Η Γερμανία πιέζει την ΕΕ για αυστηρότερους κανόνες για το κλίμα


Τα όρια των εκπομπών CO2 που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να είναι ένα πεδίο εντάσεων και ατελείωτων διαπραγματεύσεων ανάμεσα στα Ευρωπαϊκά Όργανα και τις κυβερνήσεις.

  • 16/6/2021

Τα όρια των εκπομπών CO2 που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να είναι ένας αποφασιστικός «μοχλός» για την επίτευξη ενός μελλοντικού στόχου ενεργειακής ουδετερότητας.

Μάλιστα, φαίνεται πως σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, η Γερμανία πιέζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να θέσει ακόμα αυστηρότερους στόχους προστασίας του κλίματος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις αεροπορικές βιομηχανίες της Ευρώπης.

Σε σχετικό έγγραφο που στάλθηκε σε στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να προτρέπει να τεθούν πιο «φιλόδοξα» όρια εκπομπών ρύπων για τον στόλο από τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030, ανέφερε η εφημερίδα.

Τα όρια εκπομπών CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ένας «αποφασιστικός μοχλός» για την επίτευξη ενός στόχου ουδετερότητας αερίων θερμοκηπίου, αυξάνοντας την πίεση στους κατασκευαστές να εισάγουν νέας τεχνολογίας πιο φιλικά προς το κλίμα οχήματα με ηλεκτρική τεχνολογία ή οχήματα κυψελών υδρογόνου, υποστηρίζουν Γερμανοί αξιωματούχοι.

Αυτό θα μπορούσε να βελτιώσει τις εξαγωγικές ευκαιρίες και να «ενισχύσει την ανταγωνιστική θέση των εταιρειών αυτοκινήτων της ΕΕ» παγκοσμίως.

Προτείνει επίσης ότι θα πρέπει να μπει ένας φραγμός στις ελευθερίες στα δικαιώματα εκπομπών CO2 από τις αεροπορικές εταιρείες. Τα τελευταία χρόνια όπως σημειώνει η εφημερίδα, οι αεροπορικές εταιρείες έλαβαν τις περισσότερες από αυτές δωρεάν.