Η AVL κατασκευάζει κινητήρα υδρογόνου και «κοντράρεται» με την Toyota


Η Toyota φαίνεται να μην είναι πλέον μόνη της στο χώρο της υδρογονοκίνησης, καθώς και η AVL παρουσίασε τη δική της πρόταση κινητήρα υδρογόνου, με σκοπό να ανταγωνιστεί τους Ιάπωνες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AVL
  • 29/11/2022

Η AVL έρχεται να προσφέρει μία νέα πρόταση στους κινητήρες για αγωνιστική χρήση.

Όχι, δεν πρόκειται για κάποιο ηλεκτρικό μοτέρ ή νέες μπαταρίες, αλλά για μία μηχανή εσωτερικής καύσης που για καύσιμό της έχει το υδρογόνο, αντί για την βενζίνη, με ένα κινητήριο σύνολο χωρητικότητας 2,0 L, με turbo.

Σε αντίθεση με άλλες ΜΕΚ με υδρογόνο που λειτουργούν με αρκετό επιπλέον αέρα, άρα και λιγότερη απόδοση, ο κινητήρας Racetech της AVL λειτουργεί με μικρότερη ποσότητα αέρα, αποδίδοντας 204 PS ισχύος ανά λίτρο.

Για να το πετύχει αυτό, η AVL μετέφερε την τεχνογνωσία των μπεκ του νερού στον υδρογονοκίνητο κινητήρα. Το injector ψεκάζει επιπλέον νερό στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα, ώστε να αυξάνει την πίεση. Συν τοις άλλοις, το υγρό που εξατμίζεται έχει και ψυκτικές ιδιότητες για τον κινητήρα.

O project manager της Spark Ignited Engines και Concept Car, Paul Kapus, δήλωσε σχετικά: «Το να μπορέσει κανείς να πετύχει τα απαιτούμενα επίπεδα απόδοσης στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με τη χρήση ενός θερμικού κινητήρα με υδρογόνο είναι μία εξαιρετικά δύσκολη τεχνική πρόσκληση. Αλλά τα πρωτότυπά μας έχουν αποδείξει ότι γίνεται. Η βασική τεχνολογία ενός κινητήρα με βενζίνη κι ενός κινητήρα με υδρογόνο είναι παρόμοια, σε αντίθεση με την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου. Για αυτό το concept μας θα ταίριαζε στον τομέα της οικονομικής αγωνιστικής οδήγησης για πελατειακές συμμετοχές, καθώς οι μετατροπές που χρειάζονται είναι αρκετά απλές».

Από τη μεριά της, η Ellen Lohr, επικεφαλής motorsport της AVL είπε: «Είμαστε πρωτοπόροι σε πολλές πλευρές του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την AVL Racetech και πήραμε τώρα την απόφαση να ηγηθούμε και του τομέα των ΜΕΚ με υδρογόνο. Γι' αυτό το λόγο κατασκευάζουμε τον δικό μας αγωνιστικό κινητήρα για πρώτη φορά στην 20ετή ιστορία του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της εταιρείας.

Αναμένουμε να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε αυτόν τον κινητήρα υδρογόνου την Άνοιξη του 2023 και είμαστε σίγουrοι ότι η τεχνολογία της υδρογονοκίνησης θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο να αποκτήσει ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα».