Η Fiat θα καταργήσει τα μικρά μοντέλα της


Όπως έγινε γνωστό, τα στελέχη της Fiat Chrysler Automobiles σκοπεύουν να καταργήσουν από την γκάμα τους τα μοντέλα της mini κατηγορίας εξαιτίας του υψηλού κόστους εξέλιξής τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 4/11/2019

Η είδηση αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί παράδοξη. Η Fiat, η εταιρεία η οποία επί δεκαετίες βάσιζε την ύπαρξή της στα μικρά σε διαστάσεις αυτοκίνητα, θα πάψει να τα εντάσσει στην γκάμα της. Μάλιστα, χάρη σε αυτά εξακολουθεί να έχει πωλήσεις, καθώς δεν έχει να επιδείξει κάτι περισσότερο στην αγορά επιβατικών.

Ωστόσο, σύμφωνα με δήλωση του κ. Mike Manley, Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles, η εταιρεία θα σταματήσει την εξέλιξη και παραγωγή νέων μοντέλων της mini κατηγορίας εξαιτίας του υψηλού κόστους που είχε να αντιμετωπίσει γι’ αυτή τη διαδικασία. Το κόστος δεν αφορά μόνο στη δημιουργία μιας νέας, σύγχρονης πλατφόρμας στην οποία αυτά θα βασίζονται αλλά και στο ότι θα πρέπει να εξελίξει κινητήρες που να καταναλώνουν λιγότερο και να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.

Αντί των μικρών αυτοκινήτων, η FCA θα στραφεί σε αυτά της supermini κατηγορίας. Όπως δήλωσε ο κ. Manley «στο άμεσο μέλλον θα μας δείτε να επανεστιάζουμε σε αυτή τη κατηγορία η οποία έχει περισσότερες πωλήσεις και μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φύγουμε από τη mini κατηγορία οχημάτων». Ο κ. Manley δεν όρισε πότε θα γίνει αυτό, όμως με τη συγκεκριμένη ενέργεια μάλλον θα πάψουν να υπάρχουν τόσο το 500 όσο και το Panda.

Η συγχώνευση της FCA με την PSA δίνει τη δυνατότητα στην πρώτη να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα «CMP» (Common Modular Platform») την οποία έχουν δημιουργήσει οι Γάλλοι για τα supermini μοντέλα του Ομίλου. Συνεπώς, πλέον υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα το καινούργιο Fiat Punto, το οποίο σημείωνε καλές πωλήσεις αλλά ο αείμνηστος Sergio Marchionne είχε απορρίψει τη δημιουργία καινούργιας «γενιάς» επειδή έκρινε υψηλό το κόστος για κάτι τέτοιο.