Βγαίνεις από το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο και μπαίνεις στο σπίτι σου. Κάθεσαι για περίπου 15 λεπτά στο σαλόνι και μετά χρειάζεται να οδηγήσεις εκ νέου το όχημά σου. Ενεργοποιώντας τον κινητήρα, διαπιστώνεις ότι ξαφνικά έχεις μικρότερη αυτονομία κατά 129 km. Καλά, δε συμβαίνουν αυτά, έτσι;
Κι όμως. Στην περίπτωση ιδιοκτήτη ενός Tesla Model S 60 του 2013 στις ΗΠΑ συνέβη… και, μάλιστα, με παρέμβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία μείωσε την αυτονομία του οχήματός του και ζητούσε 4.500 δολάρια (περίπου 4.450 €) για να του «επιστρέψει» τα 129 km.
Το θέμα «έφτασε» στο διαδίκτυο, με τον Jason Hughes - ιδιοκτήτης επιχείρησης εξαρτημάτων Tesla που έχει ως πελάτη τον «παθόντα» - να κάνει συνεχόμενα tweets. Οι αναρτήσεις του έφεραν... αμέτρητα σχόλια από άλλους χρήστες του Twitter, πριν «αναγκαστεί» η Tesla, προφανώς θορυβημένη από την έκταση που πήρε το θέμα, να αποκαταστήσει την αδικία.
Tesla really fires me up sometimes.????
I have a customer who's the ~3rd owner of a 2013 Model S 60.
At some point years ago the battery pack was swapped under warranty with a 90 pack. It wasn't software limited. It was effectively made into a 90 by Tesla.
Years went by.
(1/*)
— Jason Hughes (@wk057) July 25, 2022
Το χρονικό
Τι συνέβη ακριβώς; Ο «άτυχος» ιδιοκτήτης ήταν ο 3ος κάτοχος ενός μεταχειρισμένου Tesla Model S 60 του 2013, το οποίο, βάσει των χαρακτηριστικών του, έχει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 60 kWh. Κάποια στιγμή, ο πρώτος ιδιοκτήτης του μοντέλου συνεννοήθηκε με την εταιρία και «επισήμως» απέκτησε μπαταρία 90 kWh (με όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις που χρειάστηκαν), λαμβάνοντας κανονικά εγγύηση.
Τα χρόνια πέρασαν, το αυτοκίνητο άλλαξε δύο φορές χέρια και ο νυν ιδιοκτήτης του επισκέφτηκε την Tesla για να αναβαθμίσει το λογισμικό ώστε να εξακολουθεί να συνδέεται στο internet, μετά την κατάργηση του δικτύου 3G. Όλα πήγαν καλά, η αναβάθμιση έγινε χωρίς προβλήματα.
Κάποια στιγμή, η Tesla ήρθε σε επικοινωνία μαζί του - σύμφωνα πάντα με τον Jason Hughes που «αποκάλυψε» την ιστορία στο Twitter - για να τον ενημερώσει ότι «διαπιστώθηκε ένα πρόβλημα διαμόρφωσης στο αυτοκίνητό του, το οποίο διορθώθηκε».
Το… πρόβλημα - που ουσιαστικά ουδέποτε υπήρξε - ήταν ότι η εταιρία «κλείδωσε» και πάλι την ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας του στα 60 kWh, αφαιρώντας την επιπρόσθετη αυτονομία των 129 km που είχε «αποκτηθεί» κανονικότατα από τον πρώτο ιδιοκτήτη πριν από χρόνια και του ζητούσε 4.500 δολάρια για να του «επιστρέψει» αυτό που έχασε.
Following up:
This customer has his full 90 back as of this morning. ??
Another customer in a similar boat is also in touch with Tesla and should be getting taken care of by the end of the week.
I'm hoping this helps drives some policy improvements on their side! ???? https://t.co/rnYQRBBHLm
— Jason Hughes (@wk057) July 27, 2022
Οσο και αν αυτό μοιάζει εξωπραγματικό, οι εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνουν στο λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων τους απομακρυσμένα, ακόμα και όταν αυτά έχουν πωληθεί. Είτε για να κάνουν αναβαθμίσεις ασφαλείας, είτε για να προσθέτουν δυνατότητες και λειτουργίες που προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας, με το πέρασμα των ετών. Και όλα αυτά είτε δωρεάν, είτε με κόστος για τον πελάτη. Στην περίπτωση της Tesla, ωστόσο, η παρέμβαση έγινε προς το χειρότερο!
Τελικά, τέλος καλό όλα καλά, σύμφωνα με τον Hughes, ο οποίος υποστήριξε, μάλιστα, ότι κάτι ανάλογο συνέβη και με άλλον ιδιοκτήτη Tesla, ο οποίος είναι σε επαφή με την εταιρία και μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα δει και το δικό του «πρόβλημα» να λύνεται!