Ford Puma 2020: Ένα υπερσύγχρονο mild hybrid crossover!


TO FORD PUMA ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ, ΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ.

  • 24/6/2020

Η παρουσία του μεταξύ των crossover οχημάτων μεταφέρει ένα καινούργιο στοιχείο, που δεν υπήρχε σε τέτοιο βαθμό ως τώρα. Συνήθως, τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας σχεδιάζονται σκόπιμα με τρόπο που να προκαλούν το ενδιαφέρον, διαθέτοντας αισθητικά έντονα στοιχεία. Αυτός είναι ένας κανόνας και όλες οι εταιρείες διαγκωνίζονται για το ποια θα παρουσιάσει το εντυπωσιακότερο μοντέλο.

Όμως, αυτό που συνήθως λείπει είναι ο δυναμισμός, δηλαδή εκείνος ο παράγοντας που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις το αυτοκίνητο όχι απλώς για το σχήμα του αλλά επειδή είναι αδύνατον να αγνοήσεις το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του.

Η Ford, έχει ακολουθήσει αυτή την πρακτική (δηλαδή τη σχεδίαση εντυπωσιακών αμαξωμάτων) πολλές φορές στο παρελθόν, ομολογουμένως αποτελεσματικά. Όμως, στην περίπτωση του καινούργιου Puma έπρεπε να λειτουργήσει διαφορετικά. Να εμπνευστούν οι άνθρωποί της από το ομώνυμο αιλουροειδές, να το μελετήσουν και να προσπαθήσουν να μεταφέρουν τα χαρακτηριστικά ενός τέλειου δημιουργήματος της Φύσης σε ένα ολοκληρωμένο όχημα. Ένα αυτοκίνητο που να σε κάνει να ξεχάσεις όλα τα υπόλοιπα που σου αρέσουν και δυσκολευόσουν να αποφασίσεις ποιο να αγοράσεις, πριν το Puma.

Καινοτομία

Για τα στελέχη της Ford, το καινούργιο Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη που η «Μπλε Οβάλ» αλλάζει άρδην την αισθητική των μοντέλων της. Σύμφωνα με αυτή, το νέο crossover έχει «χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία» (sic) τα οποία προσδιορίζονται από τους προβολείς που είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και από την αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματός του. Επικουρικά, το αυξημένο ύψος από το έδαφος παραπέμπει σε αυτό ενός SUV, επιτρέπει πολλή καλή ορατότητα σε οδηγό και επιβάτες καθώς και την άνετη μετακίνησή τους.  

Οι πελάτες μας είπαν ότι επιθυμούν ένα όχημα μικρών διαστάσεων με ξεχωριστή εμφάνιση που να προσφέρει παράλληλα έξυπνες λύσεις για την καθημερινότητα. Έτσι γεννήθηκε το νέο Ford Puma, χαρισματικό και πρακτικό, το οποίο προσφέρει από καθίσματα με λειτουργία μασάζ μέχρι κινητήρια σύνολα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

Stuart Rowley, Πρόεδρος Ford Ευρώπης.

Το εσωτερικό

Το καινούργιο Puma έχει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά για πέντε επιβάτες και κορυφαίο χώρο αποσκευών, τουλάχιστον 456 λίτρων. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με λειτουργία οσφυϊκού μασάζ, αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και πρακτικότητας. Το σύστημα μασάζ διαθέτει τρεις θαλάμους και τρία επίπεδα ρύθμισης της έντασης με προσαρμοζόμενες κατευθύνσεις περιστροφής (σημ.: τα δύο αυτά εξοπλιστικά στοιχεία ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, όμως προσφέρονται στάνταρ στην πολυτελή έκδοση Titanium X).

Στο πίσω κάθισμα μπορούν να καθίσουν άνετα τρεις ενήλικοι, με την πρόσβαση προς (και την αποβίβαση από) το αυτοκίνητο να είναι εύκολη. Παρά τη σχετικά χαμηλή οροφή, το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος είναι ικανοποιητικότατο. Η ποιότητα κατασκευής και ο πλούσιος εξοπλισμός, για τα δεδομένα της κατηγορίας, το κάνουν μια πολύ καλή επιλογή αλλά προσθέτουν ένα ευχάριστο δίλημμα στον υποψήφιο αγοραστή, ο οποίος πρέπει να αποφασίσει ποια από αυτές να αποκτήσει. 

Τα επίπεδα εξοπλισμού

Στη χώρα μας, το Puma διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις ώστε να καλύπτει το σύνολο των αναγκών των επιβατών του. Αναλυτικά, αυτές είναι:

«Titanium», από 20.097 ευρώ, με ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης (1.0 mHEV 125 PS).

Αποτελεί τη «βασική» έκδοση του μοντέλου αλλά μόνο τέτοια δεν είναι με αυτά που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του. Έτσι, μεταξύ άλλων, υπάρχουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένα φλας και φώτα εδάφους, λαμιναρισμένο παρμπρίζ για μείωση του θορύβου προς το εσωτερικό, σύστημα «Auto High Beam» στα φώτα, μάσκα με χρωμιωμένο πλαίσιο και μαύρο γυαλιστερό κυψελοειδές πλέγμα, προφυλακτήρας από μαύρο πλαστικό MIC, διακοσμητικά, ποδιά από γκρι πλαστικό MIC, προβολείς ομίχλης με μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο και ένθετο χρωμιωμένο πλαίσιο. Διαθέτει δεκάκτινες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με φινίρισμα «Absolute», ελαστικά διάστασης 215/55 R-17 και γκρι προστατευτικό πλαστικό MIC στο πλάι και τους θόλους.

Εσωτερικά, υπάρχουν αναλογικός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, εμπρός καθίσματα με στήριξη μέσης και σύστημα μασάζ για τον οδηγό, κεντρική κονσόλα με υποβραχιόνιο και αποθηκευτικό χώρο, υφασμάτινη επένδυση σε εσωτερικό και οροφή, καλύμματα μαρσπιέ και ταπέτα δαπέδου διπλής ραφής, εμπρός και πίσω. 

«ST-Line», από 20.991 ευρώ, με ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης (1.0 mHEV 125 PS).

Είναι η μεσαία από τις συνολικά τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις στις οποίες διατίθεται το καινούργιο Puma. Εκτός των παραπάνω, περιλαμβάνει επίσης:

Αμάξωμα σπορ σχεδίασης με αντίστοιχους προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, διακριτικά έκδοσης (δηλαδή λογότυπο «ST-Line»), μαύρους τροχούς ελαφρού κράματος, μεγάλο σπόιλερ, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, ψηφιακό πίνακα οργάνων, τριάκτινο σπορ τιμόνι «flat-bottom» (επίπεδο στο κάτω μέρος του) με διάτρητη δερμάτινη επένδυση και κόκκινες ραφές, λαβή μοχλού ταχυτήτων με επίθεμα από αλουμίνιο (στην εκδοχή με μηχανικό κιβώτιο), πεντάλ ελαφρού κράματος και μαύρο γυαλιστερό προστατευτικό πλαστικό στο πλάι και τους θόλους.

«ST-Line Χ», από 24.254 ευρώ, με ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης (1.0 mHEV 125 PS).

Τέλος, η εξοπλιστικά κορυφαία έκδοση του νέου crossover μοντέλου περιλαμβάνει επιπλέον: Πεντάκτινους τροχούς ελαφρού κράματος 18 ιντσών μαύρου μεταλλικού χρώματος, ελαστικά διάστασης 215/50 R-18, φιμέ κρύσταλλα και ημιδερμάτινη επένδυση στο εσωτερικό. 

Εκτός από τον 1.0 EcoBoost mHEV των 125 PS, το Puma διατίθεται και με τον 1.0 EcoBoost mHEV των 155 PS. Χάρη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που εφαρμόζει η Ford, δίνεται η δυνατότητα σε ιδιώτες και εταιρείες να αποκτήσουν το νέο μοντέλο με μηδενική προκαταβολή και μηνιαία δόση από 176 ευρώ τον μήνα.