Η Mercedes-Benz κέρδισε την Tesla στην αυτόνομη οδήγηση


Σύμφωνα με απόφαση της αντίστοιχης Ρυθμιστικής Αρχής της Γερμανίας, η Mercedes-Benz πήρε πρώτη την έγκριση σε σχέση με την Tesla για τη χρήση συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 στη χώρα

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 10/12/2021

Το προβάδισμα στη Mercedes-Benz έναντι της Tesla δόθηκε έπειτα από λεπτομερή εξέταση από τα μέλη της γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Μηχανοκίνητων Μεταφορών (KBA, Kraftfahrt-Bundesamt) του συστήματος «Drive Pilot» το οποίο έχει δημιουργήσει. Σύμφωνα με την απόφαση, επιτρέπεται νομικά στη γερμανική εταιρεία να εξοπλίζει τα οχήματά της με το συγκεκριμένο σύστημα το οποίο διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3.

Όπως προβλέπεται στην απόφαση, ο οδηγός ενός οχήματος της Mercedes-Benz που διαθέτει αυτό θα μπορεί να το ενεργοποιεί μόνο σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας (autobahn) της Γερμανίας αλλά με ταχύτητα κίνησης μέχρι 60 km/h.

Αυτό σημαίνει ότι όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις της απόφασης, ο οδηγός θα μπορεί να αφήνει το σύστημα να αναλαμβάνει την συνέχιση της πορείας του οχήματος και αυτός να αφήνει το τιμόνι και να ασχολείται με κάτι άλλο ή να ξεκουράζεται

.

Ουσιαστικά, από την απόφαση καταλαβαίνουμε ότι, προς το παρόν, το σύστημα «Drive Pilot» θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε περίπτωση που υπάρχει κίνηση στον δρόμο και η ταχύτητα διατηρείται σχετικά χαμηλή εκ των πραγμάτων.

Το συγκεκριμένο σύστημα θα είναι διαθέσιμο στον προαιρετικό εξοπλισμό της S-Class και της αμιγούς ηλεκτρικής EQS από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, όπως έγινε γνωστό από τη Mercedes-Benz. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Markus Schaefer, Διευθυντής Τεχνολογίας της Daimler, η εταιρεία θα αναμένει αντίστοιχες αποφάσεις και από άλλες χώρες, ιδίως από τις ΗΠΑ και την Κίνα όπου οι πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων της είναι αυξημένες.

Η Tesla έχει το σύστημα «Autopilot» το οποίο στην Ευρώπη διαθέτει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, όπως προβλέπει η νομοθεσία. Ωστόσο, ήδη από το 2016 ο κ. Elon Musk είχε δηλώσει ότι αυτό επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 5, αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. Μάλιστα, η εταιρεία χρεώνει επιπλέον τους ιδιοκτήτες που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν αλλά δεν ξεκαθαρίζει ακριβώς τις δυνατότητές του.

Πάντως, πέρυσι η Tesla αντιμετώπισε πρόβλημα στη Γερμανία με το «Autopilot» καθώς το Περιφερειακό Δικαστήριο του Μονάχου απαγόρευσε τη διαφημιστική προώθησή του υποστηρίζοντας στην απόφασή του ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παραπλάνησε τους καταναλωτές σχετικά με το τι μπορεί πραγματικά να κάνει το σύστημα.