Η Hyundai ετοιμάζει μικρό ηλεκτρικό μοντέλο με κινητήρα BorgWarner


Η Hyundai σχεδιάζει ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με κινητήρα από την αμερικάνικη BorgWarner, πιστή στο πλάνο της να επικεντρωθεί πλήρως στα ηλεκτρικά μοντέλα.  

  • 7/6/2021

Αν αναρωτιέστε ποια είναι η BorgWarner δεν έχετε άδικο. Η BorgWarner είναι μια αμερικάνικη εταιρεία με αναγνωρισμένο κύρος στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, και είναι μάλιστα ένας από τους προμηθευτές υπερσυμπιεστών με τους οποίους συνεργάζεται η BMW και πολλές άλλες μάρκες.

Με την αναμενόμενη άνθηση της ηλεκτροκίνησης, όλο και περισσότεροι προμηθευτές μηχανικών εξαρτημάτων επενδύουν σε προηγμένα συστήματα πρόωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν μη τι άλλο πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα και κερδοφόρα εναλλακτική λύση για εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν τα μηχανικά μέρη σε γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες και αυτές με τη σειρά τους εξοικονομούν δισεκατομμύρια στο κόστος ανάπτυξης.

Ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας της BorgWarner προορίζεται για μελλοντικά ηλεκτρικά μικρά μοντέλα της Hyundai της κατηγορίας Α, που θα τοποθετηθούν κάτω από το νέο Ioniq 5.  

Στην πραγματικότητα, ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας που παρουσίασε η αμερικανική εταιρεία έχει σχεδιαστεί ειδικά για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου το κόστος είναι πολύ υψηλότερο και είναι εμφανής ο λόγος για τον οποίο οι κατασκευαστές προτιμούν να επενδύουν στις πιο πάνω κατηγορίες. Έτσι, η Hyundai θέλει να εκμεταλλευτεί τον νέο ηλεκτρικό κινητήρα της BorgWarner για ένα νέο μικρό ηλεκτρικό μοντέλο που θα ξεκινήσει την καριέρα του από το 2023 στην κατηγορία Α.

Έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα κίνησης τόσο συμπαγές, ώστε να μην καταλαμβάνει ωφέλιμο χώρο από την καμπίνα ή τον χώρο αποσκευών. Το νέο σύστημα κίνησης του αμερικανικού προμηθευτή έχει το κωδικό όνομα iDM146, λειτουργεί με αρχιτεκτονική 400 Volt και είναι ικανό να παράγει μέγιστη ισχύ 135 kW. Μια τιμή που ισοδυναμεί με 183 ίππους, δύναμη περισσότερο από αρκετή για να κινήσει εξαιρετικά ένα μικρό αστικό μοντέλο, οπότε υποθέτουμε πως θα τοποθετηθεί και σε άλλες μεγαλύτερες κατηγορίες μοντέλων, σύμφωνα με τις ανάγκες των Κορεατών.

Σημειώνεται μάλιστα ότι η BorgWarner επισημαίνει ότι είναι μια κλιμακωτή μονάδα, οπότε μπορεί με διαφορετικές εκδόσεις ισχύος να προσαρμοστεί σε διαφορετικά μοντέλα. Η BorgWarner υπόσχεται ομαλή και αθόρυβη λειτουργία, καθώς και υψηλή απόδοση χάρη στη νέα τεχνολογία που ονομάζεται "High Voltage Hairpin". Το σύστημα ενσωματώνει επίσης αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης.

Πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα λύση αν λάβουμε υπόψη ότι η κορεατική εταιρεία πρόσφατα είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να διαθέσει περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά μέχρι το 2030 και να εγκαταλείψει σταδιακά τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να επικεντρωθεί αποκλειστικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και σε εκείνα με κυψέλες καυσίμου.