Η φετινή αναφορά του TÜV, ενός από τους πιο αναγνωρισμένους οργανισμούς τεχνικού ελέγχου στην Ευρώπη, αποτελεί ίσως την πιο αποκαλυπτική των τελευταίων ετών. Με βάση περίπου 9,5 εκατομμύρια ελέγχους οχημάτων που πραγματοποιήθηκαν από τον Ιούλιο του 2024 έως τον Ιούνιο του 2025, προκύπτει ότι το ποσοστό των αυτοκινήτων που αποτυγχάνουν στον πρώτο τεχνικό έλεγχο συνεχίζει να αυξάνεται. Η άνοδος σχεδόν μιας ποσοστιαίας μονάδας στα σοβαρά ελαττώματα αναδεικνύει μια συνολικότερη επιδείνωση της ποιότητας, η οποία δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένο τύπο κινητήρα ή κατηγορία.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν αρκετά δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα, ενδεικτικό της αυξανόμενης διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης αλλά και των ιδιαίτερων απαιτήσεων που συνοδεύουν τις τεχνικές τους προδιαγραφές. Τα συστήματα ανάρτησης, τα φρένα και ο φωτισμός αποτέλεσαν τις συνηθέστερες πηγές σοβαρών ατελειών, τομείς στους οποίους ο TÜV δείχνει παραδοσιακά ιδιαίτερη αυστηρότητα.
Τα ηλεκτρικά στο μικροσκόπιο
Η έκθεση υπογραμμίζει πως τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εξαιρούνται από τις δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Ο αυξημένος όγκος δεδομένων που συλλέγεται πλέον από τα αυτοκίνητα νέας γενιάς και η πιο περίπλοκη αρχιτεκτονική δημιουργούν νέα σημεία ελέγχου.
Αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί αρκετά μοντέλα της κατηγορίας παρουσιάζουν υψηλότερα ποσοστά σοβαρών ευρημάτων στα δύο με τρία χρόνια χρήσης με δυο δημοφιλή μοντέλα της Tesla, το Model Y και το Model 3, να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις αξιοπιστίας με ποσοστό 17,3%. Παράλληλα, το παράδειγμα του Mini Cooper SE, με πολύ χαμηλό ποσοστό ελαττωμάτων κοντά στο 3,5%, αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυαστεί με υψηλή αξιοπιστία, αρκεί οι κατασκευαστές να επενδύσουν επαρκώς στη μακροχρόνια αντοχή των επιμέρους συστημάτων.
Η ισχυρή παρουσία των ευρωπαϊκών brands
Στις μεγαλύτερες ηλικίες οχημάτων, το προβάδισμα παραμένει στα χέρια των ευρωπαϊκών κατασκευαστών. Η Volkswagen καταγράφει ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις με τα Golf, T Roc και Touareg, τα οποία διατηρούν χαμηλά ποσοστά σοβαρών βλαβών ακόμη και μετά την τετραετία. Στα νεότερα οχήματα, καλές επιδόσεις σημείωσαν επίσης τα Mazda 2, BMW 1 Series, Mercedes C-Class και VW T-Roc, παρουσιάζοντας μια πιο σταθερή εικόνα σε μια ηλικιακή ομάδα όπου οι διαφοροποιήσεις συνήθως είναι πιο έντονες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών, όπου το Fiat 500e ξεχωρίζει.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η νέα μακροχρόνια διάκριση του TÜV, η οποία απονεμήθηκε για πρώτη φορά. Η Mercedes-Benz κατέκτησε την κορυφή με ελάχιστη φθορά ακόμη και στη δεκαετία, αποδεικνύοντας ότι η παλαίωση ενός αυτοκινήτου δεν συνεπάγεται αυτόματα επιδείνωση. Ακολούθησε η Audi, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε η Toyota, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της παράδοση στην αντοχή.
Τι σημαίνουν τα ευρήματα για την αγορά
Η φετινή έκθεση δείχνει πως η ποιότητα των αυτοκινήτων συνεχίζει να εξελίσσεται, αλλά όχι πάντα με γραμμικό τρόπο. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η πολυπλοκότητα των σύγχρονων τεχνολογιών και οι αυξανόμενες απαιτήσεις ασφαλείας διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο, στο οποίο τα τεχνικά ελέγχονται γίνονται ακόμα πιο καθοριστικά. Παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις, το μήνυμα του TÜV παραμένει διαχρονικό: η συστηματική συντήρηση και η προσεκτική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των τεχνικών ελέγχων αποτελούν βασικούς παράγοντες για την αξιοπιστία και τη μακροζωία κάθε οχήματος. Για τους καταναλωτές, τα ευρήματα προσφέρουν μια πιο καθαρή εικόνα για το τι να αναμένουν από τα αυτοκίνητα που σκέφτονται να αποκτήσουν ή ήδη έχουν στην κατοχή τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα για τους φορτιστές: Ανέφικτος ο στόχος της Ε.Ε. για το 2030 - Τι ισχύει στην Ελλάδα
Έρευνα: 5 φορές πιο ρυπογόνα από τις μετρήσεις τα PHEV - «Μολύνουν σχεδόν όσο τα βενζινοκίνητα»
Έρευνα: Ποια ουσία στα καυσαέρια συνδέεται με θανατηφόρα νευρολογική πάθηση





ΔΗΜΟΦΙΛΗ




