Γιατί αργεί η Mercedes-AMG One;


ΤΟ HYPERCAR ΤΗΣ MERCEDES-AMG ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΤΥΧΕΡΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 2021 ΚΑΙ ΜΕΤΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/8/2019

Η Mercedes-AMG One είναι σίγουρα το πιο πολυσυζητημένο hypercar των τελευταίων ετών. Και μάλλον το πιο ακριβοθώρητο, μιας και τα 275 κομμάτια που θα κατασκευάσει η εταιρία και τα οποία έχουν ήδη πωληθεί προς 2,5 εκατ. ευρώ σε πελάτες, φαίνεται ότι θα αργήσει ακόμα να βγει στην παραγωγή. Και όπως αναφέρει μεγάλο γερμανικό site αυτή η καθυστέρηση ίσως πάρει ακόμα δύο χρόνια από σήμερα, παρά το ότι αποκαλύφθηκε επίσημα πριν δύο χρόνια.

Ποιός όμως είναι ο λόγος αυτής της καθυστέρησης; Τα δημοσιεύματα εστιάζουν κυρίως στον κινητήρα, και επισημαίνουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσαρμόσεις έναν κινητήρα της Formula 1 σε αυτοκίνητο δρόμου. Μάλιστα οι αναφορές αυτές που προέρχονται μέσα από την εταιρία, υποστηρίζουν ότι ακόμα και η ίδια η AMG είχε υποτιμήσει την δυσκολία αυτού του εγχειρήματος.

Πάντως, μέρος της όλης αναστάτωσης θα πρέπει να πιστωθεί και στην εφαρμογή του WLTP που επηρέασε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας ακόμα και στην κατάργηση κάποιων μοντέλων. Προφανώς αυτό δεν μπορεί να γίνει με το Οne, οπότε η εταιρία πρέπει να βρει τρόπο ώστε να το προσαρμόσει στα δεδομένα των αυτοκινήτων δρόμου και σε όσα είχε υποσχεθεί στους πελάτες της.

Πέρα όμως από τους ρύπους, είναι και η ίδια η λογική ενός κινητήρα F1 που απαιτεί ιδιαίτερη προσέγγιση για καθημερινή χρήση. Στην F1 για παράδειγμα δεν υπάρχει μίζα, και την ζωή στον κινητήρα δίνουν οι μηχανικοί από έξω. Στην One θα πρέπει να προσαρμοστεί ειδική μίζα, αν και θα πρέπει να έχει βρεθεί τρόπος  ώστε το λάδι να έχει φθάσει από πριν σε κάποια θερμοκρασία ώστε να λειτουργεί σωστά.

Υπάρχουν επίσης και πολλά θέματα με την αξιοπιστία ενός τόσο πιεσμένου κινητήρα τα οποία ήταν ήδη γνωστά, όμως όπως φαίνεται πολλά από αυτά θέλουν έξτρα δουλειά για να λυθούν, έστω και όσοι κατέβαλαν αυτό το υπέρογκο ποσό είναι αποφασισμένο προφανώς να ανεχθούν και όλα τα τερτίπια ενός τόσο μοναδικού αυτοκινήτου.