρότερα αυτοκίνητα (πίνακας)