«Η Ευρώπη χρειάζεται ένα Σχέδιο Μάρσαλ για να αντικατασταθούν τα παλιά οχήματα»


O ισχυρός άντρας της Renault και πρόεδρος του ACEA, Luca de Meo, μίλησε για ένα μεγάλο ταμείο που θα δώσει κίνητρα στους πολίτες για να αποκτήσουν νέα, «πράσινα», αυτοκίνητα, που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη.

  • 21/3/2024

Με τις Ευρωεκλογές να πλησιάζουν (6-9 Ιουνίου) και τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κάνουν όλο και πιο ισχυρή την παρουσία τους στην ευρωπαϊκή αγορά, ο CEO της Renault και πρόεδρος του ACEA, Luca de Meo, ζήτησε από τα κράτη να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να συνεργαστούν ώστε να διασφαλιστεί το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Βλέπουμε διαρκώς σημάδια αδυναμίας που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αιτία πραγματικής ανησυχίας εάν δεν γίνει τίποτα», έγραψε ο De Meo σε μια δημόσια επιστολή 19 σελίδων που δημοσιεύθηκε σε διαφορετικές ευρωπαϊκές γλώσσες, αλλά όχι στα ελληνικά.

Στις προτάσεις του σημειώνει την ανάγκη να επιταχύνει η Ευρώπη τον ρυθμό αντικατάστασης των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων με νέας τεχνολογίας, «πράσινα», μέσω ενός «Σχεδίου Μάρσαλ» που θα έχει δεκαετή ορίζοντα.

Ουσιαστικά μιλάει για ένα μεγάλο ταμείο που θα διαθέσει πόρους σε ολόκληρη της Ευρώπη, με βάση τις δυνατότητες κάθε χώρας, υποστηρίζοντας κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό το νέο, μεγάλο πακέτο χρηματοδότησης θα μπορούσε να «αφαιρέσει» από την ατμόσφαιρα 1 εκατ. τόνους CO2 έως το 2030, σύμφωνα με τον Ιταλό.

Παράλληλα σημείωσε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται ισχυρές πιέσεις από διαφορετικές πλευρές, όπως τη μετάβαση σε οχήματα που βασίζονται σε λογισμικό, τον αυξανόμενο αριθμό των νέων κανονισμών, την ανάγκη για μεγάλες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, την αστάθεια στις τιμές βασικών πρώτων υλών, όπως το λίθιο, και την επανεκπαίδευση του εργατικού δυναμικού στα νέα δεδομένα της παραγωγής, ώστε να μην εκτοξευτούν οι δείκτες της ανεργίας.

Σύμφωνα με τον de Meo, το κέντρο βάρους στην αυτοκινητοβιομηχανία μετακινείται προς την Ασία. Αυτό έχεις ως συνέπεια οι εξαγωγές των κινεζικών οχημάτων στην Ευρώπη να έχει πενταπλασιαστεί από το 2017, με το εμπορικό έλλειμα μεταξύ Ευρώπης και Κίνας να ανέρχεται σήμερα στα 400 δις ευρώ.

Τέλος, θυμίζουμε ότι εδώ και λίγους μήνες η Ε.Ε. ξεκίνησε έρευνα για να διαπιστώσει εάν τα κίνητρα αγοράς που προσφέρονται στα κινεζικής κατασκευής EV δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό, βάζοντας στο τραπέζι το ενδεχόμενο επιβολής τιμωρητικών δασμών. Πάντως η Γαλλία έχει ήδη σταματήσει να επιδοτεί την αγορά «made in China» αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων είναι και το Dacia Spring που ανήκει στον γαλλικό όμιλο Renault.

Πηγήautonews.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Musk: «Οι Κινέζοι θα μας διαλύσουν» - Τι προτείνει για την αντιμετώπισή τους

Τα μελλοντικά EV της Audi «φλερτάρουν» με πλατφόρμα από την Κίνα

Το τερμάτισαν με την αντιγραφή οι Κινέζοι - Δείτε το εντυπωσιακό Denza N7 (photos)