Η επιτυχημένη ιστορία του εμβληματικού Mazda CX-5


Από τις αρχές του χρόνου είναι πλέον διαθέσιμο το best-seller SUV της Mazda, το CX-5 του 2022. Πως όμως ξεκίνησαν όλα και ποια είναι η ιστορία του CX-5 από το 2010 που παρουσιάστηκε;

  • 6/2/2022

Το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα σχεδίασης, την άνεση και τις θρυλικές επιδόσεις στην οδήγηση. Το νέο CX-5 στην πιο φρέσκια του εκδοχή προσφέρεται σε τρείς εκδόσεις για να ταιριάζει σε κάθε τρόπο ζωής. Η έκδοση Homura αποτελεί φόρο τιμής στο Mazda MX-5 πρώτης γενιάς, με τις κλασσικές σπορ, κόκκινες πινελιές του, ενώ η έκδοση Takumi Plus διαθέτει πολυτελές εσωτερικό με επένδυση από δέρμα Nappa και ξύλο.

Τέλος η έκδοση Newground είναι ο τέλειος σύντροφος για κάθε λάτρη της περιπέτειας στη φύση, με το ανθεκτικό στους λεκέδες εσωτερικό και τη μεγιστοποιημένη απόδοση τετρακίνησης. Με περισσότερα από τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί παγκοσμίως από την κυκλοφορία του, το CX-5 εντάσσεται στα πιο πετυχημένα μοντέλα της μάρκας.

Πως ξεκίνησαν όλα

Το 2010, η Mazda παρουσίασε το Shinari – ένα τετράθυρο σπορ coupe concept –  αποκαλύπτοντας επίσης τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo – Soul of Motion. Αυτή η νέα φιλοσοφία, ενσωματώθηκε στο επόμενο concept, αυτό του compact crossover SUV Minagi, στρέφοντας την προσοχή του κοινού στις νέες τεχνολογίες Skyactiv της Mazda. Το μοντέλο που ακολούθησε ήταν το βραβευμένο Mazda CX-5, που έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011. Το CX-5 συνδύασε και τα δύο χαρακτηριστικά που ακολουθούν ως σήμερα της μάρκα, Kodo και Skyactiv.

«Η δημιουργία ενός SUV που θα έχει παγκόσμια απήχηση ήταν μια δύσκολη δουλειά», αναφέρει ο Masashi Nakayama, Γενικός Διευθυντής του Τμήματος Σχεδίασης της Mazda που σχεδίασε το αρχικό CX-5. «Αλλά θέσαμε στον εαυτό μας την πρόκληση, συγκεντρώνοντας αντικρουόμενα σχεδιαστικά στοιχεία και προσθέτοντας σπορ εξαρτήματα σε ένα SUV, δημιουργώντας ένα όχημα που μπορεί να ονομαστεί ‘κατηγορία CX-5’».

Ο Nakayama σημειώνει πώς το CX-5 του 2022, μοιράζεται το ίδιο DNA με τον προκάτοχό του. «Δεν θέλαμε να αλλάξουμε τα μέρη της σχεδίασης που έχουν απήχηση στους πελάτες μας, αλλά αντ’ αυτού να προωθήσουμε την χαρακτηριστική εμφάνιση για να βελτιώσουμε τη μοναδική του μορφή».

Ένα παράδειγμα είναι οι προβολείς. Ο Takanori Tsubaki, επικεφαλής σχεδιαστής του τελευταίου μοντέλου, λέει ότι καθετί πάνω στο αυτοκίνητο εξυπηρετεί ένα σκοπό. «Τοποθετήσαμε επιμήκεις προβολείς που ενισχύουν την αίσθηση δύναμης του αυτοκινήτου και παρέχουν επιπλέον ασφάλεια στον δρόμο τη νύχτα, χάρη στους ισχυρούς προσαρμοστικούς προβολείς LED».

Επιπλέον το CX-5  ήταν το πρώτο όχημα στο οποίο χρησιμοποιήθηκε το Soul Red Crystal, το οποίο έχει γίνει συνώνυμο της Mazda. Στο σημερινό μοντέλο έρχεται να προσθέτει μια ολοκαίνουργια επιλογή χρώματος, η Zircon Sand Metallic.

Βραβεία και διεθνής αναγνώριση

Το CX-5 είναι το αυτοκίνητο της Mazda με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως. Έχει κερδίσει περισσότερα από 100 βραβεία διεθνώς, αποσπώντας 45 διακρίσεις μόνο κατά το έτος έναρξης του. Όσον αφορά τα διαπιστευτήρια ασφαλείας, του απονέμεται το TOP SAFETY PICK κάθε χρόνο από το 2012 από το Insurance Institute for Highway Safety. Επιπλέον, έχει διακριθεί ως το Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Χρονιάς WWCOTY (2017), ενώ έχει κερδίσει και δύο πολυπόθητα βραβεία για το Καλύτερο Νέο Μικρό Όχημα Βοηθητικής Χρήσης (2018) και το Καλύτερο Νέο Μεσαίου Μεγέθους Utility Vehicle (2019) από την Automobile Journalists Association of Canada. Στην Ευρώπη, το CX-5 ψηφίστηκε ως Best in Test στην κατηγορία SUV Mid-Class για τον ετήσιο Οδηγό Αυτοκινήτων της Ολλανδικής Ένωσης Καταναλωτών (2015), αφήνοντας πίσω του εννέα ανταγωνιστές για τον τίτλο.

Δοκιμασμένο σε ακραίες συνθήκες

Από το απαιτητικό ταξίδι στη Χιλή μέχρι την εξερεύνηση του Βιετνάμ , εντός και εκτός πίστας το CX-5 έχει αποδείξει ότι μπορεί να διαχειριστεί οποιοδήποτε έδαφος. Το 2019 ένας στόλος CX-5 ξεκίνησε από τη Σουηδία, ταξιδεύοντας μέσα στον πάγο και το χιόνι προκειμένου να φτάσει στο Nordkapp, στο Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας, το βορειότερο σημείο της ηπειρωτικής Ευρώπης.

Η Mazda έγινε επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διέσχισε την παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη στη Σιβηρία – την παλαιότερη και βαθύτερη λίμνη του κόσμου– με ένα CX-5. Πιο πρόσφατα, το compact SUV διέπρεψε σε τεστ αντοχής 100.000 χιλιομέτρων που διεξήγαγε το γερμανικό περιοδικό κερδίζοντας μια από τις καλύτερες βαθμολογίες όλων των εποχών, κατακτώντας την τέταρτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.