Τα μελλοντικά EV της Audi «φλερτάρουν» με πλατφόρμα από την Κίνα


Η ανάγκη για άμεσο εμπλουτισμό της γκάμας των ηλεκτρικών μοντέλων αναμένεται να οδηγήσει την Audi σε λύση εκτός του Ομίλου Volkswagen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 12/7/2023

Η ανάγκη «αναγέννησης» της Audi, με ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της απέναντι στις άλλες (γερμανικές και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και την «επιτάχυνση» της διαδρομής προς την ηλεκτροκίνηση, επισημοποιήθηκαν με την τοποθέτηση του Gernot Doellner στη θέση του CEO από την 1η Σεπτεμβρίου 2023, αντικαθιστώντας τον Markus Duesmann.

Οι «καυτές πατάτες» που ο νέος διευθύνων σύμβουλος καλείται να «πιάσει στα χέρια» του είναι σημαντικές και μία εκ των κορυφαίων είναι η ηλεκτροκίνηση. Ακόμα και ο CEO του Ομίλου Volkswagen, στον οποίο ανήκει η Audi, Oliver Blume, παραδέχθηκε πρόσφατα ότι το brand παρουσιάζει αργή πρόοδο στο κομμάτι της καινοτομίας. Ωστόσο, τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Cariad, τη θυγατρική εταιρεία λογισμικού του Ομίλου VAG, έπαιξαν σαφώς το ρόλο τους για το λανσάρισμα EV μοντέλων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Automobilwoche αλλά και του βρετανικού Autocar, η Audi εξετάζει τις προοπτικές απόκτησης δικαιωμάτων χρήσης EV πλατφόρμας από τρίτη εταιρεία, εκτός του ομίλου, μια ενέργεια που φέρεται να έχει «τις ευλογίες» του Oliver Blume!

Τα δημοσιεύματα επικαλούνται πηγές που βρίσκονται κοντά στα στελέχη της Audi και αναφέρουν ότι ίσως και εντός της εβδομάδας πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Δ.Σ. της για να ληφθεί μια σχετική απόφαση. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά τις καθυστερήσεις στην πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) του Ομίλου Volkswagen.

Η νέα πλατφόρμα, που θα υποστηρίζει αρχιτεκτονική 800V αλλά και μπαταρίες νέας γενιάς, έχει ήδη καθυστερήσει εξαιτίας προβλημάτων στο λογισμικό. Σύμφωνα με το Autocar, πλέον, δεν αναμένεται να αποτελέσει βάση για νέα EV της Audi πριν από το 2029, περίπου 3 χρόνια μετά το προγραμματισμένο ντεμπούτο της σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Έτσι έχει καθυστερήσει η παρουσίαση του Audi Q6 E-tron, ενώ έχουν επηρεαστεί και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche, της Bentley, ακόμα και το Project Trinity της ίδιας της Volkswagen. Αρχικά υπήρχε η πληροφόρηση ότι θα καταργηθεί, αλλά τελικά φαίνεται ότι η νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων δε θα ξεκινήσει από ένα sedan με «χαρακτηριστικά» liftback, αλλά με ένα μεσαίου μεγέθους Crossover/SUV.

Η Audi ποντάρει στο Project Trinity για μια σειρά νέων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς όπως δήλωσε υψηλόβαθμος αξιωματούχος της στο Autocar, οι υπάρχουσες πλατφόρμες Modular Electric Toolkit (MEB) και Premium Platform Electric (PPE) του ομίλου Volkswagen κρίθηκαν «ακατάλληλες» για αυτά τα μοντέλα.

Μέχρι τότε βρίσκεται σε αναζήτηση νέου, εξωτερικού, συνεργάτη. Αν και επίσημα δεν επιβεβαιώνεται τίποτα, τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επαφές με κινεζικές εταιρείες. Στους υποψήφιους περιλαμβάνεται η Geely, που έχει τη δική της πλατφόρμα Scalable Electric Architecture (SEA) η οποία χρησιμοποιείται ήδη από τις δικές της μάρκες Polestar, Zeekr, Smart, Lotus και Volvo. Οι στενοί δεσμοί της με τη Mercedes, μέσω της συμμετοχής της κατά 50% στην Smart, δε φαίνεται να αποτελούν ανυπέρβλητο εμπόδιο.

Επιπλέον, υπάρχουν και οι επιλογές της BYD και της BAIC. «Η Audi συνομιλεί με διάφορες εταιρείες», δήλωσαν πηγές στην Automobilwoche χωρίς να αναφέρουν ονόματα, ενώ στους υποψήφιους «μνηστήρες» μπορεί να προστεθεί και η Foxconn, που έχει αναπτύξει τη δική της πλατφόρμα Mobility in Harmony (MIH) για ηλεκτρικά οχήματα.

Πηγή: Autocar