Fiat Punto 1.8 HGT: O απόγονος του Punto GT


To Fiat Punto HGT, αποτελεί την κορυφαία έκδοση της δεύτερης γενιάς με διαφορετικό προφίλ από αυτό του GT.
H σημαντικότερη διαφορά, είναι η αντικατάσταση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.400 κ.εκ με ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 1.8 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός τοποθετείται και στο roadster της Fiat, τη γνωστή Barchetta.
  • 10/5/2001
Η επιστροφή των Ιταλών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και συγκεκριμένα στη νεοσύστατη κατηγορία της Super 1600, βασίστηκε στο αμάξωμα του Punto. H πρώτη του εμφάνιση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, πραγματοποιήθηκε στο 47ο ράλι Ακρόπολις με την ελληνική συμμετοχή της Fiat Auto Hellas.
To Fiat Punto HGT, αποτελεί την κορυφαία έκδοση της δεύτερης γενιάς με διαφορετικό προφίλ από αυτό του GT.
H σημαντικότερη διαφορά, είναι η αντικατάσταση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.400 κ.εκ με ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 1.8 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός τοποθετείται και στο roadster της Fiat, τη γνωστή Barchetta. Ο γνωστός 1.800άρης κινητήρας του Punto HGT, αποδίδει 131 πραγματικούς ίππους στις 6.310 σ.α.λ και χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή απόδοση στις ψηλές στροφές. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας έχει 16 βαλβίδες, που κινούνται από δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η τροφοδοσία γίνεται με πολλαπλό ψεκασμό, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Η διάταξη των αναρτήσεων εξοπλίζεται με γόνατα ψαλίδια βάσης εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η ρύθμιση είναι αρκετά σφικτή και προσφέρει ικανοποιητική σταθερότητα αποτρέποντας την εμφάνιση υπερστροφικών τάσεων στο όριο.
Στο εσωτερικό του, οι αλλαγές σε σχέση με τις μικρότερες σε κυβισμό εκδόσεις, αφορούν την βαθμονόμηση των οργάνων, τη δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων καθώς και της μεταλλικής απόχρωσης της κεντρικής κονσόλας. Τα μπάκετ καθίσματα θυμίζουν τις αγωνιστικές καταβολές του με σωστή στήριξη του σώματος σε αυτά. Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού χώρου, κρίνεται ικανοποιητική, ενώ από πλευράς χώρων συγκαταλέγεται στα καλύτερα της κατηγορίας με δυνατότητα μεταφοράς πέντε επιβατών αρκετά άνετα. Ο χώρος αποσκευών αντίθετα, δεν θεωρείται επαρκής με τη χωρητικότητα του να φθάνει τα 264 λίτρα. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ABS, αερόσακος οδηγού και συνοδηγού, κλιματισμός, immobilaizer και ηχοσύστημα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Κυβισμός(κ.εκ) 1.747
Ισχύς (Ps/σ.α.λ) 131/6.310
Ροπή (Nm/σ.α.λ) 158/4.160

Ανάρτηση

Εμπρός γόνατα ψαλίδια βάσης
Πίσω ημιάκαμπτος άξονας

0-100 (km/h) 9.5
Τελική ταχύτητα 205

Τιμή αυτοκινήτου : 5.340.000 δρχ.