Η BMW ανανέωσε τις X5 και X6 – Περισσότερη δύναμη, αυξημένη αποδοτικότητα (photos)


H BMW έβαλε στα... pits τα δύο πολυτελή SUV και με σημαντικές παρεμβάσεις τούς έδωσε την απαραίτητη ώθηση για να συνεχίσουν δυναμικά την εμπορική τους πορεία.

  • 8/2/2023

Σε μια σημαντική αναβάθμιση των δύο μοντέλων της πολυτελούς κατηγορίας προχώρησε η BMW ώστε να συνεχίσουν το ίδιο επιτυχημένα το εμπορικό τους «ταξίδι» και να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα με τον σκληρό ανταγωνισμό. Με αυτό τον τρόπο οι X5 και X6 δέχτηκαν ένα ισχυρό facelift που δεν μένει μόνο στο οπτικό κομμάτι αλλά επεκτείνεται κάτω από το καπό και στον εξοπλισμό.

Συγκεκριμένα η BMW X5 είδε τόσο το μπροστά όσο και το πίσω μέρος της να δέχονται σχεδιαστικές παρεμβάσεις, το εσωτερικό της έγινε πιο μοντέρνο ενώ παράλληλα υποδέχτηκε στη γκάμα των κινητήριων συνόλων έναν ισχυρό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα.

Ανάλογες ήταν οι «πινελιές» και στην περίπτωση της X6 ωστόσο στο κομμάτι των κινητήρων ήρθε να προστεθεί ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48-Volt ώστε να γίνει πιο αποδοτική η λειτουργία των 6κύλινδρων και των V8 συνόλων.

Συνεπώς τα σημαντικά νέα έρχονται κάτω από το καπό όπου και τα δύο μοντέλα είδαν τη δύναμη τους να αυξάνεται σε σχέση με το αρχικό τους μοντέλο. Η βασική επιλογή 40i συνδυάζεται με έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο κινητήρα των 3,0 lt ο οποίος αποδίδει 380 ίππους και 540 Nm ροπής.

Ο twin-turbo V8 των 4,4 lt στην έκδοση M60i αποτελεί επίσης νέα προσθήκη ωστόσο σε αυτή την περίπτωση οι αριθμοί μένουν ίδιοι με την προηγούμενη έκδοση M50i και αυτό σημαίνει ότι η δύναμη αντιστοιχεί σε 530 ίππους και η ροπή σε 750 Nm.

Και τα δύο προαναφερόμενα σύνολα συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα των 48-Volt το οποίο έχει «κουμπώσει» πάνω στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic των 8 σχέσεων. Από εκεί και πέρα η τετρακίνηση xDrive παραμένει στάνταρ σε όλη την γκάμα, εκτός από την περίπτωση της βασικής sDrive40i όπου η κίνηση περνάει στον πίσω άξονα.

Η BMW έβαλε το... χεράκι της και στην plug-in hybrid έκδοση της X5 η οποία εμφανίζεται μετά το facelift πιο δυνατή και με αυξημένη αυτονομία όταν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Πλέον, η έκδοση ονομάζεται xDrive50e (45e στο προηγούμενο μοντέλο) και η δύναμή της έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 100 ίππους, φτάνοντας πλέον τους 490 ίππους και τα 700 Nm ροπής.

Αυτή η αναβάθμιση προέκυψε με την ένταξη του κύκλου Miller στη λειτουργία του εξακύλινδρου κινητήρα των 3,0 lt αλλά και με την προσθήκη ενός πιο δυνατού ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 25,7 kWh και η αυτονομία της αγγίζει τα 110 km κατά WLTP.

Όσοι πόνταραν ότι οι Βαυαροί θα εφαρμόσουν στο facelift των δύο μοντέλων τα χωρισμένα σε δύο τομείς φωτιστικά σώματα που είδαμε στην περίπτωση της X7, θα πρέπει να πληρώσουν αφού το στοίχημα χάθηκε. Ο κατασκευαστής αποφάσισε να κινηθεί «συντηρητικά» ενώ αναλόγως έπραξε και στην περίπτωση της γρίλιας νεφρών οι διαστάσεις της οποία παρέμειναν σε λογικά πλαίσια και δεν έφτασε στα μεγέθη της 7άρας ή της M3.

Στην περίπτωση της X5 το κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα ανενεώθηκε και έγινε πιο «επιθετικό» ενώ η γρίλια στις εκδόσεις 40i και 50e είναι φωτιζόμενη προσθέτοντας ποντούς στη συνολική εικόνα. Με την προσθήκη του πακέτο M Sport το αυτοκίνητο «αγριεύει» ακόμα περισσότερο με μικρές παρεμβάσεις περιμετρικά του αμαξώματος.

Στην X6 το πακέτο είναι διαθέσιμο στον στάνταρ εξοπλισμό ενώ η αναβάθμιση στα μοντέλα M60i και στα δύο SUV συνδυάζεται με έξτρα λεπτομέρειες, όπως την τετραπλή απόληξη του συστήματος εξάτμισης, τις λεπτομέρειες μαύρου χρώματος αλλά και την μικρή αεροτομή για την X6.

Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση είναι στάνταρ στη X6 και στην X5 M60i ενώ παραμένει στο προαιρετικό εξοπλισμό για την X5 40i. Από την άλλη η xDrive50e έρχεται με αερανάρτηση στον βασικό εξοπλισμό, κάτι που δεν ισχύει στις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας. Οι ζάντες του βασικού εξοπλισμού είναι 19 ιντσών για την X5 και 20 ιντσών για τη X6 ενώ μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 22 ίντσες εφόσον ο αγοραστής βάλει λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Στο εσωτερικό, σύμφωνα και με τα δεδομένα της εποχής, τα πράγματα έχουν γίνει πιο απλά. Η μεγάλη ενιαία κυρτή οθόνη πάνω από το ταμπλό κλέβει αναμενόμενα τις εντυπώσεις και ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων iDrive στη διαγώνιο των 14,9 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στις 12,3 ίντσες.

Την ίδια στιγμή οι αεραγωγοί έγιναν πιο διακριτικοί ενώ ο παραδοσιακός επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων έδωσε τη θέση του σε έναν επίσης διακριτικό περιστροφικό διακόπτη, απελευθερώνοντας χώρο στην κονσόλα.

Αναμενόμενα πλούσια είναι και η τεχνολογική ομπρέλα που καλύπτει τόσο την X5 όσο και την X6, ενώ ένα από τα highlights είναι το σύστημα Highway Assistant (προαιρετικός εξοπλισμός) που επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια από το τιμόνι ενώ κινείται στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας ωστόσο την προσοχή του στα άλλα οχήματα ώστε να επέμβει εφόσον χρειαστεί.

Τα δύο νέα μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg των ΗΠΑ και τα πρώτα οχήματα αναμένεται να φτάσουν στις εκθέσεις τον προσεχή Απρίλιο.