Η Fiat τελειώνει το 124 Spider


Τους τίτλους τέλους ενός ακόμα φιλόδοξου project βάζει το FCA Group στέλνοντας χρονοντούλαπο της ιστορίας το Fiat 124 Spider.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/12/2019

Την απόφαση να διακόψει την εμπορική πορεία του Fiat 124 Spider πήρε ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών FCA σε μια γενικότερη προσπάθεια εξορθολογισμού της ήδη αποδεκατισμένης γκάμα της ιταλικής φίρμας.

Μετά από μόλις τρία χρόνια παρουσίας στην ευρωπαϊκή και την αμερικανική αγορά, το σύγχρονο Fiat 124 Spider παίρνει τον δρόμο για τα αποδυτήρια, έχοντας προφανώς αποτύχει να υπηρετήσει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.

Οι Ιταλοί επένδυσαν στο πλαίσιο το οποίο δημιουργήθηκε από την Mazda για την τέταρτη κατά σειρά γενιά του MX-5, προσαρμόζοντας σε αυτόν το τεχνολογικό τους οπλοστάσιο. Τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης του 1,4 λίτρου και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων το οποίο μπορούσε να επιλέξει κανείς προαιρετικά αντί του μηχανικού κιβωτίου.

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσίαζαν οι εκδόσεις Abarth, με 30 επιπλέον ίππους ανάρτηση της Bilstein, φρένα της Brembo και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Ούτε όμως η κορυφαία έκδοση του 124 Spider φάνηκε αρκετή ώστε να αποτρέψει το πρόωρο τέλος στην εμπορική πορεία του και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Η πολυπλοκότητα της παραγωγικής διαδικασίας -τα μηχανικά μέρη έπρεπε να ταξιδέψουν από την Ιταλία στην Ιαπωνία και στη συνέχεια τα Fiat 124 Spider ακολουθούσαν την αντίστροφη διαδρομή- αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για τους οποίους το ιταλικό roadster θα αποτελέσει πολύ σύντομα παρελθόν.

Άλλωστε και η υποδοχή από το κοινό δεν ήταν η αναμενόμενη, με τις πωλήσεις του συγγενικού Mazda MX-5 να είναι σημαντικά υψηλότερες στην πλειονότητα των αγορών όπου τα δύο αυτοκίνητο συνυπήρξαν.