H συμμαχία Renault-Nissan τριπλασιάζει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση


Οι σύμμαχοι Renault, Nissan και Mitsubishi αναμένεται να ανακοινώσουν ένα νέο επενδυτικό σχέδιο ύψους άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030. Περιμένουμε πάνω από 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Ποια είναι τα σημαντικότερα σημεία του πλάνου.

  • 24/1/2022

H συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi σχεδιάζει να τριπλασιάσει την επένδυση της για την εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζονται από νεοσύστατους ανταγωνιστές και η αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.

Οι τρεις σύμμαχοι σύμφωνα με δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο αναμένεται να ανακοινώσουν την ερχόμενη Πέμπτη ένα επενδυτικό σχέδιο άνω των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα 5 χρόνια στην εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέχρι το 2030, η Γαλλοϊαπωνική συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi προγραμματίζει να φέρει στην αγορά περισσότερα από 30 νέα EV που θα βασίζονται σε πέντε κοινές πλατφόρμες.

Το σχέδιο “Alliance to 2030”, όπως θα ονομαστεί στοχεύει να αναδείξει την «εντατική συνεργασία» μεταξύ των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών, αναδεικνύοντας ένα «κοινό όραμα για την ηλεκτροκίνηση και τη συνδεδεμένη κινητικότητα». Οι πέντε κοινές πλατφόρμες που θα δημιουργηθούν αναμένεται να καλύπτουν το 90% των EV που αναμένεται να εξελίξουν και να λανσάρουν οι 3 φίρμες μέχρι το 2030.

5 κοινές πλατφόρμες ηλεκτρικών από τις Renault-Nissan-Mitsubishi

Η συμμαχία των τριών εταιρειών έχει αναπτύξει ήδη και έχει παρουσιάσει τις πρώτες από τις κοινές πλατφόρμες EV. Η πρώτη από αυτές είναι η CMF-EV, στην οποία βασίζονται αυτοκίνητα όπως το νέο Renault Megane E-Tech και το επερχόμενο Nissan Ariya, και η δεύτερη θα υποστηρίζει οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα όπως μεταξύ άλλων το νέο Dacia Springκαι μοντέλα της Dongfeng, του συνεργάτη της Nissan στην Κίνα. Οι άλλες δύο είναι πλατφόρμες που προορίζονται για μικρά αυτοκίνητα, που θα διατεθούν στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και είναι γνωστά ως kei cars, καθώς και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, η συμμαχία στοχεύει να αναπτύξει μια πέμπτη κοινή πλατφόρμα για μικρά EV που έχει σχεδιαστεί από τη Renault. Η Nissan έχει ήδη αποφασίσει να χρησιμοποιήσει αυτή την πλατφόρμα, που ονομάζεται CMFB-EV, και άλλα τυποποιημένα εξαρτήματα για να «εξηλεκτρίσει» το Nissan Micra, ενώ η Renault αναμένεται να εντάξει στη γκάμα της ένα παρόμοιο σε διαστάσεις EV.

Το Micra EV πρόκειται να κυκλοφορήσει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Η Renault σχεδιάζει από τη μεριά της να διαθέσει το πλήρως ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο Renault 5 έως το 2024 και έχει δηλώσει ότι θα κατασκευάσει ένα άλλο μικρό όχημα, πιθανότατα ένα compact SUV, εμπνευσμένο από το κλασικό Renault 4L.

Οι τρεις κατασκευαστές ελπίζουν να καταστήσουν τα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα τόσο προσιτά όσο τα βενζινοκίνητα οχήματα παρόμοιου μεγέθους. Γι΄αυτό το σκοπό, οι τρεις εταιρείες σχεδιάζουν να χρησιμοποιούν κοινές μπαταρίες και πολλά βασικά εξαρτήματα. Με την τυποποίηση και την κοινή χρήση μπαταριών, η συμμαχία στοχεύει να μειώσει στο μισό το κόστος κατασκευής μπαταριών.

Επιπλέον, η συμμαχία σχεδιάζει να επενδύσει από κοινού στην παραγωγή μπαταριών σε Γαλλία, Βρετανία, Κίνα και Ιαπωνία συνολικής χωρητικότητας 220 GWh έως το 2030 στο πλαίσιο του νέου επενδυτικού τους πλάνου. Παράλληλα, η συμμαχία των Renaut-Nissan-Mitsubishi σχεδιάζει να μοιράζεται την τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης, την οποία αναπτύσσει η Nissan.

Στον τομέα των υβριδικών οχημάτων οι τρεις εταιρείες θα έχουν τις δικές τους τεχνολογίες με λίγα κοινά βασικά εξαρτήματα και συστήματα. Επομένως, η περιορισμένη συνεργασία στην προμήθεια και την εξέλιξη φαίνεται να έχει εγείρει ανησυχίες εντός της συμμαχίας σχετικά με την ικανότητα εξοικονόμησης κόστους.

Υπενθυμίζουμε ότι η Nissan έχει δηλώσει ήδη από πέρσι ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε διάστημα 5 ετών για να επιταχύνει τη μετάβαση της στην ηλεκτροκίνηση, λανσάροντας 23 εξηλεκτρισμένα οχήματα έως το 2030, περιλαμβανομένων των υβριδικών, αλλά και 15 EVs.

Η Renault έχει δηλώσει ότι η μάρκα θα είναι κατά 100% ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2030, όχι όμως και σε αγορές εκτός Ευρώπης. Το πλήρως ηλεκτρικό πλάνο δεν θα αφορά όμως τις υπόλοιπες εταιρείες του Groupe Renault, όπως τη Dacia.