Για τα μάτια σας μόνο: Δέκα καυτά αυτοκίνητα πόλης από το μέλλον


Ποιο θα είναι το επόμενο βήματα των κατασκευαστών στην κατηγορία των μικρών και τηρουμένων των αναλογιών καυτών hatchbacks; Δέκα renderings δίνουν τις απαντήσεις που δεν θα βρείτε σε κανέναν αυτοκινητικό καζαμία.

  • 1/4/2020

Μπορεί το ξέσπασμα του Κορωνοϊού να έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα τα αυτοκινητικά δρώμενα με τους περισσότερους από τους κατασκευαστές είτε να έχουν αναστείλει τη λειτουργίας τους είτε να αφιερώνουν ένα μέρος της παραγωγικής του δύναμης στην κατασκευή ιατρικού υλικού, αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι τα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν πρόκειται να υλοποιηθούν έστω και με την καθυστέρηση που επιβάλλουν οι έκτακτες περιστάσεις.

Ας ρίξουμε μια ματιά, λοιπόν, τι θα πρέπει να περιμένουμε μέσα στα δύο επόμενα χρόνια από μια κατηγορία που στο παρελθόν μάς έχει χαρίσει πλούσιες συγκινήσεις χωρίς μάλιστα να ξοδέψουμε για χάρη τους ολόκληρο τον τραπεζικό μας λογαριασμό.

AUDI RS1

Οι πιθανότητες να δούμε την Audi να περνά στην παραγωγή το RS1 είναι κάτι παραπάνω από μικρές, μιας και ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών έχει εστιάσει τις προσπάθειές του στον εξηλεκτρισμό του στόλου του.

Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν απίθανη ακόμα και την εξέλιξη ενός Audi S1, εκτός κι αν οι Γερμανοί βρουν τον τρόπο να στριμώξουν σε ένα αυτοκίνητο πόλης το plug-in υβριδικό σύνολο τoυ Golf GTE και μεταμορφώσουν το νέο Audi A1 σε ένα εξηλεκτρισμένο hot hatch.  

FIAT 500e ABARTH

Η Fiat πραγματοποίησε το πολυπόθητο βήμα δημιουργώντας μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Fiat 500, η οποία αυτή τη φορά θα είναι διαθέσιμη και στην ευρωπαϊκή αγορά. Το ηλεκτροκίνητο Fiat 500 προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 118 ίππων επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, με την αυτονομία του να αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα.

Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να αποκλείσει κανείς το ενδεχόμενο να υπάρξει μια ισχυρότερη και ταχύτερη έκδοση, η οποία θα φέρει την υπογραφή της Abarth και όλα εκείνα τα εξοπλιστικά ή μη χαρακτηριστικά που θα τη διαφοροποιούν και θα την τοποθετούν στις παρυφές της κατηγορίας των καυτών hatchbacks.

HONDA JAZZ TYPE-R

Οι Ιάπωνες δεν επιβεβαιώνουν ούτε όμως διαψεύδουν τις φήμες που θέλουν το νέο Honda Jazz να αποκτά έκδοση Type-R. Η πρόσφατη εξέλιξη στο σίριαλ της καυτής έκδοσης του ιαπωνικού supermini θέλει του ανθρώπους της Honda να βάζουν στον πάγο το συγκεκριμένο project, αφήνοντας παρόλα αυτά ανοιχτό το ενδεχόμενο της υλοποίησής του στο μέλλον.

Aν πάντως αναρωτιέστε ποιος κινητήρας θα μπορούσε να αναλάβει την κίνηση ενός αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά του Honda Jazz Type-R, τότε η απάντηση κρύβεται στην γκάμα του Honda Civic και ειδικότερα στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου.

HYUNDAI i10 N

Η Hyundai μπήκε με το δεξί στην κατηγορία των hot hatches κλέβοντας τις εντυπώσεις με το εξαιρετικό και ιδιαίτερα προσιτό i30 N. Είναι επόμενο, λοιπόν, οι Κορεάτες να μην μείνουν εκεί και να θελήσουν να δημιουργήσουν παρόμοιες εκδόσεις στην γκάμα των μικρότερων σε διαστάσεων μοντέλων τους.

Το Hyundai i10 θα μπορούσε να είναι ένα από αυτά, αν και το σενάριο το δημοφιλές στη χώρα μας citycar να αποκτήσει μια έκδοση υψηλών επιδόσεων έκδοση είναι μάλλον τραβηγμένο. Το πείραμα της VW με το up! GTI δεν πέτυχε κάτι που ενδεχομένως αποδειχθεί καθοριστικό για τις τελικές αποφάσεις των Κορεατών.

HYUNDAI i20 N

Σε αντίθεση με τον μικρότερο αδερφό του, το νέο Hyundai i20 είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βαφτεί στα χρώματα του πολέμου αποκτώντας τα διακριτικά N. Oι Κορεάτες έχουν ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές εξέλιξης του αυτοκινήτου, το οποίο θα αποτελεί ότι πιο κοντινό σε εκείνο που μάχεται στις ειδικές διαδρομές του WRC.

Οι πρώτες πληροφορίες θέλουν το Hyundai i20 N να εφοδιάζεται με δίλιτρο κινητήρα, ξεπερνώντας σε απόδοση τους 200 ίππους καθώς και με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ακολουθώντας το παράδειγμα του μεγαλύτερου και ισχυρότερου i30 N.

OPEL CORSA OPC

Η Opel φαίνεται αποφασισμένη να επιστρέψει στην κατηγορία των μικρών γρήγορων μοντέλων, εκεί που κυριαρχεί κατά κύριο λόγο το Fiesta ST, επαναφέροντας παράλληλα και το όνομα OPC στην γκάμα του νέου Corsa. Φήμες θέλουν το νέο Opel Corsa OPC να είναι μερικώς ή ακόμα και πλήρως εξηλεκτρισμένο, αποδίδοντας σε κάθε περίπτωση περισσότερους από 200 ίππους

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η απόφαση θα παρθεί από την PSA και αν θέλει να έχει και ένα δεύτερο τέτοιο μοντέλο μαζί με το "αδελφό" 208 GTi. Πάντως για τους φίλους της μάρκας τα χαρακτηριστικά OPC έχουν συνδεθεί  με μερικά πολύ γρήγορα και ικανά Corsa στο παρελθόν, οπότε η μαγιά για την επάνοδο σίγουρα υπάρχει. 

PEUGEOT 208 GTI

Δεν αποτελεί πλέον μυστικό ότι Peugeot δουλεύει εντατικά πάνω στην κορυφαία έκδοση του νέου 208 θέλοντας να αλλάξει συνολικά το τοπίο της κατηγορίας. Όπως δήλωσε το αφεντικό της εταιρίας Jean Philippe Imparato, η εταιρία δουλεύει πάνω σε αυτο που θα μπορούσε να είναι το GTi του μέλλοντος. "Αν ένα αυτοκίνητο έχει το σήμα του GTi θα είναι το 208, ακόμα και αν πρόκειται να είναι ηλεκτρικό. Για τα υπόλοιπα θα αναλάβει το τμήμα Peugeot Sport Engineered" είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος επισήμανε ότι σε αυτό το ενδεχόμενο δεν θα έχει την ίδια αίσθηση με όσα γνωρίζαμε με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πάντως όπως είπε, "Το μόνο αυτοκίνητο που θα μπορούσε να έχει το σήμα GTi ακόμα και ως ηλεκτρικό, είναι το 208, αν όντως αποφασίσουμε να φτιάξουμε μία τέτοια έκδοση".

Πάντως ένα ηλεκτρικό σπορ 208 θα ήταν μία λογική επιλογή καθώς θα μείωνε το κόστος εξέλιξης με το αντίστοιχο μοντέλο OPC της Opel, ενώ θα ήταν και ο σωστός αντίπαλος απέναντι στο σπορ Renault Clio που ακούγεται ότι και αυτο θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Όλα πάντως συντείνουν ότι αυτή η κατηγορία θα μετατραπεί στην επόμενη γενιά των μοντέλων της σε ηλεκτρική, υποχρεώνοντας μοντέλα όπως το Fiesta ST ή το Polo GTi να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.

RENAULT CLIO R.S.

Οι φήμες που θέλουν τη Renault να κρατά στα συρτάρια της την επόμενη γενιά του Clio R.S. δίνοντας τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε μια έκδοση υψηλών επιδόσεων του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Zoe πυκνώνουν, ωστόσο, με δεδομένο ότι το γαλλικό supermini θα αποκτήσει σύντομα υβριδικές εκδόσεις, η ελπίδα ότι τα διακριτικά R.S. θα επιστρέψουν στις μεταλλικές επιφάνειές του παραμένει ζωντανή.

SKODA FABIA RS

Τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για τη νέα Skoda Fabia και ειδικότερα για την έκδοση RS, η οποία να θυμίσουμε ότι απουσίαζε και από τη σημερινή γενιά του τσεχικού supermini. Η επιστροφή της, λοιπόν, στην γκάμα της νέας Fabia προϋποθέτει τη δημιουργία plug-in υβριδικών εκδόσεων, οι οποίες με τις κατάλληλες επεμβάσεις μπορούν να εξελιχθούν ακόμα και σε προτάσεις υψηλών επιδόσεων. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Skoda πρόκειται να επιταχύνει την έλευση της νέας Fabia βλέποντας την πορεία του σημερινού μοντέλου να ακολουθεί μια σταθερά πτωτική πορεία στην σκιά του εξαιρετικού Kamiq.

VW POLO R

Αν μέχρι πρότινος οι πιθανότητες παραγωγής ενός τετρακίνητου VW Polo απόδοσης 300 ίππων ήταν μικρές, σήμερα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι μηδαμινές. Οι Γερμανοί ξεκαθάρισαν τις προθέσεις τους δίνοντας το χρίσμα στο T-Roc R και αφήνοντας με την όρεξη όσους καλόβλεπαν τη δημιουργία μιας υπερδύναμης στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Η απόσυρση της VW από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ήταν ένα ακόμα πλήγμα για τις φιλοδοξίες του Polo, το οποίο θα πρέπει να αρκεστεί στην έκδοση GTI όσο αυτή παραμένει στην γκάμα του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιά αυτοκίνητα πόλης αξίζει να αγοράσω μέχρι 11.000 ευρώ