FIAT: Νέο Punto το 2023 και 3 νέα crossover έως το 2027


Η Fiat γίνεται πλήρως ηλεκτρική μάρκα έως το 2027, στρέφοντας την πυξίδα της στον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης με τρία νέα compact crossover/SUV και το νέο Punto που έρχεται το 2023.

  • 4/4/2022

Η Fiat θα γίνει μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα έως το 2027 και με την ένταξη της στον Όμιλο Stellantis θα επωφεληθεί των τεχνικών λύσεων του Ομίλου. Στα πλάνα της Fiatείναι να επεκτείνει τη γκάμα της με νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, ενώ θα γίνει πλήρως ηλεκτρική από το 2027, όπως αποκάλυψε ο CEO της μάρκας, Oliver Francois με δηλώσεις του στο βρετανικό Autocar.

Η έμφαση θα δοθεί στην ηλεκτροκίνηση και τις προσιτές τιμές, ενώ ο Oliver Francois περιγράφει τη Fiat σαν μία «ξαδέλφη» της Citroenεντός του Ομίλου Stellantis. «Το ξαδελφάκι μας είναι η Citroen. Οι ιστορίες μας είναι διαφορετικές, όμως είμαστε δύο λαϊκές μάρκες και μοιραζόμαστε πολλά. Νομίζω ότι αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι μπορούμε να χωρίσουμε την αγορά ως προς το μέγεθος. Μπορούμε να εξειδικευτούμε σε μικρότερα αυτοκίνητα, κάτι που θα προσφέρει στη Citroen τη δυνατότητα να καλύψει την κατηγορία D και, φυσικά θα υπάρξει κάποια αλληλοκάλυψη στη μέση».

Fiat Centoventi concept
Fiat Centoventi concept

Νέο supermini (Punto;)

Το πρώτο νέο λανσάρισμα από την ιταλική φίρμα χρονικά θα είναι ένα σουπερμίνι (ακόμα άγνωστο αν θα λέγεται Punto) που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2023. Το μοντέλο δεν είναι γνωστό ακόμα αν θα πάρει το όνομα Punto, το οποίο θυμίζουμε ότι έκανε έναν κύκλο τριών γενιών που παρήχθησαν από το 1993 έως και το 2018. Το supermini της Fiat αναμένεται να μοιραστεί την τεχνική βάση του με το Peugeot 208, το Opel Corsa και το επερχόμενο Citroen C3. Η πλατφόρμα CMP θα επιτρέπει παραλλαγές με θερμικούς κινητήρες, όπως και πλήρως ηλεκτρικές (το πιθανότερο με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και μπαταρία 50 kWh όπως στο Peugeot e-208).

Επενδύει στα 500 και Panda

Μιλώντας για τα αυτοκίνητα πόλης της εταιρείας, ο Oliver Francois δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε δύο εικονικά μοντέλα. Το ένα είναι το 500 και τα πάει καταπληκτικά. Τον Ιανουάριο, ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γερμανία. Στη γκάμα του περιλαμβάνονται τα 500 και 500X. Υπάρχει χώρος για κάτι παραπάνω». Και πρόσθεσε: «Το άλλο μοντέλο είναι το Panda. Το πρωτότυπο μοντέλο της δεκαετίας του 1980 είναι εμβληματικό. Το νέο μοντέλο θα ενσαρκώνει τη φιλοσοφία του, όχι μόνο σε θέμα εξωτερικού design, αλλά και στην μινιμαλιστική προσέγγιση. Αυτή ενέπνευσε και το πρωτότυπο Centoventi του 2019 και θα την κληρονομήσουν τουλάχιστον δύο αυτοκίνητα που θα δείτε στο μέλλον.»

Fiat Centoventi concept
Fiat Centoventi concept

Ο διάδοχος του Panda θα διατηρήσει το όνομά του. «Θα δείτε μικρότερα αυτοκίνητα και μεγαλύτερα crossover και θα αναγνωρίσετε το DNA του Panda σε μερικά από αυτά. Το Panda δεν ήταν εμβληματικό μόνο λόγω του σχήματός του, αλλά λόγω της φιλοσοφίας του, και αυτό προσπαθούμε να αποτυπώσουμε τώρα. Το Panda πρέπει να είναι στιβαρό, απλό», είπε ο Olivier François.

Σύμφωνα με το υπάρχον πλάνο, η μελλοντική γκάμα της Fiat θα περιλαμβάνει 10 μοντέλα. Αυτά θα είναι τέσσερα επαγγελματικά οχήματα, ένα μοντέλο το οποίο θα διατίθεται αποκλειστικά στη Νότια Αμερική και πέντε παγκόσμια μοντέλα. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται το 500 και ένα χάτσμπακ μοντέλο στην κατηγορία B.

«Τα επόμενα πέντε χρόνια θα λανσάρουμε ένα νέο αυτοκίνητο κάθε χρόνο ανά περιοχή και πλέον είμαστε σε θέση να δημιουργούμε αυτοκίνητα που θα είναι κοινά παντού στον κόσμο, κάτι που παλεύαμε να πετύχουμε στο παρελθόν», δήλωσε ο CEO της Fiat.

«Η Fiat πρέπει να γίνει η Tesla του λαού, ηλεκτρική για όλους. Σίγουρα, χρειάζεται να μειωθεί το κόστος της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι το 2027, θα είμαστε έτοιμοι, αλλά ενδεχομένως και πιο πριν. Θα εξαρτηθεί από το κόστος. Θέλω να είμαστε ο πρώτος μαζικός κατασκευαστής που θα διαθέτει μόνο ηλεκτρικά οχήματα», είπε χαρακτηριστικά ο Olivier François.