H Bugatti Centodieci δοκιμάζεται στους μείον 20 βαθμούς Κελσίου!


Εκτός από τις δοκιμές υψηλής ταχύτητας και αντοχής, κάθε Bugatti υποβάλλεται σε ακραίες δοκιμές ζέστης και κρύου κατά την εξέλιξη. Ακόμη και μοντέλα με ελάχιστες μονάδες παραγωγής όπως η Centodieci.

  • 5/2/2022

Η Bugatti Centodieci είναι πλέον σταθμευμένη σε ειδικό κλιματικό θάλαμο για δύο ημέρες στους μείον 20 βαθμούς Κελσίου. Μετά από τις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε θερμοκρασία δωματίου και πολύ υψηλών θερμοκρασιών έως και 50 βαθμούς Κελσίου, οι μηχανικοί της Bugatti κατεβάζουν τώρα τον θάλαμο σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Η Centodieci έχει υποβληθεί σε μείον 20 βαθμούς εδώ και δώδεκα ώρες, περιμένοντας ακόμη και η πιο μικρή βίδα τιτανίου και το τελευταίο εξάρτημα από carbon να φτάσουν στην καθορισμένη θερμοκρασία.

Οι μηχανικοί της Bugatti περνούν μια εβδομάδα ελέγχοντας διάφορα μέρη και εξαρτήματα της Centodieci στον κλιματικό θάλαμο. «Όπως κάθε άλλη Bugatti, και η Centodieci πρέπει να αποδίδει άψογα σε όλες τις θερμοκρασίες, είτε είναι στους 50 βαθμούς Κελσίου, είτε στους μείον 20 βαθμούς Κελσίου. Αυτό το οφείλουμε στη δέσμευσή μας για την ποιότητα και στους πελάτες μας», λέει ο Carl Heilenkötter, Techical Project Manager της Bugatti για τα one-off αυτοκίνητα. «Με τον κλιματικό θάλαμο, μπορούμε να επαναλάβουμε όλα τα είδη διαφορετικών δοκιμών και να συγκρίνουμε με ακρίβεια τα αποτελέσματα ξανά και ξανά». Οι δοκιμές θερμότητας και ψύχους που πραγματοποιούνται στον κλιματικό θάλαμο είναι επομένως θεμελιώδους σημασίας για τους μηχανικούς, καθώς είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι η Centodieci θα λειτουργεί με ασφάλεια ανά πάσα στιγμή, ακόμα κι αν οι πελάτες ίσως δεν εκθέσουν ποτέ τα οχήματά τους σε τέτοιες ακραίες κλιματικές συνθήκες.

Ένα από τα πολλά ψυχρά τεστ που έγιναν αφορά τα πλαϊνά παράθυρα. Όταν πρόκειται για τη μέτρηση του υπερβολικού περιορισμού της δύναμης του πλαϊνού παραθύρου, ακόμη και μια μικρή σειρά παραγωγής δέκα μονάδων πρέπει να συμμορφώνεται με όλα τα εσωτερικά πρότυπα και τις νομικές απαιτήσεις. «Ένα πλαϊνό παράθυρο πρέπει να αναγνωρίζει ένα καθορισμένο επίπεδο αντίστασης και η ανύψωσή του να αντιστρέφεται εάν είναι απαραίτητο», εξηγεί ο Jülf Fiedler, μηχανικός ανάπτυξης ηλεκτρικών/ ηλεκτρονικών συστημάτων στην Bugatti.

Το λογισμικό που είναι συνδεδεμένο στο μοτέρ του πλαϊνού παραθύρου χρησιμοποιεί προκαθορισμένες παραμέτρους για τη ρύθμιση της ισχύος που απαιτείται για την απρόσκοπτη λειτουργία, ενώ παράλληλα προστατεύει τους ανθρώπους με λειτουργία αναστροφής. Αν δεν εντοπιστεί αντίσταση, το παράθυρο θα μπορούσε να κόψει ένα μήλο ή στη χειρότερη περίπτωση ακόμη και να συνθλίψει το δάχτυλο κάποιου.

Ανάλογα με τη δοκιμή, τα πλαϊνά παράθυρα ανυψώνονται και κατεβαίνουν εκατοντάδες φορές και ένα όργανο μέτρησης χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της δύναμης. Δεν είναι μόνο η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ του μηχανισμού που είναι καθοριστική εδώ, αλλά και η τριβή και επομένως η στεγανοποίηση και το ίδιο το γυαλί. Όλα πρέπει να συντονίζονται με ακρίβεια. Εάν υπάρχουν αλλαγές στο υλικό στεγανοποίησης, στο μέγεθος του παραθύρου ή στον κινητήρα, οι δοκιμές πρέπει να επαναληφθούν καθώς το πλαστικό στεγανοποίησης συμπεριφέρεται διαφορετικά ανάλογα με τη διάταξη. «Η τριβή στεγανοποίησης ποικίλλει ανάλογα με τη θερμοκρασία και αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από το λογισμικό για το μοτέρ του πλαϊνού παραθύρου. Τα πλαϊνά παράθυρα πρέπει να ανεβαίνουν αξιόπιστα ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία και ο περιορισμός της υπερβολικής δύναμης πρέπει να αντιδρά αξιόπιστα σε περίπτωση αντίστασης και να αναστρέφει το παράθυρο», λέει ο Jülf Fiedler. Οι μηχανικοί εργάζονται στο σουπερ σπορ αυτοκίνητο στον κλιματικό θάλαμο για ώρες, ντυμένοι με στολές προστασίας από το κρύο, καπέλα και γάντια.

Η Centodieci δημιουργεί έναν δεσμό με τη δεύτερη εποχή της Bugatti ως εταιρεία υπό τον Ιταλό επιχειρηματία Romano Artioli και αποτελεί φόρο τιμής στο απόλυτο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990, την Bugatti EB 110. Το υπερ-σπορ αυτοκίνητο τροφοδοτείται από ένα υψηλών επιδόσεων 8.0 -λίτρων κινητήρας W16 απόδοσης 1.176 kW/1.600 PS στις 7.050–7.100 rpm. Με το πρόσφατα αναπτυγμένο αμάξωμά του, το Centodieci συμπεριφέρεται διαφορετικά από τον προκάτοχό του και επομένως απαιτεί εκτεταμένη ανάπτυξη και δοκιμή.

Μετά από πολλές δοκιμές και τελειοποίηση του λογισμικού, ο Carl Heilenkötter και ο Jülf Fiedler είναι ικανοποιημένοι. Οι ρυθμιστές παραθύρων λειτουργούν άψογα ακόμη και σε διψήφιες θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.

Οι μηχανικοί της Bugatti θα πραγματοποιήσουν περισσότερες δοκιμές στο Centodieci τις επόμενες εβδομάδες. Εκτός από τις τελικές δοκιμές υψηλής ταχύτητας, αυτές περιλαμβάνουν δοκιμές αντοχής σε απόσταση άνω των 30.000 χιλιομέτρων (18.600 μίλια) σύμφωνα με ένα λεπτομερές πρόγραμμα δοκιμών που διαρκούν αρκετές εβδομάδες.

Η παραγωγή της Bugatti Centodieci θα ξεκινήσει σύντομα, όταν όλες οι δοκιμές θα έχουν ολοκληρωθεί και η ομάδα εξέλιξης δώσει το τελικό ΟΚ. Και τα δέκα αυτοκίνητα που θα παραχθούν θα παραδοθούν στους τυχερούς κατόχους τους μέσα στην χρονιά.