Γιατί τα ελαστικά της Bugatti Veyron κοστίζουν 42.000 δολάρια;


Δεν πρόκειται για… τυπογραφικό λάθος. Ένα σετ ελαστικών της Bugatti Veyron κοστίζει 42.000 δολάρια και υπάρχει τουλάχιστον ένας σοβαρός λόγος γι’ αυτό.

  • 14/10/2020

Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι κάποιος είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει μια Bugatti Veyron, το εξωπραγματικό κόστος συντήρησης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου θα αποτελούσε έναν πολύ καλό λόγο για να εξετάσει άλλες, πιο γήινες εναλλακτικές.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα των ελαστικών του hypercar της γαλλικής φίρμας, η αντικατάσταση των οποίων κοστίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 42.000 δολάρια.

Ναι σωστά διαβάσατε. Κάθε ελαστικό της Michelin που προορίζεται για την εμβληματική Bugatti κοστίζει περίπου 10.500 δολάρια. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Bugatti συστήνει ότι η αλλαγή ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιείται κάθε 18 μήνες, γεγονός που σημαίνει ότι σε διάστημα μόλις 6 ετών ο ιδιοκτήτης μιας Veyron καλείται να δαπανήσει το ποσό των 168.000 δολαρίων μόνο για την αγορά των ελαστικών.

Ας δούμε όμως ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο τα συγκεκριμένα ελαστικά κοστίζουν κυριολεκτικά μια περιουσία, ξεκινώντας από το γεγονός ότι διαθέτουν το μεγαλύτερο σε πλάτος πέλμα που συναντάμε σήμερα σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής.

Επίσης διαθέτουν μια ειδική τεχνολογία που τους χαρίζει τις ιδιότητες ενός Run Flat ελαστικού. Ακόμα λοιπόν και στην περίπτωση απώλειας πίεσης, ο οδηγός μπορεί να συνεχίσει την πορεία του. Κοινότοπο θα σκεφτείτε και δεν θα έχετε άδικο. Ωστόσο έχει και συνέχεια, μιας και τα συγκεκριμένα ελαστικά καλούνται να ανταπεξέλθουν σε πρωτοφανείς δυνάμεις και καταπονήσεις.

Ειδικότερα, ο σκελετός των ελαστικών καλείται να διαχειριστεί έως και 5.442 g, δύναμη που αναπτύσσεται όταν η Bugatti Veyron έχει αναπτύξει τη μέγιστη ταχύτητά της. Μάλιστα, η αντοχή των ελαστικών σε αυτές τις ακραίες συνθήκες περιορίζεται στα 15 λεπτά, χρόνος που φαντάζει μικρός, στην  πραγματικότητα όμως δεν είναι καθώς οι πιθανότητα να κινηθείς κανείς με τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου (407 χλμ./ώρα) για 15 λεπτά είναι απειροελάχιστη.

Για την κατασκευή των ελαστικών της Veyron απαιτείται μία ώρα όταν ο χρόνος για την κατασκευή συμβατικών ελαστικών δεν ξεπερνά τα 16  λεπτά. Αν και η Michelin δεν έχει αποκαλύψει τη σύνθεση της γόμας των ελαστικών ούτε φυσικά τις λεπτομέρειες της αρχιτεκτονικής τους, δεν χρειάζεται και μεγάλη φαντασία για να αντιληφθεί κανείς ότι η γαλλική φίρμα έχει εξαντλήσει όλα τα τεχνολογικά και όχι μόνο μέσα για την κατασκευή των συγκεκριμένων ελαστικών.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι για την αντικατάσταση των ελαστικών της Veyron θα πρέπει να απευθυνθεί κανείς σε ένα επίσημο σημείο service της εταιρείας, καθώς η διαδικασία που ακολουθείται είναι πολύ συγκεκριμένη.    

Διαβάστε ακόμα: