Η Κίνα "πεδίο δράσης" των ηλεκτρικών οχημάτων


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και η κυριότερη αγορά αυτών για τις επόμενες δύο δεκαετίες. Αυτό κάνει τις ευρωπαϊκές εταιρείες να επεκτείνονται με έντονο ρυθμό στην ασιατική χώρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΠΗΓΗ: BLOOMBERG NEF, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 22/5/2019

Σύμφωνα τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε ο Οργανισμός «BloombergNEF» («Bloomberg New Energy Finance »), η κινεζική αγορά είναι η μεγαλύτερη αναφορικά με τη ζήτηση ηλεκτροκίνητων μοντέλων και θα παραμείνει τουλάχιστον για τις δύο προσεχείς δεκαετίες. Πέρυσι, οι ετήσιες πωλήσεις τους εκεί ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο, ενώ για το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τις 2.000.000 μονάδες. Επίσης, προβλέπεται ότι το 2023 θα ξεπεράσουν τις 3.500.000.

Βάσει της έρευνας, η Κίνα απορροφά περισσότερο από το 50% των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως. Ως το 2040, το ποσοστό αυτό αναμένεται να μειωθεί περίπου στο 25% καθώς -σταδιακά- θα αναπτύσσονται οι αγορές και σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο. Πάντως, μέχρι τότε, η Κίνα θα είναι η βασική «δεξαμενή» πωλήσεων για τέτοια μοντέλα, κάτι που κάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν μεγάλα ποσά για την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα κατασκευάζονται και θα πωλούνται στην ασιατική χώρα.

Προς το παρόν, βασικό ρόλο διαδραματίζουν εκεί ο Όμιλος VAG, η Nissan και η Tesla, όμως υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες (π.χ. την  BYD ή την Beijing Electric Vehicle) οι οποίες δεν θέλουν να χάσουν το μερίδιο πωλήσεων που κατέχουν. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, το 2020 περίπου το 8% των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πουληθούν στην Κίνα θα έχουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση (δηλαδή, είτε υβριδικό σύστημα είτε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά). Το 2025, το ποσοστό υπολογίζεται να ανέλθει στο 20% ενώ το 2040 αναμένεται να φτάσει στο 68%.

Στην έρευνα του «BloombergNEF» επισημαίνεται η ευνοϊκή πολιτική που έχει νομοθετήσει η κινεζική κυβέρνηση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς είναι το βασικό κίνητρο για την απόκτησή τους και την πραγματοποίηση επενδύσεων στη χώρα. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι -ως διαδικασία- είναι ευκολότερο και πιο συμφέρον για κάποιον Κινέζο να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο από ό,τι ένα με θερμικό κινητήρα.