Η Toyota περιμένει τα FCEV να κοστίζουν όσο τα υβριδικά


Αυτό δεν θα γίνει από την μία ημέρα στην άλλη αλλά σε βάθος δεκαετίας αλλάζοντας τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 27/5/2019

Η ιαπωνική εταιρία δεν αποτελεί πρωτεργάτη μόνο στην υβριδική τεχνολογία αλλά και στην πολλά υποσχόμενη τεχνολογία κυψελών καυσίμου, τα γνωστά fuel cells ή FCEV οχήματα. Ήδη η Toyota διέθεσε το Mirai το οποίο έχει 155 PS, αυτονομία 483 km και ρεζερβουάρ υδρογόνου το οποίο «καίγεται» στις κυψέλες για να δώσει ηλεκτρική ενέργεια. Η τιμή του ήταν (στην Ευρώπη διατέθηκε σε περιορισμένο αριθμό, περίπου 100 αυτοκίνητα) στις περίπου 70.000 ευρώ.

Σε πρόσφατη ομιλία του ο υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ στην Ευρώπη, ο Matt Harrison, είπε μεταξύ άλλων πως σε μία περίπου δεκαετία το κόστος θα μειωθεί σημαντικά. «Από την τρίτη γενιά, αναμένουμε ότι το κόστος των κυψελών καυσίμου θα είναι συγκρίσιμο με τα υβριδικά. Πιστεύουμε ότι τα οχήματα κυψελών καυσίμου έχουν τεράστιες δυνατότητες".

Η μείωση του κόστους θα προέλθει από τον περιορισμό του ποσοστού ακριβών υλικών (όπως είναι η πλατίνα). Έτσι, το επόμενο Mirai θα είναι σημαντικά φτηνότερο και πως μεθεπόμενη 3η γενιά του μοντέλου θα είναι σημαντικά φτηνότερη και πως θα πλεονεκτεί απέναντι στα ηλεκτρικά BEV αυτοκίνητα.

O Harrison είπε πως τα υβριδικά θα βοηθήσουν την Toyota να πετύχει το CO2 στόχο για το 2020. H Toyota πούλησε πέρυσι στην Ευρώπη περίπου 480.000 υβριδικά. Από το 1997 που παρουσιάστηκε το Prius έως σήμερα έχει μειώσει το κατασκευαστικό κόστος του υβριδικού συστήματος κατά 75%. Κάτι παρόμοιο αναμένεται να γίνει από το 2030 και με τα FCEV.