Η Hyundai καταρρίπτει τους μύθους της ηλεκτροκίνησης


Τα ηλεκτρικά οχήματα απασχολούν διαρκώς την αυτοκινητική ειδησιογραφία και καθημερινότητα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά να μάθουμε γι’ αυτά ακόμα και πολλοί μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 15/12/2019

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πλέον, εξελίσσουν με εντατικό ρυθμό και κατασκευάζουν όλο και περισσότερα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ακολουθώντας την τάση της εποχής και της αγοράς. Όμως, η νέα πραγματικότητα δημιουργεί καταστάσεις που οφείλονται στο άγνωστο που χαρακτηρίζει καθετί καινούργιο, μέχρι αυτό να γίνει συνήθεια με τη σειρά του. 

Η Hyundai ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολήθηκε με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η ενασχόλησή της με αυτά έχει κάνει τους μηχανικούς της να είναι σε θέση να καταρρίψουν πολλούς από τους μύθους και πολλές από τις «φοβίες για το άγνωστο» σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Το άγχος για την αυτονομία.

Δεν χρειάζεται άγχος ή πανικός, απλά σωστή εκτίμηση από μέρους του οδηγού. Μέχρι αυτός να αποκτήσει ουσιαστική αντίληψη για την πραγματική αυτονομία κίνησης του ηλεκτρικού οχήματός του, πρέπει να θυμάται ότι ένα τέτοιο όχημα συνήθως έχει αυτονομία κίνησης που κυμαίνεται μεταξύ 160- 320 km/h (και σε κάποια μοντέλα ακόμα μεγαλύτερη), μέχρι την υποχρεωτική φόρτιση των μπαταριών του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το ηλεκτροκίνητο Hyundai Kona έχει αυτονομία περίπου 450 km.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι ακριβά.

Η αυξημένη τιμή απόκτησης ενός τέτοιου οχήματος, συγκριτικά με ένα αντίστοιχο συμβατικής τεχνολογίας, αντισταθμίζεται με το κατά πολύ χαμηλότερο κόστος ανεφοδιασμού (σε ενέργεια), έλλειψης τακτικής συντήρησης και απαλλαγής από επιβαλλόμενους φόρους χρήσης. Το κόστος χρήσης ενός ηλεκτροκίνητου είναι κατά πολύ χαμηλότερο από αυτό ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι αργά σε επιτάχυνση και επιδόσεις.

Αυτό δεν ισχύει καθώς η ροπή του ηλεκτροκινητήρα (ή των ηλεκτροκινητήρων σε κάποια μοντέλα) αποδίδεται πραγματικά άμεσα, συμβάλλοντας στην ουσιαστική επιτάχυνση εν κινήσει. Επίσης, ένα τυπικό οικογενειακό ηλεκτροκίνητο όχημα τα καταφέρνει ικανοποιητικότατα και στην επιτάχυνση από στάση,. Για παράδειγμα, το Hyundai Kona επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 7,9 sec.

Ο φόβος να πλύνεις το αυτοκίνητο με το χέρι ή σε πλυντήριο ή να βρεθείς με αυτό σε καταιγίδα.

Η ιδέα ότι περιβάλλεσαι από ηλεκτρισμό τρομάζει, έχοντας κατά του τη δυσάρεστη ως προς το αποτέλεσμα συνύπαρξη νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Όμως, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας και εξαλείφεται ο κίνδυνος να συμβεί κάτι κακό όταν βρεθείς σε καταιγίδα ή χρειαστεί να διασχίσεις με αυτό κάποιο υδάτινο πέρασμα.

Δεν υπάρχουν διαθέσιμα πολλά μοντέλα και περιορίζεται η δυνατότητα επιλογής. 

Πλέον, η αγορά των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι ικανή να καλύψει την πλειονότητα των αισθητικών προτιμήσεων και μεταφορικών αναγκών ενός υποψήφιου πελάτη. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής τεχνολογίας, δηλαδή να διαλέξεις μεταξύ ενός οχήματος μόνο με μπαταρίες ή ενός με κυψέλες καυσίμου.

Οι μπαταρίες επιβαρύνουν τη μόλυνση και την καταστροφή του περιβάλλοντος.

Οι μπαταρίες, μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους (ή εάν χαλάσουν νωρίτερα για κάποιο λόγο), ανακυκλώνονται στο σύνολό τους. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σωρευτές ενέργειας από τον αέρα ή τον ήλιο ή να επαναχρησιμοποιηθούν τα πολύτιμα μέταλλα που υπάρχουν σε αυτές.   

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι το ίδιο ασφαλή για επιβάτες ή πεζούς.

Όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα υποβάλλονται στις ίδιες, αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης των διεθνών οργανισμών ασφαλείας και το αμάξωμά τους σχεδιάζεται με τον ίδιο τρόπο, όπως σε ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.  

Το άγχος για τη σωστή υποστήριξη του αυτοκινήτου μετά την πώληση, και για την επαρκή και εύκολη τροφοδοσία σε απαραίτητα εξαρτήματα αυτού.  

Δεν τίθεται τέτοιο θέμα καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά τους τις ίδιες υπηρεσίες με αυτές που αφορούν στα υπόλοιπα μοντέλα τους. 

Ένα ηλεκτροκίνητο όχημα δεν παρέχει την ίδια οδηγική χαρά όπως ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα.

Η διαφορά δεν είναι μεγάλη, συγκριτικά. Η αμεσότητα στην απόδοση της ροπής θα πείσει τον οδηγό από την πρώτη φορά που θα πατήσει έντονα το δεξί πεντάλ ότι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί να είναι γρήγορο.