Fiat: Ο δρόμος προς τη δόξα


H πάλαι ποτέ κραταιά φίρμα του Τορίνο αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα επιστρέψει στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, την ίδια στιγμή που το ενδεχόμενο μιας στρατηγικής συμμαχίας με τη Renault εγκαταλείπεται οριστικά.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/9/2019

Η πρόσφατη απόφαση της Renault να αφήσει οριστικά(;) πίσω της το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την Fiat αποτέλεσε την τελευταία πράξη ενός «δράματος» που ξεκίνησε λίγους μήνες νωρίτερα μετά και την τολμηρή, ομολογουμένως, πρόταση των Ιταλών.

Επί της ουσίας, πρώτη η Fiat ήταν εκείνη που είχε αποσύρει το ενδιαφέρον της, προεξοφλώντας ότι η παρουσία του γαλλικού κράτους στη μετοχική σύνθεση της Renault και η εμφανής απροθυμία της Nissan να συμμετάσχει σε μια νέα, ευρωπαϊκή συμμαχία ελαχιστοποιούσαν τις πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος.

Οι Ιταλοί επέλεξαν να συνεχίσουν μόνοι τους και είναι πλέον αναγκασμένοι να δράσουν άμεσα, βλέποντας την γκάμα τους να στερεύει από επιλογές. Ήδη το Fiat 500 αποσύρεται από την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, την ίδια στιγμή που στην ευρωπαϊκή ήπειρο η βίαιη προσαρμογή στις νέες-αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων οδηγεί σε περαιτέρω πτώση τα νούμερα του FCA Group.

 Όπως και στο παρελθόν έτσι και σήμερα, η Fiat επιστρέφει στις ρίζες. Επιστρέφει σε εκείνο που γνωρίζει να κάνει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο. Να εξελίσσει έξυπνα αυτοκίνητα πόλης, χαμηλού κόστους αλλά υψηλής… συναισθηματικής αξίας.

Η αρχή θα γίνει με το νέο Fiat Panda το οποίο αναμένεται εντός της επόμενης χρονιάς, αξιοποιώντας το ιδιαίτερα επιτυχημένο και διεθνώς αναγνωρισμένο σχεδιαστικό παράδειγμα του πρωτότυπου Centoventi.

Μάλιστα, το νέο Panta θα διαθέτει -μεταξύ άλλων- και υβριδική έκδοση, η οποία θα αποτελέσει μέρος της γενικότερης προσπάθειας που θα καταβάλλει η ιταλική φίρμα για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Εξού και η δημιουργία του νέου Fiat 500e, το οποίο ευελπιστεί να χαρίσει στην ιταλική φίρμα πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Στην ίδια «οικογένεια» μοντέλων πρόκειται να ενταχθεί και ένα αστικών διαστάσεων offroader, το οποίο θα επαναφέρει στην γκάμα της Fiat το όνομα «Campagnola», το οποίο στο μακρινό παρελθόν αποτέλεσε την απάντηση των Ιταλών στο Jeep CJ.

Όντας στο ίδιο στρατόπεδο με την Jeep, το μικρό και προσιτό offroader της Fiat θα αξιοποιεί την τεχνογνωσία της αμερικανικής φίρμας στην εκτός δρόμου κίνηση προσφέροντας εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης

Ωστόσο, η Fiat δεν πρόκειται να απουσιάσει και από τις μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων, επιστρέφοντας στα μικρομεσαία sedan/hatchbacks και ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στα crossovers τα οποία κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Το νέο Suzuki Jimny μετασχηματίζεται σε διπλοκάμπινο!