H πολλή τεχνολογία "βλάπτει" τα νέα αυτοκίνητα


H ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/5/2019

Καθώς οδεύουμε προς τη νέα δεκαετία που θα αλλάξει δια παντός την αντίληψή μας για τα αυτοκίνητα, βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα κατάσταση όπου πολλές και διαφορετικές τεχνολογίες προσπαθούν να βρουν χώρο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και όπως φαίνεται, οι παιδικές ασθένειες δεν είναι καθόλου λίγες και σε αρκετές περιπτώσεις δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στους καταναλωτές.

Σύμφωνα με έρευνα της J.D. Power, τα συστήματα infotainment με τις πολλές και διαρκώς αυξανόμενες δυνατότητες είναι αυτά που ευθύνονται για τις μισές από τις 10 πιο σημαντικές βλάβες που αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Όπως σημειώνει το συμπέρασμα της έρευνας, αυτό οφείλεται στην πίεση που δέχονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να παρουσιάσουν νέες τεχνολογίες, κάτι που αυξάνει το ρίσκο για την εμφάνιση προβλημάτων.

Η έρευνα βασίστηκε στις απαντήσεις 11.500 ιδιοκτητών αυτοκινήτων ηλικίας μεταξύ 12 και 36 μηνών, και τα στοιχεία της καταλήγουν σε αριθμό προβλημάτων ανά 100 οχήματα, με το μικρότερο νούμερο να αντιπροσωπεύει και την καλύτερη επίδοση. Η έρευνα μελέτησε πάνω από 180 διαφορετικές παραμέτρους σε ολόκληρο το αυτοκίνητο, μεταξύ αυτών τα συστήματα Infotainment, τα προβλήματα των κινητήρων, του κλιματισμού κ.λπ. 

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι 16,6 προβλήματα για κάθε 100 αυτοκίνητα αφορούσαν τα συστήματα infotainment. Υπάρχει μία ελάχιστη βελτίωση σ' αυτό το νούμερο σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά νούμερα, όμως είναι και πάλι η πρώτη αιτία βλάβης. Συγκριτικά αναφέρεται ότι άλλα συστήματα όπως οι συναγερμοί ή το cruise control έχουν μόλις 1,5 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα.

Προβλήματα επίσης έχουν και τα νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως εκείνο που ελέγχει το τυφλό συμείο ή το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Αυτά τα συστήματα έχουν κατά μέσο όρο 2,4 βλάβες ανά 100 οχήματα, αν και αυτό αυξάνεται πολύ στις premium μάρκες φθάνοντας στις 4 βλάβες ανά 100 οχήματα.

Η έρευνα επισημαίνει ότι όλα αυτά δημιουργούν μία έλλειψη εμπιστοσύνης των οδηγών στη νέα τεχνολογία την στιγμή που όλοι προσπαθούν να πείσουν τους καταναλωτές ότι οδεύουμε προς την αυτόνομη οδήγηση. Η J.D. Powers γράφει ότι είναι προφανές πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά ώστε να εξελίξουν αυτά τα συστήματα, ιδίως οι premium μάρκες οι οποίες βασίζουν τις πωλήσεις τους πάνω σ' αυτά.

Ενώ παράλληλα θα πρέπει να κάνουν σημαντικές προσπάθειες για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση και το πόσο εφικτή είναι όταν -για παράδειγμα- ακόμα τα συστήματα navigation δεν είναι απόλυτα ακριβή.

Στην άτυπη κατάταξη που έδωσε η J.D. Powers οι premium μάρκες καταποντίστηκαν, με την Peugeot να βρίσκεται στην πρώτη θέση με επίδοση 77 βλάβες στα 100 αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Skoda με 88, την Hyundai με 90. Aπό τις premium εταιρίες μόνο η Volvo μπήκε στην δεκάδα με 106 βλάβες ανά 100 αυτοκίνητα.