Η συγχώνευση μεταξύ της PSA και της FCA ολοκληρώθηκε


Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί μία σημαντική αλλαγή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τη συνένωση δύο μεγάλων ομίλων, των Peugeot-Citroen και Fiat-Chrysler.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 16/1/2021

Όπως ήδη ανακοινώθηκε, οι κοινές μετοχές της Stellantis θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στο Euronext στο Παρίσι και στο Mercato Telematico Azionario στο Μιλάνο τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021, καθώς επίσης και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021, σε κάθε περίπτωση με το σύμβολο "STLA", από τη νέα ονομασία του ομίλου, Stellantis.

Η αξία του νέου ομίλου μετά τη συγχώνευση αυτή κυμαίνεται στα 43 δις ευρώ. Υπολογίζεται πως οι συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις του θα ανέρχονται στα 8,1 εκατομμύρια οχήματα, ενώ θα διαθέτει το κρίσιμο μέγεθος για να επενδύσει σημαντικά ποσά σε νέες τεχνολογίες και ηλεκτροκίνηση, έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι σε παίκτες όπως η Toyota και ο όμιλος Volkswagen.

Από την πλευρά τους, τόσο η PSA όσο και η FCA χαιρέτησαν την συνένωση αυτή με μία λιτή ανακοίνωση. «Η συγχώνευση μεταξύ της Peugeot S.A. και της Fiat Chrysler Automobiles N.V. που θα οδηγήσει το μονοπάτι για τη δημιουργία του Stellantis N.V. άρχισε να ισχύει σήμερα». Για την όλη αυτή διαδικασία, υπενθυμίζουμε, απαιτήθηκε διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους, καθώς οι πρώτες σκέψεις περί συγχώνευσης δημοσιοποιήθηκαν τον Οκτώβριο του 2019.

Οι εκτιμήσεις των υπευθύνων κάνουν λόγο για έναν περιορισμό του ετήσιου κόστους κατά πάνω από 5 δισεκατομμύρια ευρώ, μέσω συνεργειών και χωρίς να χρειαστεί κλείσιμο εγκαταστάσεων. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η στρατηγική που θα ανακοινώσει, την οποία μελετά ο επί κεφαλής του ομίλου, Carlos Tavares, με το επιτελείο του.