Γενικό "ξεπούλημα" νέων μοντέλων στην Ευρώπη για να προλάβουν το WLTP


Σημαντική άνοδο παρουσίασαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μέσα στον Αύγουστο σε μία προσπάθεια των εταιριών αλλά και των καταναλωτών να προλάβουν το νέο κανονισμό μέτρησης των ρύπων.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/9/2018

Έκρηξη των πωλήσεων σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάστηκε μέσα στον Αύγουστο (και λιγότερο τον Ιούλιο), με τους κατασκευαστές να προσπαθούν να "διώξουν" αυτοκίνητα που δεν καλύπτουν τις νέες προδιαγραφές WLTP.

Ενδεικτικά η Ισπανία ήταν 49% πάνω, η Γαλλία +40%, η Γερμανία +25%, η Βρετανία +23% και η Ιταλία +9,3% (σε μία χρονιά που η ιταλική αγορά ήταν ήδη αρνητική), και το Βέλγιο στο +53%. 

Οι πωλήσεις αυτές ήταν ένα συνδυασμένο αποτέλεσμα των μεγάλων εκπτώσεων που έκαναν οι εταιρίες αλλά και στην ζήτηση τόσο από ιδιώτες όσο και από εταιρίες που διαχειρίζονται μεγάλους στόλους, οι οποίες ήθελαν να εξασφαλίσουν πριν από την εφαρμογή του WLTP το φορολογικό καθεστώς με το οποίο θα αντιμετωπίζονταν τα αυτοκίνητά τους.

Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί το απόλυτο "ξεπούλημα" χωρίς όμως το κέρδος να είναι αντίστοιχο καθώς υπήρξαν μεγάλες εκπτώσεις. Οι δύο πολύ καλοί μήνες του καλοκαιριού, οδηγούν την ευρωπαϊκή αγορά σε άνοδο της τάξης του 4,8%, όμως το νούμερο αυτό ίσως αποδειχτεί πλασματικό μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν μέσα στο καλοκαίρι, οπότε οι μήνες που απομένουν αναμένεται να έχουν μικρότερη ζήτηση.

Από εκεί και πέρα η εφαρμογή του WLTP και η κατά γενική παραδοχή άνοδος των τιμών των εκπομπών των ρύπων είναι προφανές ότι θα ανεβάσει τις τιμές αλλά και την φορολογία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης που έχουν τους ρύπους ως μέτρο για την αξιολόγηση του αυτοκινήτου. 

Η αλλαγή ποικίλλει από χώρα σε χώρα, με την Γερμανία για παράδειγμα να μην έχει σημαντικές αλλαγές, αλλά την Γαλλία να παρουσιάζει μεταβολές έως και πολλών χιλιάδων ευρώ με την ισχύ του νέου προτύπου μέτρησης. Έτσι οι Γάλλοι κατασκευαστές και έμποροι αποφάσισαν όπως είπαν χαρακτηριστικά να "ταξινομήσουν οτιδήποτε κινείται" πριν την 1η Σεπτεμβρίου.

Πάντως το σίγουρο είναι ότι η εφαρμογή του WLTP και η μάλλον ελλιπής ενημέρωση του κοινού και της αγοράς γενικά, δημιουργεί τεράστια προβλήματα που μάλλον θα πάρουν αρκετό χρόνο στο να ισορροπήσουν. Πολύ δε περισσότερο σε χώρες όπως η Ελλάδα που όλα αυτά μάλλον περνούν στα ψιλά, μέχρι να έρθει η ώρα να συμμορφωθούμε με τα ευρωπαϊκά δεδομένα και να τρέχουμε -όπως πάντα- την τελευταία στιγμή.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS