Η Συμμαχία αντεπιτίθεται! Το μέλλον των Renault - Nissan - Mitsubishi


Μετά από ένα μεγάλο διάστημα αστάθειας, που κόστισε πολλά, σε πολλούς τομείς, η συμμαχία των τριών εταιριών επανέρχεται με ένα σοβαρό σχέδιο ανάκαμψης.

  • 27/5/2020

Είναι αλήθεια ότι η άκομψη αποχώρηση του Carlos Ghosn από το τιμόνι της συμμαχίας Renault/ Nissan/ Mitsubishi δημιούργησε αρκετούς κλυδωνισμούς. Για την ακρίβεια, πολύ περισσότερους από όσους θα μπορούσαν να φανταστούν αρχικά οι συμμετέχοντες. Παρόλα αυτά, έχοντας στα χέρια τους ένα καινούριο στρατηγικό πλάνο για τα χρόνια που έρχονται, οι τρεις εταιρίες χαράσσουν εκ νέου ένα κοινό μέλλον.

Παρουσιάζοντας αυτό το πλάνο σε μία συνέντευξη τύπου, οι ιθύνοντες τόνιζαν αρχικά, σε κάθε ευκαιρία, ότι οι δεσμοί μεταξύ των εταιριών είναι ισχυροί και ότι ενωμένοι θα προχωρήσουν στο μέλλον, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο αυτή τη συνεργασία. Για την ακρίβεια, έχουν επιλέξει να λειτουργήσουν, σε μεγάλο βαθμό, με ένα μοντέλο leader/ follower, όπου για το κάθε project υπεύθυνη θα είναι μία εταιρία, με τις υπόλοιπες να ακολουθούν.

Μέχρι το 2025, υπάρχει πρόβλεψη να περιοριστεί ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων μοντέλων, σε ένα ποσοστό που ίσως φτάσει το 20%. Ταυτόχρονα όμως, θα αυξηθεί από το 9% στο 48% η εξέλιξη μοντέλων με το μοντέλο leader/follower. Σύμφωνα με αυτό μία μόνο εταιρία θα είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη ενός μοντέλου, π.χ. της κατηγορίας C, με τις υπόλοιπες να παίρνουν σχεδόν τα πάντα έτοιμα και απλά να κάνουν μικροαλλαγές για να δώσουν τις δικές τους εκδοχές.

Άμεσα θα αυξηθεί η κοινή χρήση πλατφόρμων, μεταξύ των τριών εταιριών, ενώ η συνεργασία θα επεκταθεί πλέον και στα αμαξώματα! Αντίστοιχα, αδελφά μοντέλα θα μπορούν να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής. Για μία πλατφόρμα όπως η CMF-B, όπου καλύπτει τις ανάγκες hatchback και SUV, τα πρώτα (για όλες τις εταιρίες) θα κατασκευάζονται σε ένα εργοστάσιο, ενώ τα δεύτερα, σε κάποιο άλλο. Με αυτή τη λογική, υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μείωση του κόστους εξέλιξης της τάξης του 40% για κάθε νέο μοντέλο. Ενδεικτικά, για την Ευρώπη, στην κατηγορία των C SUV, leader θα είναι η Nissan. Αντιθέτως, στις κατηγορίες B και B SUV, leader θα είναι η Renault.

Η ίδια φιλοσοφία leader/follower θα επεκταθεί και σε επίπεδο περιοχής. Τη στρατηγική σε κάθε αγορά θα την ορίζει η εταιρία που έχει μεγαλύτερη συνάφεια με αυτή. Για την Ευρώπη και τη νότιο Αμερική, τον πρώτο λόγο θα έχει η Renault. Στη βόρειο Αμερική, Ιαπωνία και Κίνα, θα είναι η Nissan, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της Αφρικής και στην Αυστραλία, επί κεφαλής θα βρίσκεται η Mitsubishi.

Ακολούθως, στον τομέα των νέων τεχνολογιών, η Nissan τίθεται υπεύθυνη για την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης, ενώ η Renault για το e-Body, τη δημιουργία της ηλεκτρικής και ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής των νέων οχημάτων.

Στους κινητήρες, η Renault θα εξελίσσει τους μικρούς βενζινοκινητήρες και τους diesel. Η Nissan τους μεγάλους βενζινοκινητήρες και αυτούς των ultra mini αυτοκινήτων. Όσο για τη Mitsubishi, τους PHEV για τις κατηγορίες C και D. Για την αμιγή ηλεκτροκίνηση, η Renault είναι υπεύθυνη στην πλατφόρμα CMF-A/B ePT και η Nissan στην CMF-EV ePT.