Σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα από τον Αυστραλιανό Οργανισμό Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (ANCAP), τα ηλεκτρικά οχήματα επιτυγχάνουν ελαφρώς υψηλότερες βαθμολογίες στις δοκιμές πρόσκρουσης σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη που έδωσε η CEO του ANCAP, Carla Hoorweg, στο Drive Αυστραλίας, από τα 57 ηλεκτρικά οχήματα που δοκιμάστηκαν, μόνο έξι δεν πέτυχαν την ανώτατη βαθμολογία, ενώ από τα 117 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, 18 δεν κατάφεραν να λάβουν την ανώτατη βαθμολογία. Αυτό μεταφράζεται σε ποσοστά περίπου 89% για τα EV και 85% για αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η διαφορά αυτή, αν και υπαρκτή, δεν είναι, προφανώς, ιδιαίτερα σημαντική. Ένας από τους λόγους είναι ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα είναι σχετικά νέα μοντέλα, εξοπλισμένα με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ασφαλείας. Επιπλέον, λόγω του υψηλότερου κόστους τους, τα EVs συνήθως διαθέτουν περισσότερα χαρακτηριστικά προστασίας σε περίπτωση σύγκρουσης. Αντίθετα, στην κατηγορία των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης περιλαμβάνονται και οικονομικότερα μοντέλα, τα οποία ενδέχεται να μην διαθέτουν στον ίδιο βαθμό προηγμένα συστήματα ασφαλείας, επηρεάζοντας έτσι τις συνολικές βαθμολογίες.
Πάμε να δούμε μερικά σημεία ανάμεσα στις δυο κατηγορίες οχημάτων που κάνουν τη διαφορά ή και όχι. Ξεκινάμε από τη δομική ασφάλεια. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα με διαφορετική αρχιτεκτονική σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα. Οι μπαταρίες τους τοποθετούνται συνήθως στο κάτω μέρος του οχήματος, γεγονός που μειώνει το κέντρο βάρους και βελτιώνει τη σταθερότητα. Αυτό τα καθιστά λιγότερο επιρρεπή σε ανατροπές. Επιπλέον, η απουσία μεγάλου κινητήρα στο μπροστινό μέρος δίνει στους κατασκευαστές EV περισσότερη ελευθερία στον σχεδιασμό ζωνών παραμόρφωσης (crumple zones) που απορροφούν την ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης.
Ένα εξίσου, σημαντικό ζήτημα που συχνά συζητείται είναι ο κίνδυνος φωτιάς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν και οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα EVs ενδέχεται να αναφλεγούν σε σπάνιες περιπτώσεις, οι μελέτες δείχνουν ότι ο κίνδυνος φωτιάς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι χαμηλότερος από αυτόν στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία βασίζονται σε εύφλεκτα καύσιμα όπως η βενζίνη ή το ντίζελ. Επιπλέον, οι μπαταρίες των EVs είναι εξοπλισμένες με προηγμένα συστήματα θερμικής διαχείρισης και προστασίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Euro NCAP: Αυτά τα μοντέλα της Volkswagen «σάρωσαν» στις δοκιμές ασφάλειας
Ο Euro NCAP «αναγκάζει» τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επαναφέρουν τους φυσικούς διακόπτες
Euro NCAP: Ποια νέα μοντέλα πήραν 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας