Η Toyota προβλέπει μείωση τιμών στα οχήματα με κυψέλες καυσίμου


Σύμφωνα με στελέχη της Toyota, στην επόμενη δεκαετία η τιμή πώλησης ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος με κυψέλες καυσίμου θα  μειωθεί στο επίπεδο αυτής ενός μοντέλου με υβριδικό κινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 23/5/2019

Στην Toyota, ακολούθησαν μεθοδικά και επισταμένα την ανάπτυξη τεχνολογίας προς την ηλεκτροκίνηση, αυτό είναι γνωστό. Όπως είναι γνωστό ότι εξέλιξαν και κατασκεύασαν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα παραγωγής με κυψέλες καυσίμου. Δεν είναι άλλο από το Mirai, το οποίο ανεφοδιάζεται με (πεπιεσμένο) υδρογόνο στον χρόνο που –σήμερα– πληρώνουμε με καύσιμο το ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα. Έτσι αποφεύγεται η πολύωρη αναμονή για να γεμίσουν οι μπαταρίες ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος μέσω φορτιστή. 

Βεβαίως, υπάρχουν δύο ουσιαστικά προβλήματα για κάποιον που θέλει να αποκτήσει ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου. Το πρώτο αφορά στους ελάχιστους σταθμούς ανεφοδιασμού και το δεύτερο η σημαντικά αυξημένη τιμή πώλησής του. Αναφορικά με το δεύτερο, τα στελέχη της Toyota προβλέπουν ότι σε μία δεκαετία, η τιμή πώλησης ενός αυτοκινήτου με κυψέλες καυσίμου θα είναι αντίστοιχη ενός οχήματος με υβριδικό σύστημα σήμερα

Βάσει όσων δήλωσε ο κ. Matthew Harrison, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Toyota Motor Europe, αυτό θα συμβεί επειδή –σε αυτό το χρονικό διάστημα– οι πωλήσεις τους θα αυξηθούν, η τεχνολογία τους θα αναπτυχθεί περισσότερο (όπως και οι υποδομές ανεφοδιασμού) και το κόστος εξέλιξης και κατασκευής ενός νέου μοντέλου με κυψέλες καυσίμου θα μειωθεί, μειώνοντας αντίστοιχα και την τιμή απόκτησής τους. Η Toyota, όπως και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να μειώσουν την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα στις χώρες της Γηραιάς ηπείρου όπως προβλέπεται από τα αυστηρά όρια που έχει θεσπίσει η Ε.Ε.

Ο κ. Harrison δήλωσε, επίσης, ότι δεν υπάρχει η τέλεια τεχνολογία για να επιτευχθεί αυτό. Σύμφωνα με την «JATO Dynamics», η ιαπωνική εταιρεία έχει τον χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τις άμεσες ανταγωνίστριές της, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Όπως τόνισε: «εξελίσσουμε διάφορες τεχνολογίες για την ηλεκτροκίνηση και θα αφήσουμε τους πελάτες μας να επιλέξουν ποια από αυτές τους ταιριάζει καλύτερα. Το κόστος της υβριδικής τεχνολογίας μειώθηκε κατά 75% από το 1997, όταν παρουσιάσαμε το πρώτο Prius. Τώρα, έχουμε την τέταρτη “γενιά” του μοντέλου. Η επόμενη θα είναι ακόμα φθηνότερη» κατέληξε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ίδια πρακτική θα ισχύσει και για τα ηλεκτροκίνητα με κυψέλες καυσίμου.